Svoboda vede lid na barikády

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „Výuka na gymnáziu podporovaná.
Advertisements

V.HUGO – CHRÁM MATKY BOŽÍ V PAŘÍŽI
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_DEJEPIS_10 Název školy Táborské soukromé gymnázium, s. r. o. Tábor Autor Mgr. Radka.
Habsburská monarchie za Metternicha
Hlavní město Francie. O P AŘÍŽI je jednoznačně Evropským městem umění. V muzeu Louvre, najdete největší historickou sbírku umění na světě. má svoji čtvrť.
Portréty literárních osobností světové literatury.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_454.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Pavel Najman. Obchodní akademie a Střední odborná škola logistická, Opava, příspěvková.
VY_32_INOVACE_2D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Soustava SI VY_32_INOVACE_ ledna 2013
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha AUTOR: Mgr. Jana Kolbeová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_George Orwell TEMA: Fantastická literatura ČÍSLO PROJEKTU: 1.07/1.4.00/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Konec absolutismu ve Francii. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Člověk a společnost – Konec.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
LEONARDO DA VINCI – Svatá Anna samotřetí
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
GEOMETRICKÁ ABSTRAKCE
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
IMPRESIONISMUS Název školy: Základní škola Karla Klíče
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Paříž Paris Mgr. Jiřina Boušková.
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
Socialistické pomníky
Matematická rozcvička
Babylónský zákoník Chamurapi
Neděle na La Grande Jatte
MEDÚZOVCI 12. zaří 2013 VY_52_INOVACE_210205
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Listopad 2011 Ročník 8
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
ROBERT SMITHSON – Spiral Jetty
LIDSKÝ ORGANISMUS STAVBA TĚLA.
Josef Čapek proti zkáze
Novověk – Marie Terezie, osvícenství
Občané z Calais Auguste Rodin
KRAJINA V UMĚNÍ 20. září 2013 VY_32_INOVACE_160205
Guernica Pablo Picasso
Průměr intervalové řady
Procházka Paříží.
HLAVONOŽCI 12. října 2013 VY_52_INOVACE_210216
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Procházka Paříží.
Motolice 16. února 2014 VY_52_INOVACE_210209
Transkript prezentace:

Svoboda vede lid na barikády EUGÉNE DELACROIX – Svoboda vede lid na barikády 28. ledna 2014 VY_32_INOVACE_160308 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

1 Jak vnímáš dílo? Poděl se s ostatními o své postřehy, výklad. Eugène Delacroix, Svoboda vede lid na barikády, 1830, olej na plátně, 260 x 325 cm, Louvre, Paříž, Francie Jak vnímáš dílo? Poděl se s ostatními o své postřehy, výklad. 2 03

2 1 Dovedeš určit čas a místo obrazu? 3. Jaká stavba je znázorněná v pozadí? 3 03

3 4. Přemýšlej o těchto souvislostech, vysvětli objevené významy. 4 03

5. Jaký symbol představuje vlajka? 03

Místo na tvé poznámky: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………….................................................................................................. ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….. ………………………………………………………………………………………….................................................................................................. ………………………………………………………………………………………….................................................................................................. 6. Zjisti více o červencové revoluci 1830. Použij internet, odbornou literaturu. 6 03

Obraz byl namalován na památku povstání z července 1830 a stal se symbolem ducha revoluce. Vyvolal senzaci na Salonu 1831, a ačkoli jej koupil při svém nastoupení na trůn Ludvík – Filip, skryl jej před zraky veřejnosti, protože dílo bylo považováno za buřičské. Místo a čas jsou jasné: v dálce je vidět Notre Dame a lidé jsou oděni podle své třídy; ošumělý chlapec vpravo symbolizuje moc prostého lidu. Alegorická postava Svobody, tyčící se nad výjevem s trikolorou v ruce, vyvolala pobouření, protože místo co by byla ztělesněním idealizované krásy, zobrazil ji malíř důraznými tahy štětce jako velmi skutečnou, živoucí ženu – polonahou, ušpiněnou a kráčející přes mrtvoly způsobem, který mohl naznačovat, že svoboda může přinášet svůj vlastní útlak. 7 03

Piedestal tvoří hromada těl pod jejíma nohama Piedestal tvoří hromada těl pod jejíma nohama. Marianne má na hlavě frygickou čapku, nazvanou podle kmene Frygů, podrobeného starými Řeky. Její spolubojovníci pocházejí z různých společenských vrstev, od zámožných lidí po chudé děti ulice. Dohromady ale tvoří jednotný, neohrožený celek. Bez zaváhání šlapou po tělech vojáků i šlechticů představujících starý režim. 8 03

4 V díle je obsaženo skutečné politické sdělení o moci lidu svrhnout vládu. Malíř zvěčnil v obraze sám sebe, jako muže s cylindrem, člena buržoazní střední třídy. 9 03

Obraz zakoupila francouzská vláda 1831 a vystavila jej v trůnním sále, aby připomínal králi, kdo ho přivedl k moci. Byrokratický aparát však usoudil, že je příliš nebezpečné obraz vystavovat. Dílo tedy putovalo do muzea, avšak po čase bylo odvezeno i odtud. Delacroix nakonec dostal svolení, aby obraz uložil v domě své matky. Roku 1870 zmizel ve skladišti podobně, jako na dlouho zmizela svoboda. Znovu za ni pokládali Pařížané životy právě roku 1870. Ale toho už se malíř nedožil. 10 03

7. Namaluj obraz alegorie SVOBODY. 11 03

Použité zdroje: Obrázky: [1] CRISCO. Eugène Delacroix - La liberté guidant le peuple [online]. 2013 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Eug%C3%A8ne_Delacroix_-_La_libert%C3%A9_guidant_le_peuple.jpg [2] TEJ. Notre dame de paris en octobre 2006 [online]. 2006 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Notre_dame_de_paris_en_octobre_2006.jpg?uselang=cs [3] FEATHERBOA. Statue-de-la-liberte-new-york [online]. 2005 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Statue-de-la-liberte-new-york.jpg?uselang=cs [4] DIRECTMEDIA. Eugène Ferdinand Victor Delacroix 051 [online]. 2002 [cit. 2014-01-28]. Dostupné z: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Eug%C3%A8ne_Ferdinand_Victor_Delacroix_051.jpg elia_-_Google_Art_Project.jpg Text: 1000 obrazů, které musíte vidět. 1. vyd. Editor Stephen Farthing. Překlad Dušan Zbavitel. Praha: Fortuna Libri, 2007, 960 s. Fortuna art. ISBN 978-807-3212-971. KENNER, T. Symboly a jejich skrytý význam: [záhadný smysl a zapomenutý původ znamení a symbolů v moderním světě]. 1. vyd. Praha: Meratafora, 2007, 160 s. ISBN 978-80-7359-079-6. 12 03