Šelmy ZŠ Hejnice M. Hradil.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Šelmy (Carnivora).
Advertisements

SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Čeleď: Šelmy kočkovité
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Kočka domácí, pes domácí
Řád: PLOUTVONOŽCI.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
SAMOSTUDIUM TEST VLK OBECNÝ LIŠKA OBECNÁ FENEK BERBERSKÝ
Vypracovala Martina Šanderová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Čeleď: Šelmy lasicovité
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Třída: savci Řád: šelmy.
Řád šelmy - čeleď lasicovití
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
KUNOVITÉ ŠELMY.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
Čeleď: šelmy kočkovité
Autor: Mgr. Eliška Nováková
„PLOUTVONOŽCI“(PINNIPEDIA)
Psovité šelmy By: Petr West.
Savci 3 Arnošt Krška.
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
Šablona : V/2 Sada: 1/24 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
SAVCI Výživa mateřské mléko Stálá tělní teplota VY_32_INOVACE_BOHACOVA.BIOTER.04 © Sportovní gymnázium Dany a Emila Zátopkových Ostrava.
Přírodopis – 8.ročník Savci – psovité šelmy VY_32_INOVACE_
Kočka domácí, pes domácí
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Stavba těla savců.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_12_PŘÍRODOPIS
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
TRÁVICÍ SOUSTAVA ZŠ Hejnice - M. Hradil.
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Třída : Paryby U/6 žraloků Zástupci: žraloci - rejnoci
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
PTÁCI Obr.1 ZŠ Hejnice M. Hradil.
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
SAVCI II 8. Řád: ŠELMY 1. Čeleď: Šelmy psovité vlk obecný.
Ploutvonožci a sirény Lucie Machovská 3.C.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_15_PŘÍRODOPIS
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
Živočichové.
ŠELMY PLACENTÁLOVÉ.
RYBY Původně sladkovodní, některé druhy se dokázaly přizpůsobit životu ve slané vodě. Je to nejpočetnější třída obratlovců( druhů, u nás žije asi.
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová Název: Šelmy VY_32_INOVACE_Př.5
Transkript prezentace:

Šelmy ZŠ Hejnice M. Hradil

Obr1 ZŠ Hejnice M. Hradil

Obecné znaky: Masitou potravu si zajišťují lovem. Mohutný dravý chrup. Tělo je kryté kůží se srstí. Bystré smysly. Dokonalé pohybové schopnosti. Rozvinuté duševní vlastnosti. Nemají klíční kost a slepé střevo. Systematické dělení: Šelmy pozemní Šelmy vodní ZŠ Hejnice M. Hradil

Popis šelmy si uděláme např. psa domácího Kolik prstů má pes na přední noze? Který z prstů zakrněl? Jsou stejné prsty na zadní noze? Jak to, že když jde pes po dlaždičkách, cvaká to? Obr.2 ZŠ Hejnice M. Hradil

Chrup psa – má 42 zubů Z učebnice vypište názvy jednotlivých typů zubů: ZŠ Hejnice M. Hradil

Kostra psa Lebka Páteř (obratle) Zadní končetina Přední končetina Hrudník - žebra ZŠ Hejnice M. Hradil

Vnitřní ústrojí psa: U/37 Trávicí soustava zajišťuje příjem, zpracování a využití potravy Cévní soustava zajišťuje oběh krve (živiny, kyslík, teplota) Dýchací soustava příjem kyslíku a výdej kysl. uhličitého Vylučovací soustava odvádění odpadních látek z těla Nervová soustava řídí a kontroluje všechny děje v těle Rozmnožovací soustava umožňuje rozmnožování psa (krytí?) ZŠ Hejnice M. Hradil

Co zajímavého znáte o psovi? 1. Proč se psi několikrát otočí na místě, než ulehnou? Odpověď najděte v knize Karla Čapka: Dášenka neboli život štěněte.   2. Která smyslová ústrojí má pes? Které z nich je nejdokonalejší?   3. Jak se nazývají zuby, které umožňují psovi trhat potravu?   4. Jak se nazývají kosti, ze kterých je složena páteř?   5. Proč pes nemůže jít neslyšně po tvrdé hladké podložce? ZŠ Hejnice M. Hradil

