NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světelné jevy a jejich využití
Advertisements

OPTIKA ZDROJE ELEKTROMAGNETICKÉHOZÁŘENÍ
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Světelné jevy Optická prostředí Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Světelné jevy Optika II..
Světelné jevy a jejich využití
I/2: čtenářská a informační gramotnost - inovace
OPTIKA.
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_343
Vnímání světla Vičánková Barbora 3IT.
Paprsková optika Světlo jako elektromagnetické vlnění
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_601_F7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Fyzika Ročník: 7.
Rozklad světla Vypracoval: Tomáš Cacek a Aleš Křepelka.
Světlo.
Když na rozhraní dvou prostředí dopadají dva paprsky různých barev (např. červený a fialový) pod stejnými úhly dopadu, budou úhly lomu obou paprsků různé.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Světelné jevy Zrcadla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Aneta Trkalová Petra Košárková
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ EU peníze školám MODERNÍ ŠKOLA – ZKVALITNĚNÍ VÝUKY Registrační číslo GP: CZ.1.07/1.4.00/ Č.j.: 14863/ Tento.
Světelné jevy Lom světla Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhSvětelné jevy.
Mikroskopické techniky
SVĚTELNÉ JEVY ROZKLAD SVĚTLA VY_32_INOVACE_16 - ROZKLAD SVĚTLA.
Rozklad světla optickým hranolem, barvy
Světelné jevy Barva těles Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Rozklad světla optickým hranolem
Lom světla Oskar Takáč Stanislav Ječmínek. informace Lom neboli refrakce je přechod světla rozhraním dvou optických prostředí, při kterém se paprsek láme.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Název úlohy: 2.14 Barvy světla
Světelné jevy Stíny Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy Zdroj: Wikimedia. Suitcase icon.jpg [online] [cit ]. Dostupný pod licencí Public domain z WWW:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Rozklad světla optickým hranolem Číslo DUM: III/2/FY/2/3/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Optické vlastnosti oka TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zrcadla v praxi TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Užití čoček TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F.7.Vl.16_Světelné_jevy.
Barva těles. Barva neprůhledného tělesa je určena tím, jakou složku bílého světla těleso odráží a jakou pohlcuje. Žlutý citrón odráží žluté světlo, ostatní.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák se učí o barvě světla, šíření světla a vzniku stínu. Barva světla,
Rozklad světla Investice do rozvoje vzdělávání.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Stín TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Polohová energie tělesa TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Zahřívání těles při tření TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Trvání dne a noci na Zemi TÉMATICKÝ CELEK:
VY__III/2__INOVACE__210 FYZIKA SPEKTRUM BAREV.
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
Rozklad světla optickým hranolem
Rozklad světla Vypracoval: Lukáš Karlík
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změna teploty těles tepelnou výměnou TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
Rozklad světla optickým hranolem.
Ivča Lukšová Petra Pichová © 2009
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měření tepla při tepelné výměně TÉMATICKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Světelné zdroje. Šíření světla TÉMATICKÝ.
EU_32_sada 2_07_PV_Počasí-koloběh vody_Duch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Vedení el. proudu v plynech TÉMATICKÝ.
Osnova 1 Úvodní snímek 2 Fotogalerie 3 Barvy 4 Délka 5 Kdy vychází
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rychlost světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
FYZIKÁLNÍ KUFR Téma: Světelné jevy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Transformátor TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Vztlaková síla působící na těleso v atmosféře.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Reostat, potenciometr TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Rozvodná el. síť TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Lom světla TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
Světlo Jan Rambousek jp7nz-JMInM.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Ing. Renata Kremlicová NÁZEV: Využití radioaktivního záření TÉMATICKÝ.
FYZIKA PRO IV. ROČNÍK GYMNÁZIA - OPTIKA
Třída 3.B 3. hodina.
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Rozklad slunečního světla optickým hranolem TÉMATICKÝ CELEK: Elektromagnetické a světelné jevy ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882

ROZKLAD SLUNEČNÍHO SVĚTLA OPTICKÝM HRANOLEM

Optický hranol – obvykle trojboký hranol z čirého stejnorodého skla.

Proti světlu vytvoří barevný pás – spojité spektrum. Vždy se opakují barvy: červená, oranžová, žlutá, zelená, modrá, fialová. Paprsky slunečního světla dopadají na stěnu hranolu se stejným úhlem dopadu. Nejméně se láme světlo červené, nejvíce světlo fialové.

Sluneční světlo se při dopadu na stěnu hranolu rozkládá na barevná světla. Vzniká hranolové spektrum. Vznik spojitého světla žárovky optickým hranolem

Velkolepé spektrum slunečního světla je duha Velkolepé spektrum slunečního světla je duha. Pozorujeme ji, když prší a za námi svítí Slunce.

Použité zdroje Snímek 3.: Snímek 5.: Snímek 6.: Snímek 7.: Snímek 8.: BOHUNĚK, J. A KOL. Fyzika pro 7. ročník základní školy. SPN 1991. ISBN 80-04-26252-X Snímek 3.: Dostupné na http://laser-shop.cz/129-rovnostranny-hranol.html Snímek 5.: Snímek 6.: Dostupné na http://www.flickr.com/photos/nicholas_t/281820290/ Snímek 7.: Dostupné na http://3.bp.blogspot.com/-w0RHeyJWoX4/TZL9ej3mQ1I/AAAAAAAAASc/Yk379-ad0m4/s1600/rainbow_6.jpg Snímek 8.: Dostupné na http://minimag.cz/arsinoe/wp-content/uploads/2006/04/duha.jpg