Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Digitalizace výuky Příjemce
Advertisements

Lucie Ulrichová Plazi.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Plazi.
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.15 Anotace:
OBOJŽIVELNÍCI PŘÍRODOPIS 7. ROČNÍK.
Autor:Mgr. Alena Shánělová
Autor:Mgr. Alena Shánělová
jméno autora Mgr.Eva Truxová název projektu
Digitalizace výuky Příjemce
Plazi autor: David Hainall.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Plazi Vypracoval: Osička Jan.
Plazi.
Plazi-želvy a krokodýli
Třída PLAZI Obratlovci, kteří již nejsou vývojově vázaní na vodu. Jsou především vejcorodí, kdy bílek nahrazuje vodní prostředí. Vajíčka mají „kožovitou“
PLAZI 3. a 4.ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
OPAKOVÁNÍ TŘÍDA PLAZI Opakování - pojmy: 1. Společné vyústění trávicí, pohlavní a vylučovací soustavy. Kloaka 2. Čím dýchají plazi? Plícemi 3. Jakou.
JEŠTĚŘI
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu: cz.1.07/1.4.00/ Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Plazi - ještěři.
PLAZI - ŠUPINATÍ 7. třída.
7.třída plazi.
Plazi.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Řády plazů Přírodopis 7. třída.
zpracovaný v rámci projektu
třída: PLAZI vejce v kožovitém obalu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Třída: Plazi Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
AUTOR: Mgr. Blanka Hipčová NÁZEV: VY_52_INOVACE_02_CH+PŘ_01
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk
Třída: Plazi znaky: tělo pokryté rohovitou pokožkou nebo krunýřem
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
Ještěři a hadi Šupinatí plazi.
ŠUPINATÍ =ještěři a hadi.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
JEŠTĚŘI ( po výkladu si zapiš do sešitu)
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Obratlovci-prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
AUTOR: Lenka Hrnčířová
Sada 1 Člověk a příroda MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
RISK Plazi ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO
Základní škola, Hradec Králové
Zoologie bezobratlých a obratlovců
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola, Hradec Králové
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Ještěři a hadi.
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_01_PŘÍRODOPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2387 Základní škola Bedřicha Hrozného, Lysá nad Labem, okres Nymburk Šablona: III/2 Sada: VY_32_INOVACE_805 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) 23.11.2011 Třída: 7.C Počet žáků celkem: 19 Z toho dívek: 10

PLAZI - charakteristika Předmět: Přírodopis Ročník: sedmý Klíčová slova: Plazi, hadi, želvy, ještěři, hatérie, krokodýlové, šupinatí plazi,rozmnožování,stavba těla. Anotace: Seznámení s charakteristikou skupiny plazů jako celku, základní stavba jednotlivých orgánových soustav, rozmnožování. Jméno autora (vč. titulu): Dr.Jiří Klein

PLAZI - charakteristika Jsou to studenokrevní živočichové. Nejsou závislí na vodním prostředí. Pochází z prvohor. Vyvinuli se z krytolebců a obojživelníků. Největší rozvoj v druhohorách: ryboještěři ptakoještěři dinosauři

PLAZI - charakteristika Výskyt mimo Antarktidu – všude nejvíce tropy a subtropy některé druhy žijí jen pod zemí Spánek letní – k překonání vedra a sucha zimní - k překonání chladu

PLAZI - charakteristika Znaky společné s obojživelníky: nedokonalá termoregulace stavba kostry Znaky společné s vyššími obratlovci : stavba vajíčka a vaječné obaly pravé ledviny dobře vyvinuté plíce některé znaky na kostře a lebce zuby – k ulovení a přidržování

PLAZI - charakteristika Tělo je kryto suchou kůží. Kůže je pokryta: šupinami štítky krunýřem. Zuby - k uchopení a přidržení kořisti. Dýchají vzdušný kyslík.

PLAZI - charakteristika Končetiny : pokud jsou dobře vyvinuté – pohyb zakrnělé – žádné – přesto jsou pohybliví Rozmnožování : rozmnožují se vejci vejce kladou na souši do písku, pod listí apod. většinou se více o ně nestarají vývoj trvá 2 měsíce až 1 rok – želvy

PLAZI - charakteristika Stavba vejce: skořápka blanitá kožovitá vápenitá žloutek bílek papírová blána

PLAZI - charakteristika Podle rozmnožování se dělí na: vejcorodé - krokodýli, želvy vejcoživorodé – ještěrka živorodé – vodní hadi Páření často předchází rituální tance a souboje samců. Brání svá teritoria – jako savci.

PLAZI - charakteristika Smysly : zrak dokonalé oči s víčky víčka jsou u hadů srostlá a průhledná čich často je vůdčím smyslem Jacobsonův orgán u hadů a ještěrek sluch kromě hadů celkem dokonalý hadi vnímají otřesy půdy termoreceptory – u hadů

PLAZI - charakteristika 6 500 Hatérie Želvy Krokodýli Šupinatí plazi 5 700 Hadi Ještěři

PLAZI - charakteristika Kontrolní otázky. (30b) Rozdělení plazů. (6b) Způsoby rozmnožování a příklady. (6b) Které smysly jsou u plazů rozvinuty? (4b) Čím je pokryta kůže plazů? (3b) Základní stavba vejce plazů. (4b) Vyjmenuj znaky společné s vyššími obratlovci. (5b) K čemu slouží zuby u plazů? (2b)

PLAZI - charakteristika Kontrolní otázky – odpovědi. Hatérie,krokodýlové, želvy, šupinatí plazi – ještěři a hadi. Vejcorodí – želvy, vejcoživorodí – ještěrka, živorodí – vodní hadi. Sluch, čich, zrak, termoreceptory. Šupiny, štítky, krunýř. Skořápka, žloutek, bílek, papírová blána. Zuby, ledviny, plíce, znaky na kostře a lebce,stavba vajíčka a jeho obaly. K ulovení a přidržování kořisti.

PLAZI - charakteristika Metodický pokyn Prezentace slouží jako výukový materiál pro seznámení žáků s charakteristikou skupiny plazů jako celku, základní stavbou jednotlivých orgánových soustav, rozmnožováním. Zároveň může sloužit jako forma zápisu látky, která je přehledná i pro žáky s různými formami poruch učení.

Zdroje a citace Dostupný z www: [2011-11-20]. http://cs.wikipedia.org/wiki/Plazi