Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: 12.3.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství
Advertisements

ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ANOTACE Šablona:ICT AJ Zájmena Přivlastňovací a osobní zájmena Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk Tematický.
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceZemědělství Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje základní informace.
ICT VL Pískovcové útvary ČR 4.R
Pojmenuj domácí zvířata
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-51 Anotace
Žáci procvičují znalosti o stavbě věty,souhlásek, samohlásek. Autor
ICT VL PRAVĚK II – 4.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceMoravská a slezská města Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně stručně rekapituluje významná.
ICT VL Naše okolí 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace:
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
ICT VL Asie 5.R. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tematický okruh: Místo, kde žijeme Anotace: Prezentace.
Anotace Seznámení nebo opakování tvorby času. – 2.část Autor Mgr. Ladislava Cagášková Jazyk Angličtina Očekávaný výstup Žáci zvládnou vyjádřit „anglický“
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
ICT M 5.R. Počítáme s velkými čísly
ICT ČJ VS po Z Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Český jazyk a literatura Tematický okruh: Jazyková výchova Anotace:
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Anotace Obyvatelstvo Ameriky Autor Mgr. Petra Vavrušková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci popíší složení, rasy a rozmístění obyvatelstva Ameriky Speciální.
Téma: Porovnávání desetinných čísel
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
ICT VL Evropa 5.R Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU AnotaceSvětadíly a oceány Autor Václav Jirát Jazyk Čeština Očekávaný výstup Ústně je schopen rekapitulovat jednotlivé.
Otázky osobní, sociální zralost Základní škola praktická a základní škola speciální Heřmanův Městec.
Smyslová ústrojí člověka
ICT 2 – 3 – 37 HV Vánoční koledy
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Anotace: Podzim – viditelné proměny, co dělá člověk na podzim Autor: Mgr. Renata Hacaperková Jazyk: český Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Očekávaný.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.02_pomoc_lidem_v_nouzi Datum: Ročník: sedmý.
ZŠ Brno, Řehořova 3 Já a společnost Výchova k občanství ročník III
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.12_lidska_prava_III. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.18_manipulace Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.11_lidska_prava _II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Šimotová Anotace : Výuka předmětu Člověk a příroda Autor : Mgr. Zuzana Šimotová.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
POČÁTKY NÁRODNÍHO OBROZENÍ
KLASICISMUS - OPAKOVÁNÍ
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.13_lidska_prava_opakovani Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.10_lidska_prava_I. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
NÁRODNÍ OBROZENÍ PO ROCE 1815
REPUBLIKA, DIREKTORIUM
Sčítání a odčítání do zpaměti VY_32_Inovace_01KJ-1
Matematické rozcvičky (písemné násobení) VY_32_Inovace_05KJ-1
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor: Mgr. Dagmar Šaflová
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obvod obdélníku VY_32_Inovace_09KJ-1
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.11_romansky_sloh_II. Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.01_franska_rise,_francie Datum: Ročník: sedmý.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.04_krizove_vypravy Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.07_samova _rise Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
STŘEDOVĚKÝ VENKOV A MĚSTO
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ D.7.A.08_velka_morava Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
PORUŠOVÁNÍ LIDSKÝCH PRÁV
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE I.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.04_vztahy_mezi_lidmi Datum: Ročník: sedmý Vzdělávací.
BAROKO - OPAKOVÁNÍ Anotace: Prezentace je určena žákům osmého ročníku
LIDSKÁ PRÁVA y.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá Název materiálu: VY_32_INOVACE_ VO.7.B.16_tolerance_k_lidem Datum: 12.3.2012 Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Název: Tolerance k lidem Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Tolerance k lidem Anotace: Prezentace je určena pro žáky sedmého ročníku ZŠ a slouží k připomenutí významu tolerance ve společnosti.