- co je zajímavého na Vašem psovi? - jaké znáš plemena psů? Úkoly: - čím krmíte svého psa? - co je zajímavého na Vašem psovi? - jaké znáš plemena psů? - jak loví pes kořist? - které smysly má pes? (napiš do sešitu) - jaký je nejlepší? (podtrhni) Dobr. DÚ: obr. U/37-38 ZŠ Hejnice M. Hradil

Obr.2 ZŠ Hejnice M. Hradil

Šelmy pozemní - Psovití Psovití – loví svou kořist štvaním. Prstochodci s dlouhýma nohama, žijí většinou ve smečkách Zástupci: liška obecná a polární, fenek, vlk a pes domácí, šakal, kojot, pes dingo. Obr.3 Obr.4 ZŠ Hejnice M. Hradil

Šelmy pozemní - Kočkovití kromě geparda mají zatažitelné drápy. Mimořádně vyvinutý sluch a zrak, loví plížením a krátkým útokem ze zálohy. Zástupci: kočka divoká a domácí, rys ostrovid a velké „kočky“ – lev, gepard, tygr, jaguár, puma. ZŠ Hejnice M. Hradil

Šelmy pozemní - Medvědovití Jednoduchý žaludek, krátké střevo, vynikající čich. Medvědovití – největší pozemní šelmy, všežraví, mají zakrnělý ocas, tupé drápy, našlapují na celé chodidlo. Zástupci: medvěd hnědý, lední a panda velká. Medvídkovití – medvídek mýval. ZŠ Hejnice M. Hradil

Šelmy pozemní - Lasicovití malé až středně velké šelmy s krátkýma nohama, mimořádně ohebnou páteří a s pachovými žlázami kolem řitního otvoru zástupci: lasice kolčava a hranostaj, kuna lesní a skalní, tchoř tmavý, sobol, norek, skunk, rosomák, jezevec, vydra ZŠ Hejnice M. Hradil

Obr.5 ZŠ Hejnice M. Hradil

Obr.6 ZŠ Hejnice M. Hradil

Šelmy vodní - ploutvonožci Přizpůsobeni k vodnímu životu. Na pevnině se pouze páří, rodí a kojí. Pětiprsté končetiny přeměněny ve veslovací ploutve. Zadní končetiny plní funkce ocasní ploutve. Silná vrstva podkožního tuku – termoizolační funkce a schopnost zadržovat v krvi kyslík. Uzavíratelné ušní boltce a dýchací otvory. Oko přizpůsobené k dobrému vidění pod vodou. Život polygamní ve stádech s vůdčím samcem. Hrotité zuby přizpůsobené k chytání ryb. ZŠ Hejnice M. Hradil

Šelmy vodní - ploutvonožci Lachtanovití – lachtani, lvouni - zachovány ušní boltce, podstavují nohy pod tělo – obranný pohyb po souši. Tuleňovití – tuleň obecný, postavení zadních končetin dozadu umožňuje po souši jen obratné plazení, vynikající plavci. Mrožovití – mrož lední - samci mají špičáky v horní čelisti jako kly (vyhrabávání vodních živočichů ze dna), délka až 4 m a váha 1,5 tuny. ZŠ Hejnice M. Hradil

Zdroje: Obr.1 Soubor:Male lion olomouc.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-10]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Male_lion_olomouc.jpg>. Obr.2 Soubor:Hovawart black and tan.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-10]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hovawart_black_and_tan.jpg>. Obr.3 Soubor:Redwolf.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-10]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Redwolf.jpg>. Obr.4 Soubor:Vulpes vulpes laying in snow.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-10]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Vulpes_vulpes_laying_in_snow.jpg>. Obr.5 Soubor:Zalophus californianus wollebaeki.JPG. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-11]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Zalophus_californianus_wollebaeki.JPG>. Obr.6 Soubor:Harbour seal.jpg. In Wikipedia : the free encyclopedia [online]. St. Petersburg (Florida) : Wikipedia Foundation, [cit. 2011-05-11]. Dostupné z WWW: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Harbour_seal.jpg>. ZŠ Hejnice M. Hradil