VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Jednobuněčné organismy s pravým buněčným jádrem
Základní části buňky a jejich hlavní význam
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.03 Anotace: Vzdělávací oblast: Buňka živočišná – stavba, činnost Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup:
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PLANKTON.
PRVOCI Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Prvoci Jednobuněční živočichové Žijí ve vodním nebo vlhkém prostředí
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
ŘASY- lesní Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Zkoumání a ochrana přírody
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Životní projevy rostlinné buňky Mgr. Helena Roubalová
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
B U Ň K A.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Jednobuněční živočichové
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
LES ŘASY.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Živočichové rybníka a jeho okolí
BUŇKA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
VY_32_INOVACE_28_Prvoci – 1.část Šablona Identifikátor školy:
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Prvoci organismy tvořené jedinou buňkou, která vykonává všechny funkce
říše: Živočichové podříše: Prvoci
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
BAKTERIE.
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Prvoci.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
DÝCHÁNÍ, FOTOSYNTÉZA TŘÍDĚNÍ ORGANISMŮ Autor: Zuzana Veselíková
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace Jméno autora Mgr. Hana Hýsková Datum: 1. 9. 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Přírodopis Tematický okruh: Opakování učiva přírodopisu Téma: Od planety po ploštěnku – II. část Metodický list/Anotace Procvičování probraného učiva zábavnou formou Zdroje: -

RISKUJ II od PLANETY po PLOŠTĚNKU OPAKOVÁNÍ HRAVĚ RISKUJ II od PLANETY po PLOŠTĚNKU

KLIKNUTÍM NA PÍSMENO VYBER OTÁZKU 100 200 300 PLANETA ZEMĚ. A TŘÍDĚNÍ A STAVBA B ORGANISMŮ C D BUŇKA, VIRY, BAKTERIE PRVOCI, ŽAHAVCI, PLOŠTĚNCI

JAK SE NAZÝVÁ GALAXIE, KTERÉ JSME SOUČÁSTÍ? ODPOVĚĎ

MLÉČNÁ DRÁHA ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

KTERÉ LÁTKY ROSTLINA PŘIJÍMÁ PŘI FOTOSYNTÉZE? ODPOVĚĎ

VODU A OXID UHLIČITÝ ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

KTERÉ LÁTKY VZNIKAJÍ PŘI FOTOSYNTÉZE? ODPOVĚĎ

KYSLÍK A ORGANICKÉ LÁTKY ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Jaké jsou základní podmínky fotosyntézy? ODPOVĚĎ

světlo a chlorofyl ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Vyjmenujte základní podmínky života ODPOVĚĎ

Přijímání potravy, vylučování, dýchání, růst, pohyb, rozmnožování, dráždivost ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Kdo zavedl dvouslovné pojmenování organismů? ODPOVĚĎ

Carl linné švédský přírodovědec 18. století ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co znamená dvouslovné pojmenování organismu? ODPOVĚĎ

Organismus má dvě jména: rodové a druhové ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Organismy dělíme podle příbuznosti do tří skupin Organismy dělíme podle příbuznosti do tří skupin. Jakým slovem můžeme nahradit slovo skupina a které skupiny to jsou? ODPOVĚĎ

Organismy dělíme na tři říše. A to: rostliny, živočichové, houby ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Jak rozdělujeme organismy podle počtu buněk? ODPOVĚĎ

Jednobuněčné a mnohobuněčné. Popř. nebuněčné formy života ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to buňka? ODPOVĚĎ

Buňka je základní stavební a funkční jednotka organismu. ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Stavba rostlinného mnohobuněčného organismu ODPOVĚĎ

Buňka – pletivo – orgán - organismus ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Stavba živočišného mnohobuněčného organismu ODPOVĚĎ

Buňka – tkáň – orgán – orgánová soustava - organismus ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Vlastnosti a funkce cytoplazmatické membrány ODPOVĚĎ

Cytoplazmatická membrána je polopropustná, ohraničuje cytoplazmu a zajišťuje styk buňky s okolím ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

JAKOU FUNKCI MÁ vakuola V BUŇCE? ODPOVĚĎ

OBSAHUJE buněčnou šťávu, kterou tvoří voda a v ní rozpuštěné látky ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

JAKOU FUNKCI MAJÍ V BUŇCE mitochondrie? ODPOVĚĎ

Rozkládají složité látky na jednodušší za uvolňování energie ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to cytoplazma? ODPOVĚĎ

Polotekutá hmota, která vyplňuje vnitřní prostředí buňky ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Stavba živočišné buňky ODPOVĚĎ

Cytoplazmatická membrána – cytoplazma - jádro – mitochondrie – lysozom - ribozomy ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Stavba rostlinné buňky ODPOVĚĎ

Buněčná stěna – cytoplazmatická membrána – cytoplazma – jádro – vakuola – chloroplasty – mitochondrie - ribozomy ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Vir je nebuněčná forma života. Co z toho vyplývá pro způsob života? ODPOVĚĎ

Sám o sobě nemůže žít a rozmnožovat se, proto napadá buňky jiných organismů ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to preparát? ODPOVĚĎ

Pozorovaný objekt vložený mezi podložní a krycí sklíčko, který slouží k pozorování mikroskopem ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Kdo to byl louis pasteur? ODPOVĚĎ

Francouzský vědec; zakladatel bakteriologie ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Kde byste hledali tubus? ODPOVĚĎ

Část mikroskopu ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Kdo to byl antony van leeuwenhoek? ODPOVĚĎ

Holanďan je nazýván „OTCEM MIKROBIOLOGIE“ ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

V HLÍZKÁCH NA KOŘENECH JETELE, HRACHU, FAZOLU ŽIJÍ BAKTERIE. Jaké? ODPOVĚĎ

Symbiotické bakterie, které vážou vzdušný dusík a vytváří sloučeniny důležité pro výživu rostlin ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to regenerace? ODPOVĚĎ

Schopnost organismu obnovit nebo nahradit poškozenou část těla ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

CO JE TO Pučení? ODPOVĚĎ

Nepohlavní rozmnožování nezmara ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

CO JE TO hermafrodit? ODPOVĚĎ

Obojetník organismus mající samčí i samičí pohlavní orgány ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to spájení? ODPOVĚĎ

Způsob rozmnožování trepky, kdy si dvě trepky vymění obsah malých jader ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to cysta u trepky? ODPOVĚĎ

Za nepříznivých podmínek vytvoří trepka ochranný obal - cystu ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to stažitelná vakuola? ODPOVĚĎ

Organela u trepky, která odstraňuje z buňky přebytečnou vodu a škodlivé látky ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co jsou to panožky? ODPOVĚĎ

Panožky vznikají přeléváním cytoplazmy u kořenonožců ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Trypanozoma spavičná ODPOVĚĎ

Bičíkovec tropické Afriky způsobující spavou nemoc; trypanozomu přenáší moucha bodalka tse - tse ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Jak se jmenuje mezihostitel motolice jaterní? ODPOVĚĎ

Vodní plž bahnatka malá ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co je to boubel? ODPOVĚĎ

Zapouzdřená larva tasemnice bezbranné v těle skotu ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Čím je známá sasanka plášťová? ODPOVĚĎ

Mořský korálnatec žijící v symbióze s rakem poustevníčkem ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY

Co způsobuje zimnička? ODPOVĚĎ

Prvok napadající červené krvinky a způsobující malárii ZPĚT NA VÝBĚR OTÁZKY