ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: PaedDr. Hana Mikolajková Datum: Název: VY_32_INOVACE_
Jméno autora: Mgr. Jana Vrbová Datum vytvoření:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Německý jazyk Ročník.
Nepravidelná slovesa Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA1_15
Imperativ Rozkazovací způsob.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
1. LEKCE (1. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
DEUTSCH MIT MAX LEKTION 8 Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Körper und Gesundheit.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Coubalová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_07 Modalverben TEMA:Jazyková kompetence.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Ing. Jitka Ryplová AUTOR: Ing. Jitka Ryplová VY_32_INOVACE_NJ,9_02_.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Verben 1 Das Präsens Konjugation der schwachen Verben Pomocí této prezentace se žáci seznámí s časováním slabých (pravidelných) sloves v přítomném čase.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Č ASOVÁNÍ SLOVES V PŘÍTOMNÉM ČASE PhDr. Taťána Tonová.
Němčina pro jazykové školy nově 1. Lektion 5: Im Schnellimbiss Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_02 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento materiál slouží k výuce německého jazyka na základní škole. Je možné ho využít při.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVANÝ V RÁMCI PROJEKTU MODERNÍ ŠKOLA Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.400/ ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
S CHRITTE 2 L EKTION 9 R OZKAZOVACÍ ZPŮSOB Autor: Mgr.Marcela Smutková.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV AUTOR: Mgr. Hana Halamová NÁZEV: VY_22_INOVACE_15_NJ9_Podmět man TÉMA: Podmět man ČÍSLO PROJEKTU: OPVK 1.4.
Číslo DUM: VY_32_INOVACE_16 Autor: Ing. Milana Zuhlová Anotace: Tento výukový materiál vysvětluje základní pravidla tvorby rozkazovacího způsobu silných.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
NĚMECKÝ JAZYK ZÁPOR Projekt POMOC PRO TEBE CZ.1.07/1.5.00/
Způsobové sloveso mögen
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375
Německý jazyk – Gramatické jevy
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
SLABÁ SLOVESA II Číslo DUM: VY_32_INOVACE_03
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Časování sloves se změnou kmene
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Časování silných sloves, 3.skupina, e - ie
Transkript prezentace:

ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.2862 Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název DUM: VY_32_INOVACE_ X _2_05_Imperativ Šablona číslo: X Sada číslo: 2 Pořadové číslo DUM: 05 Autor: Mgr. Radmila Sálová

Anotace: Žáci se seznámí s tvořením rozkazovacího způsobu v němčině Očekávaný výstup: Po procvičení dokáží utvořit i použít tyto tvary správně Druh učebního materiálu: prezentace Typická věková skupina: 13 – 15 let Klíčová slova: rozkazovací způsob, du, ihr, wir, Sie Pomůcky a materiál: PC, sešit

Metodické zhodnocení a popis práce s digitálním učebním materiálem: Žáci se seznámí s tvořením rozkazovacího způsobu v němčině Uvědomí si, že na rozdíl od češtiny můžeme utvořit čtyři tvary Po procvičení je dokáží správně utvořit i použít

Rozkazovací způsob / Imperativ může vyjadřovat prosbu příkaz návrh radu doporučení varování apod. netvoří ho modální a neosobní slovesa (např. regnen-pršet)

Němčina používá tvary rozkazovacího způsobu pro: 2. os. č. j. - du ( tykání jedné osobě ) 2. os. č. mn. - ihr ( tykání více osobám ) 1. os. č. mn. - wir 3. os. č.mn. - Sie ( vykání jedné nebo více osobám )

2. osoba čísla jednotného Oznamovací způsob Rozkazovací způsob du schreibst (píšeš) du kommst (přijdeš) du badest (koupeš se) du liest (čteš) du sprichst (mluvíš) du nimmst (bereš) du fährst (jedeš) Schreib(e)! (Piš !) Komm! (Přijď!/Pojď!) Bade! (Koupej se!) Lies! (Čti!) Sprich! (Mluv!) Nimm! (Vezmi!/ Ber!) Fahr(e)! (Jeď!)

2. osoba čísla množného Oznamovací způsob Rozkazovací způsob ihr schreibt (píšete) ihr kommt (přijdete) ihr badet (koupete se) ihr lest (čtete) ihr sprecht (mluvíte) ihr nehmt (berete) ihr fahrt (jedete) Schreibt! (Pište !) Kommt! (Přijďte!/Pojďte!) Badet! (Koupejte se!) Lest! (Čtěte!) Sprecht! (Mluvte!) Nehmt! (Vezměte!/Berte!) Fahrt! (Jeďte!)

1. osoba čísla množného Oznamovací způsob Rozkazovací způsob wir schreiben (píšeme) wir kommen (přijdeme) wir baden (koupeme se) wir lesen (čteme) wir sprechen (mluvíme) wir nehmen (bereme) wir fahren (jedeme) Schreiben wir! (Pišme !) Kommen wir! (Pojďme!) Baden wir! (Koupejme se!) Lesen wir! (Čtěme!) Sprechen wir! (Mluvme!) Nehmen wir! (Berme!) Fahren wir! (Jeďme!)

3. osoba čísla množného - vykání Oznamovací způsob Rozkazovací způsob Sie schreiben (píšete) Sie kommen (přijdete) Sie baden (koupete se) Sie lesen (čtete) Sie sprechen (mluvíte) Sie nehmen (berete) Sie fahren (jedete) Schreiben Sie! (Pište !) Kommen Sie! (Pojďte!) Baden Sie! (Koupejte se!) Lesen Sie! (Čtěte!) Sprechen Sie! (Mluvte!) Nehmen Sie! (Vezměte/Berte!) Fahren Sie! (Jeďte!)

Was müssen wir machen: Was sagt der Lehrer: Wir müssen lesen und schreiben. Lest und schreibt! Wir müssen rechnen. Wir müssen Deutsch lernen. Wir müssen laut sprechen. Wir müssen erzählen. Wir müssen richtig antworten. Wir müssen fleißig sein.

Wir müssen lesen und schreiben. Lest und schreibt! Was müssen wir machen: Was sagt der Lehrer: _______________________________________________ Wir müssen lesen und schreiben. Lest und schreibt! Wir müssen rechnen. – Kinder, rechnet! Wir müssen Deutsch lernen.- Lernt Deutsch! Wir müssen laut sprechen. - Sprecht laut! Wir müssen erzählen. - Erzählt! Wir müssen richtig antworten. - Antwortet richtig! Wir müssen fleißig sein. - Seid fleißig!

Utvoř věty s tvary rozkazovacího způsobu ve všech osobách: das Wort schreiben den Satz erklären Brot kaufen Hausaufgaben machen Oma besuchen in die Schule gehen Apfelsaft trinken lachen