Pracovní setkání starostů SO ORP Kladno 8. června 2016
Program setkání ITI – aktuální informace Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno – aktuální informace Doprava – integrace autobusové dopravy do systému PID Životní prostředí – problematika černých skládek Přidělování čísel popisných Digitální povodňový plán ORP Kladno a varovné a výstražné systémy obcí Centrální nákup energií Diskuze – dotazy starostů obcí
ITI – aktuální informace
ITI Pražské metropolitní oblasti Magistrát hl. m. Prahy Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy 8. června 2016
Hodnocení integrované strategie Kolo Fáze Provádí Termín 1. Kontrola formálních náležitostí a přijatelnosti MMR – ORP Max. 30 pracovních dnů od zahájení 2. Věcné hodnocení Řídící orgány OP Max. do 30 pracovních dnů od předání integrované strategie MMR – ORP všem dotčených ŘO
Alokace integrované strategie OP Vyjednaná výše finanční alokace – dotační prostředky (v tis. Kč) Specifické cíle OP Finance dle SC (v tis. Kč) IROP 3 997 247 1.1 1 250 000 1.2 2 021 600 2.4 725 647 OPŽP 150 025 1.3 128 775 1.4 21 250 OP PPR 459 050 2.2 CELKEM 4 606 322 -
Vyhlašování výzev Výzva označena pro ITI – pro všechny aglomerace Předložení kompletní projektové žádosti k hodnocení Proces přes monitorovací systém 2014+ Povinnou přílohou vyjádření/stanovisko Řídícího výboru ITI Průběžná výzva Výzva pouze pro Pražskou metropolitní oblast Zveřejněno na úřední desce + webových stránkách ITI Předkládání projektového záměru Představení pracovní skupině, posouzení Řídícím výborem ITI VÝZVA ŘO PRO ITI VÝZVA NOSITELE ITI VÝZVA ZS ITI
Proces schvalování projektů
Proces schvalování projektů se ZS
Hodnotící kritéria Funkce ZS ITI vykonávaná pouze pro IROP ZS ITI hodnotí kritéria formálních náležitostí, obecná a specifická kritéria přijatelnosti ZS ITI provádí věcné hodnocení (není uvedeno u všech aktivit) ŘO provádí závěrečné ověření způsobilosti projektů proces administrace musí být ukončen nejpozději do 7 měsíců od data ukončení příjmu žádostí v kolové výzvě, od data podání žádosti v MS2014+ v průběžné výzvě 23. května 2016 schválena hodnotící kritéria MV IROP (za finální mohou být považovány až po schválení zápisu z jednání, tj. nejpozději 4. července 2016)
Další postup červen – srpen 2016 budou pořádány semináře pro žadatele 13. 6. 2016 seminář pro MŠ, ZŠ a SŠ červen – srpen 2016 aktualizace absorpční kapacity projektů ustanovení výkonného týmu nositele ITI (pro žadatele a koordinaci aktérů v území budou ustanovení územní koordinátoři – Praha-východ a Praha-západ) Praha-západ: Mgr. Alexandra Šimčíková; alexandra.simcikova@mepco.cz důležité informace: www.iprpraha.cz/iti; https://rsk-sk.cz/; www.kap-stredocesky.cz první výzvy v září 2016 – předškolní vzdělávání
Děkuji za pozornost Lenka Kriegischová kriegischova@ipr.praha.eu www.iprpraha.cz/iti
MAP rozvoje vzdělávání ORP Kladno – aktuální informace
Význam projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání podklad pro plánovanou spolupráci v území podklad pro zpracování šablon pro školy z OP VVV podklad pro vyhlašování výzev z OP VVV významný pro koordinaci investičních akcí a podporu efektivního využití investic v území v IROP je v oblasti základního školství soulad s MAP specifickým kritériem přijatelnosti možnost čerpat dotace na školy bez schváleného MAP nepůjde (kromě výstavby MŠ)
Průběh realizace projektu ustanovení Řídícího výboru MAP – hlavní pracovní orgán vznik pracovních skupin – zapojení do realizace workshop, vzdělávací aktivity vyhodnocení dotazníkového šetření MŠMT tvorba analytické části + strategického rámce řídící výbor – schválení strategického rámce termín: září 2016 investiční priority musí mít škola projednané se zřizovatelem aktualizace SR možná nejdříve 6 měsíců od schválení předchozího SR
Doprava – integrace autobusové dopravy do systému PID
Doprava - integrace autobusové dopravy do systému PID Hlavní město Praha zastoupené radním pro dopravu Petrem Dolínkem a Středočeský kraj zastoupený hejtmanem Ing. Milošem Peterou v loňském roce odsouhlasily záměr zapojení autobusových linek Kladno – Praha do systému pražské integrované dopravy. Záměr předpokládá využití stávajících dopravců s tím, že jimi provozované linky by přešly z komerčních tarifů na stávající tarif pražské integrované dopravy. Pro cestující by toto, při využití zejména časových jízdenek, znamenalo výrazné snížení jízdného, propad tržeb dopravců v řádech desítek milionů korun ročně pak musí uhradit tyto dva subjekty (Středočeský kraj a Hlavní město Praha).
Doprava - integrace autobusové dopravy do systému PID Město Kladno chce do systému po provozní stránce zapojit městskou autobusovou dopravu. Protože dodatečně vyplynul požadavek na rozšíření oblasti integrace o oblast Slánska, byl posunut předpokládaný termín zahájení na 1.7.2017. Na přípravu byla jmenována pracovní skupina. Její další schůzka, na které by měl již měl být předložen konkrétní návrh vedení linek či posouzení ekonomiky provozu, se bude konat 14.6.2016.
Životní prostředí – problematika černých skládek
Přidělování čísel popisných
Přidělování čísel popisných § 31 ( odst.5) Obecní úřad rozhoduje o tom, jakým popisným, orientačním nebo evidenčním číslem bude budova označena. Každé popisné nebo evidenční číslo budovy musí být v rámci části obce jedinečné. Čísla popisná a evidenční, která byla přidělena, nelze užívat opakovaně, a to ani v případě přečíslování podle § 32 odst. 2. Číslo orientační se opakovaně přiděluje pouze v případě, že nová budova stojí na místě budovy zaniklé.
Digitální povodňový plán ORP Kladno a varovné a výstražné systémy obcí
Centrální nákup energií
Diskuze – dotazy starostů obcí
Děkujeme za pozornost. Témata a podněty pro další setkání můžete zasílat na: daniela.cimrmanova@mestokladno.cz martin.kraus@mestokladno.cz