Svět v poslední třetině 19. století

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Státy střední Evropy.
Advertisements

Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_114.
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Česko – země v srdci Evropy autor: Mgr. Jana Mikešová
Mezinárodní vztahy v předvečer 1. světové války
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Kvadratická funkce – vrchol paraboly
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Nová světová velmoc USA od občanské války do první světové války.
DĚJEPIS 8. a 9. ročník Autor: Miroslav Janata Škola: ZŠ,PŠ a MŠ Česká Lípa VY_32_INOVACE_17_ 19_opakování 1. sv ě tová válka.
VY_32_INOVACE_020_Československo ve 30. letech Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola, Uherský Ostroh, okres Uherské Hradiště, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jana Pulcová NÁZEV: VY_32_INOVACE_12_Z_10 TEMA:
Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_099_Členy v názvech Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního.
VY_32_INOVACE_006_Vznik Československa Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
ČESKÝ JAZYK – ČTENÍ Svět kolem nás Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_12_INOVACE 2_02.
VY_32_INOVACE_017_České země na přelomu 19. a 20. století Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Základní škola Čelákovice
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Vývoj v jednotlivých zemích
Průmyslová revoluce průběh
Průmyslová revoluce 9 Technická revoluce.
Impresionismus (francouzské malířství na konci 19. století)
SSSR mezi světovými válkami I
Cesta ke studené válce v Evropě
Rusko na počátku 20. století
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
AUTOR: Mgr. Petr Punčochář
Československo ve 20. letech
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Svět po první světové válce
SSSR mezi světovými válkami
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Reformace v západoevropských monarchiích
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Plány na uspořádání světa po druhé světové válce
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Český stát v habsburské monarchii – Nástup Habsburků na český trůn
Rozcvička Urči typ funkce:
Základní škola Čelákovice
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_47
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 1_26
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Výsledky husitské revoluce a její význam
Název učebního materiálu
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Cesta ke studené válce v Evropě
Rakousko-Uhersko.
MEZI REVOLUCÍ A PRVNÍ SVĚTOVOU VÁLKOU
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
České země za 1. světové války II
Základní škola Čelákovice
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_inovace 2_67
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozvoj vědy a změny ve společnosti – konec 17. a 18. století
Třicetiletá válka 2.část
Prezentace určena pro názornou ukázku toho, co je více a co je méně.
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Svět v poslední třetině 19. století VY_32_INOVACE_009_Svět v poslední třetině 19.století Svět v poslední třetině 19. století Základní škola Čelákovice Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Svět v poslední třetině 19. století Autor: Mgr. František Šturma Vytvořeno: 7. 9. 2011 Stupeň a typ vzdělávání: II. stupeň ZŠ – 9. ročník Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Téma: Svět v poslední třetině 19. století Anotace: Prezentace představuje imperialistické cíle velmocí , vznik a charakter druhé průmyslové revoluce, rozvoj vědy a změny ve společnosti a na konci 19. století. Druh učebního materiálu: prezentace Očekávaný výstup: Žáci vysvětlí hlavní mocenské zájmy velmocí na konci 19. století, charakterizují základní rysy druhé průmyslové revoluce a vysvětlí jejich dopady v oblasti hospodářských a společenských změn.

Mocnosti na přelomu 19. a 20 století zahraniční politika mocností založena hlavně na národních zájmech úsilí o získání nových kolonií boj o suroviny a odbytiště výrobků uzavírání vzájemných smluv, vytváření vojenských bloků imperialismus snahy mocností o rozšíření vlivu vlastního státu na co největší území jiných států hlavní mocnosti Velká Británie, Francie, Rusko, Německo, Rakousko-Uhersko od začátku 20. století též USA a Japonsko

Druhá průmyslová revoluce změny v oblasti hospodářství s využitím nových objevů v oblasti techniky a vědy rozmach těžkého průmyslu velkovýroba železa a oceli dopad na rozvoj dalších odvětví strojírenství, stavebnictví doprava militarizace států zbrojení a příprava na válku velké průmyslové oblasti v Evropě Porúří, Sársko a Lotrinsko v USA na severovýchodě země Kruppova zbrojní továrna v Essenu

zintenzivnění práce dělníků v továrnách mechanizace a pásová výroba např. automobilka Henryho Forda v USA zvýšené nároky na zdroje energie zvýšení účinnosti pohonné síly páry (parní turbína) počátek výroby elektrické energie (turbogenerátor) Henry Ford (1863 – 1947)

letadlo bratří Wrightů Rozvoj techniky spojovací technika telefon, telegraf bezdrátové rádiové spojení Ital G. Marconi, 1901 zachycení signálu vyslaného přes Atlantik G. Marconi (1874 – 1937) výroba automobilů a letadel využití spalovacích a výbušných motorů sériové výroby automobilů první let bratří Wrightů (USA, 1903) letadlo bratří Wrightů

Změny v hospodářství monopoly finanční kapitál seskupení podniků ovlivňujících určitou část výroby finanční kapitál prostředek k propojení průmyslových a bankovních podnikatelů Poldina huť v Kladně

Vědecké objevy Albert Einstein Max Planck Johann Gregor Mendel teorie relativity Max Planck kvantová teorie Johann Gregor Mendel výzkum dědičnosti Louis Pasteur rozvoj bakteriologie Jan Evangelista Purkyně buněčná teorie Albert Einstein (1879 – 1955)

Změny ve společnosti rozvoj tisku feministické hnutí rostoucí svoboda slova feministické hnutí úsilí žen o jejich zrovnoprávnění s muži snaha zapojit ženy do veřejných funkcí rovný přístup ke vzdělání zajistit ženám volební právo dosažení mzdové rovnosti s muži

Otázky a úkoly 1. Charakterizujte hlavní mocenské zájmy na přelomu 19. a 20. století. 2. Popište hlavní znaky druhé průmyslové revoluce a rozvoj techniky. 3. Jmenujte některé představitele vědy a přibližte jejich vědecké objevy. 4. Vysvětlete pojmy: imperialismus militarizace pásová výroba monopoly feministické hnutí

Text: Mgr. František Šturma Použité obrázky: Soubor:Late_model_Ford_Model_T.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-08-27]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/ Soubor:Late_model_Ford_Model_T.jpg>.   Soubor:Henry_ford_1919.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-08-27]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Henry_ford_1919.jpg>. Soubor:Marconi.jpg . In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-08-27]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Marconi.jpg>. Soubor:Wrightflyer.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-08-27]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Wrightflyer.jpg>. Soubor:Huť_Poldi.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-08-27]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Huť_Poldi.jpg>. Soubor:Albert_Einstein_Head.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-08-27]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Albert_Einstein_Head.jpg>. Pokorný, J. Dějepis pro 9. roč. ZŠ Praha: Práce, 1995 Kruppova továrna v Essenu (str. 73) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.