Doplňte chybějící písmena ve větách Doplňte chybějící písmena ve větách. Tvoří tajenku: O tomto tématu hovoří citát od Voltaira. Všeobecná deklarace lidských práv byla přijata v roce 1948. Tento dokument přijala OSN, Organizace spojených národů. Všeobecná deklarace lidských práv označila všechny lidi za svobodné. Uvedený dokument obsahuje soupis lidských a občanských práv. Všeobecná deklarace uvádí, že lidé jsou rovnoprávní bez ohledu na pohlaví, rasu i národnost. Rovnoprávní jsou také lidé bez ohledu na náboženství a společenské postavení. Lidská práva byla ve 20. století mnohokrát porušována. Lidská práva byla ignorována během obou světových válek. Tento dokument je právně nezávazný. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. E C N A R L O T

Tolerance „Nesouhlasím s jediným slovem, které říkáte, ale vždy budu bránit to, abyste je mohl říkat.“ Voltaire (http://cs.wikiquote.org/wiki/Tolerance)

Postupně odeberte lístky, vždy ten, který není překryt žádným jiným Postupně odeberte lístky, vždy ten, který není překryt žádným jiným. Když písmena seřadíte ve stejném pořadí, odhalíte název jedné z českých organizací, která se věnuje lidským právům a boji za ně. Č L O V Ě K T Í S N I V N I T Í V Ě K Č L S O

Celosvětově působící: Human Rights Watch, Amnesty International Existuje celá řada organizací, které se věnují lidským právům, rovnoprávnosti, toleranci… Celosvětově působící: Human Rights Watch, Amnesty International V Česku působící: Člověk v tísni, Nesehnutí, Liga lidských práv www.clovekvtisni.cz/ http://nesehnuti.cz/ www.llp.cz/

Namaluj svůj symbol pro toleranci ? ? Obrázek 1 Obrázek 2

Použité zdroje Klipart [ on-line] 2012 [cit. 2012-03-11]. Dostupné na www: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=rovnost&ex=1&ctt=1#ai:MP900438564| (obr. rovnost-ruce) http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=pomoc&ctt=1#ai:MC900437254|mt:0| (obr. snímek 4) http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=t%C3%BDmov%C3%A1%20pr%C3%A1ce#ai:MC900415852|mt:0| (obr. 1 snímek 6) http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?qu=srdce&ctt=1#ai:MC900442140|mt:0| (obr. 2 snímek 6) Uvedené zdroje [ on-line] 29.11.2011 [cit. 2012-03-11]. Dostupné pod licencí Wikimedia Commons na www:  http://cs.wikiquote.org/wiki/Tolerance (Voltaire) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Hrw_logo.svg (logo HRW) http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Not-AI.gif (symbol AI) www.clovekvtisni.cz/ http://nesehnuti.cz/ www.llp.cz/

Shrnutí Anotace Prezentace je určena pro sedmý ročník ZŠ a slouží k opakováníznalostí o lidských právech. Autor Mgr. Sandra Tichá Jazyk čeština Očekávaný výstup Žáci vlastními slovy vysvětlí, co je to tolerance a proč je ve společnosti důležitá. Žáci uvedou názvy organizací, které se věnují problematice lidských práv. Klíčová slova tolerance, lidská práva Druh učebního materiálu prezentace Druh interaktivity aktivita a výklad Cílová skupina žák Stupeň a typ vzdělávání základní vzdělávání – druhý stupeň Typická věková skupina 12 – 13 let Celková velikost 321 kB

Metodická poznámka Snímek 2- Žáci hledají ve větách chybějící písmenka, v každé větě naleznou jedno. To doplní do tabulky a získají tajenku. (Tajenka je uvedena na snímku 1 jako poslední animace v pořadí) Snímek 3- Společně si přečteme citát a žáci vysvětlí, jak mu rozumí. Následuje diskuze o toleranci. Snímek 4-Žáci postupně odebírají „lístečky“ s písmeny a doplňují je do tabulky. V tabulce na závěr najdou jednu z nejznámějších organizací ČR, která se věnuje problematice lidských práv. Snímek 5- Výkladová část, žáci se seznámí s dalšími organizacemi, které se věnují lidských právům. Je možné se podívat na stránky těchto organizací a diskutovat o jejich činnosti. Snímek 6- Žáci se zamyslí, jak by měl vypadat symbol tolerance. Na snímku jsou dva návrhy, diskutujeme o tom, zda se jim líbí. Zájemci mohou namalovat na tabuli další návrhy symbolu tolerance.