Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
Anotace Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název VM:
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Prenatální vyšetření a anatomie plodového vejce
Projekt do Výchovy ke zdraví
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_04_01_podni kání Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_02_předporodní příprava Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_10_04_převody jednotek Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_05_02_plánované rodičovství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ / / Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_13_01_těhotenství Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_1 3 _05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_12_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_06_02_darovací smlouva Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_17_02_mimořádné situace 1 Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_20_01_náhradní rodinná péče Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_09_02_náro dní měna Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Vývoj jedince Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_17_Vývoj jedince Téma: Přírodověda.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_18_06_skloňování podstatných jmen rodu mužského Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_20_01_Česká národní banka Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_0 2 _05_úvod do fyziky Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679,
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_01_02_osobní hygiena Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_11_01_bankovky v ČR Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_07_01_slovní úloha Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_16_02_krizové stavy Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Kraje ČR - základní symboly, poloha
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Základní škola a Střední škola CREDO, o.p.s.
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
CZ / / Číslo projektu MŠMT:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Polmka Celá a půlová.
Pomlka Čtvrťová a osminová.
Věcné učení VY _32 _INOVACE_11_08_ smysly člověka (zrak 2)
Transkript prezentace:

Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník: CZ.1.07/1.5.00/34.0865 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_08_02_péče o těhotnou ženu Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková organizace Ročník: I. ročník praktické školy Vzdělávací oblast: Člověk a zdraví Předmět: Výchova ke zdraví Tematický okruh: Vztahy mezi lidmi Téma: Lékařská péče o těhotnou ženu Název autora: Bc. Daniela Pavlíková Vytvořeno dne: Listopad 2012 Anotace Prezentace je určena žákům středních škol praktických. Seznámí se s pojmem ultrazvuk a celkovou péčí o těhotnou ženu. Je doplněna o praktický test. Správná odpověď se po kliknutí začerní. Pomůcky: interaktivní tabule, dataprojektor, učebnice. Klíčová slova: Těhotenství, ultrazvukové vyšetření

METODICKÝ POPIS Prezentace je určena k výkladu a k procvičení látky na téma péče o těhotnou ženu. Snímky 3 – 8 výklad Snímek 9 úkol pro žáky. Snímek 10 správné řešení úkolu z předchozího snímku.

Péče o těhotnou ženu Těhotenství a jeho délka se počítá od prvního dne poslední menstruace, jedním z prvotních příznaků může být ranní nevolnost, únava a časté močení.

Aktivity v těhotenství Sport Péče o domácnost a rodinu Sex Četba, studium

Ultrazvukové vyšetření Málokterá diagnostická metoda dosáhla zejména v porodnictví takového rozmachu jako ultrazvukové vyšetření. V těhotenství je v současné době v České republice prováděn dvoustupňový screening těhotných.

První ultrazvukové vyšetření v 18. až 20. týdnu těhotenství a je zaměřené na: → určení počtu plodů, → přesné změření jednotlivých částí plodu a výpočet jeho stáří a hmotnosti, → zjišťování vrozených vývojových vad plodu, → sledování srdeční činnosti plodu, → určení množství plodové vody, → určení uložení placenty.

Ultrazvukové vyšetření. Těhotná sleduje ultrazvukový obraz na monitoru, který je umístěn na protější stěně

Druhé ultrazvukové vyšetření ve 30.–32. týdnu těhotenství a je zaměřené především na: → určení polohy plodu, → přesné změření jednotlivých částí plodu a srovnání s předchozím vyšetřením; to umožní určit vývoj plodu včetně jeho hmotnosti, → určení množství plodové vody, → pozorování pohybové aktivity plodu, → posouzení stavu placenty.

Vyber správnou odpověď 1.Na obrázku je A) tlakoměr B) teploměr C) ultrazvuk 2. První ultrazvuk se provádí a)před porodem b)V 18 – 20 týdnu c) Po porodu

3.Ultrazvuk sleduje A)plod a jeho vývoj B) vztahy v rodině C) finanční vybavenost rodiny 4. Těhotná žena by neměla A)jíst zeleninu a ovoce B)sportovat C) kouřit a pít alkohol 5.Otec u porodu být A)může B)musí C)nesmí

POUŽITÉ ZDROJE http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900359067.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900442378.jpg http://officeimg.vo.msecnd.net/en-us/images/MH900448666.jpg http://www.btl.cz/p/rehabilitace-a-lazne/ultrazvuk/btl-4000-sono/btl-4710-sono-professional-p4710-002v100/