Paralelní zapojení rezistorů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Advertisements

CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli za sebou
Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém poli vedle sebe
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výsledný odpor rezistorů spojených vedle sebe
Skupenské přeměny – práce s tabulkami
32.1 Elektrický odpor - PROUD A NAPĚTÍ V SÉRIOVÉM ZAPOJENÍ SPOTŘEBIČŮ
Fyzika + Elektřina. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Sada: 1 Číslo.
Elektronická učebnice - II
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 6 Tematický okruhElektrický obvod.
VY_32_INOVACE_08-12 Spojování rezistorů.
Kirchhoffovy zákony Projekt CZ.1.07/1.1.16/ Motivace žáků ZŠ a SŠ pro vzdělávání v technických oborech.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů Číslo DUM: III/2/FY/2/2/13 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Pohybová energie - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM OHMŮV ZÁKON.
04 OHMŮV ZÁKON VY_32_INOVACE_04 autor: Mgr. Miroslava Mahdalová identifikace: G třída: 8. předmět: Fyzika anotace: Výklad nového učiva – Ohmův zákon.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady) Číslo DUM: III/2/FY/2/2/11 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast: Elektrické.
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Sublimace a desublimace Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Šíření tepla prouděním Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Tepelná výměna vedením Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Elektrický proud, elektrické napětí Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Procvičení – výpočet práce Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Elektrický obvod VY_32_INOVACE_48_Uvod-el.obvod
Účinnost – řešení úloh VY_32_INOVACE_15_Účinnost
Procvičení – výkon a jeho výpočet
Schematické značky - opakování
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
Výpočty rezistorů 1. příklad: Vypočítej výsledný odpor rezistorů zapojených za sebou. R1 R2 R3 R4 R7 R6 R5 R1 = 100 Ω R2 = 50 Ω R3 = 25 Ω R4 = 75 Ω R5.
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon (odvození)
Povrchové napětí VY_32_INOVACE_22_Povrchove_napeti
07 ZAPOJOVÁNÍ REZISTORŮ - SÉRIOVĚ
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_36_FYZIKA
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Průměrná rychlost – úlohy II
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Zobrazení zrcadlem dutým.
Polohová energie - úlohy
Čočky Spojky a rozptylky VY_32_INOVACE_53_Spojky a rozptylky
Přeměna polohové energie v pohybovou a naopak
Elektrování těles při vzájemném dotyku
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
Dírková komora VY_32_INOVACE_43_Dirkova_komora
Chování těles v kapalině – procvičení 2
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Účinnost VY_32_INOVACE_15_Účinnost Autor: Pavlína Čermáková
Lom světla VY_32_INOVACE_52_Lom světla Autor: Pavlína Čermáková
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Ohmův zákon(příklady)
Pascalův zákon VY_32_INOVACE_33_Pascaluv_zakon
Paralelní zapojení rezistorů
Druhy optických prostředí
Archimédův zákon pro plyny
Sériové zapojení rezistorů
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Paralelní zapojení rezistorů VY_32_INOVACE_57_Paralelni_zapojeni_rezistoru Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Schéma paralelního zapojení rezistorů: Rezistory o odporech R1 a R2 jsou zapojeny paralelně(vedle sebe). I A + - R1 R2 V Na rezistoru R1 je napětí U1. I1 I2 Prochází jím proud I1. U1 =U2 =U Na rezistoru R2 je napětí U2. Prochází jím proud I2. Nerozvětvenou částí obvodu prochází proud I. Na zdroji je napětí U. Vztahy mezi veličinami v tomto obvodu: U = U1 = U2 ... napětí je ve všech místech nerozvětveného obvodu stejné I = I1 + I2 ... proud procházející nerozvětvenou částí obvodu je roven součtu proudů ve větvích

I = I1 + I2 = + = + / : U = + = = Odvození vzorce pro výsledný odpor: U = U1 = U2 U R U R1 U R2 = + / : U 1 R 1 R1 1 R2 = + Zlomky převedeme na společného jmenovatele. 1 R R1+ R2 R1 . R2 = Pokud se sobě rovnají zlomky, rovnají se i jejich převrácené hodnoty. R1 . R2 R1 + R2 R =

Dva rezistory o odporech R1 = 10 Ω a R2 = 15 Ω jsou v elektrickém obvodu zapojeny paralelně. Mezi svorkami každého z rezistorů je napětí 6 V. Vypočítej proud procházející prvním rezistorem, proud procházející druhým rezistorem, proud procházející nerozvětvenou částí obvodu a výsledný odpor. R1 = 10 Ω R2 = 15 Ω U1 = U2 = U = 6 V R = ? Ω R1 . R2 R1 + R2 I = ? A I = I1 + I2 I = 0,6 + 0,4 I = 1 A I1 = ? A I1 = U1 : R1 I1 = 6 : 10 I1 = 0,6 A I2 = ? A I2 = U2 : R2 I2 = 6 : 15 I2 = 0,4 A R = 10 . 15 10 + 15 R = 150 25 R = Výsledný odpor paralelně zapojených rezistorů je menší, než odpory rezistorů ve větvích. R = 6 Ω

Zdroje: Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 pracovní sešit pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 60 s. ISBN 80-7238-526-7 Doc. Dr. Ing. RAUNER, Karel , et al. Fyzika 8 učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň : Fraus, 2006. 128 s. ISBN 80-7238-525-9. Vytvořeno jako DUM do předmětu fyzika na ZŠ Studentská 895, Mnichovo Hradiště