Rámy automobilů VY_32_INOVACE_13_254

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rámy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Radek Hladný Dostupné z Metodického portálu ISSN , financovaného.
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
První – učebního oboru „Mechanik opravář motorových vozidel“
Karoserie a rámy automobilů a motocyklů
Rámy vozidel Střední odborná škola Otrokovice
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 17 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceRámy.
Násobení a dělení lomených výrazů
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceZkrutné.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 01 AnotaceDruhy.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotacePneumatické.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada13 AnotaceListová.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 Anotace.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada14 AnotaceŘízení.
Hydropneumatické pérování
Opravy obkladů a dlažeb
Účel a přehled přestaveb budov
Síťový transformátor VY_32_INOVACE_36_722
Kótování VY_32_INOVACE_26_511
Zařizovací předměty VY_32_INOVACE_26_525
Stabilizátory a jejich funkce v systému
Kružnice, kruh VY_32_INOVACE_26_528
Spalovací motory 1 VY_32_INOVACE_21_420
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Kámen VY_32_INOVACE_25_500 Projekt.
Poruchy kleneb VY_32_INOVACE_27_549
Armatury plynovodů VY_32_INOVACE_17_327
Technické materiály - litina
Zakreslování oken VY_32_INOVACE_26_524
Odpružení vozidel VY_32_INOVACE_13_257
Pohonné hmoty VY_32_INOVACE_25_509
Subjekty trhu VY_32_INOVACE_40_802
Rámy – účel, konstrukce, vlastnosti
Hlavní části CNC strojů 2
Vnitřní struktura technických materiálů
Statky, služby VY_32_INOVACE_40_797
Svařování plamenem 4 VY_32_INOVACE_22_437
Umělý kámen VY_32_INOVACE_25_504
Moderní typy tlumičů VY_32_INOVACE_14_266
Převislé konstrukce VY_32_INOVACE_02_022
Legendy VY_32_INOVACE_26_512
Soustružení 1 VY_32_INOVACE_22_425
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Převody mezi číselnými soustavami 3
Zvedáky VY_32_INOVACE_21_412
Markýzy VY_32_INOVACE_02_024
Lineární konstrukce VY_32_INOVACE_26_513
Kreslení základních strojních součástí
Neškodné trhliny VY_32_INOVACE_27_540
Kolíkové spoje a čepy VY_32_INOVACE_31_626
Regulované soustavy statické s dopravním zpožděním
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Hořáky VY_32_INOVACE_17_325 Projekt.
High Tech VY_32_INOVACE_46_942
Pracovní a dilatační spára
Pravoúhlé a kosoúhlé promítání
Lineární nerovnice 2 VY_32_INOVACE_10_199
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Beton VY_32_INOVACE_25_499 Projekt.
Logický výraz VY_32_INOVACE_08_153
Nabídka VY_32_INOVACE_40_800
Stavba atomu VY_32_INOVACE_12_227
Funkcionalismus VY_32_INOVACE_46_938
Výrazy-algebraické vzorce
MĚŘENÍ II. MIKROMETR VY_32_INOVACE_30_600
Investiční majetek VY_32_INOVACE_41_828
Typy čar VY_32_INOVACE_26_522
Podezdívání základů VY_32_INOVACE_27_541
Rozšiřování základů VY_32_INOVACE_27_542
TŘECÍ PŘEVODY VY_32_INOVACE_31_ 617
Zvukové izolace VY_32_INOVACE_02_039
Transkript prezentace:

Rámy automobilů VY_32_INOVACE_13_254 STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Rámy automobilů VY_32_INOVACE_13_254 Projekt MŠMT EU peníze středním školám Název projektu školy ICT do života školy Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0771 Šablona III/2 Sada 13 Anotace Rámy automobilů Klíčová slova Rám, žebřinový, páteřový, příhradový, nástavný Předmět Automobily Autor, spoluautor Bc. Ladislav Hajný Jazyk Čeština Druh učebního materiálu Prezentace Potřebné pomůcky PC, dataprojektor Druh interaktivity Výklad pomocí prezentace Stupeň a typ vzdělávání Střední škola Cílová skupina 1. ročník - Mechanik opravář motorových vozidel Speciální vzdělávací potřeby Ne Zdroje Seznam viz poslední strana

Rámy automobilů Žebřinový (obdélníkový) rám Rám je tvořen dvěma podélníky, které jsou spojeny pomocí několika příček. Spojení rámu je provedeno: nýty svary šrouby Po délce mají různou výšku, přední / zadní konce mohou být ohnuté směrem dolů k vozovce, pro snadnější uchycení pružin nebo torzních tyčí přední / zadní nápravy, platí u OA. a 4 x 4.

Rámy automobilů Páteřový rám základem je páteřová nosná roura, která má vpředu popř. vzadu rozvidlený nosník pro motor nebo rozvodovku nebo rozvodovky s výkyvnými polonápravami, pomocný rám nástavby je vmontován přímo do páteřové roury, včetně všech uchycení a držáků pro uchycení korby nebo sklápěcího zařízení.(N.A. Tatra). Rám lze libovolně prodlužovat nebo zkracovat.

Rámy automobilů Páteřový rám nástavný páteřový rám nástavný - páteřová roura může být vpředu prodloužena motorem s převodovkou a vzadu rozvodovkou. Agregáty byly připevněny pomocí šroubového spojení přímo k rouře. Tato konstrukce se příliš neosvědčila neboť vibrace, které vznikaly chodem motoru se přenášely na rouru – příliš velký hluk. Rourou prochází spojovací hřídel. Rám se vyznačuje značnou velkou pevností v krutu.

Rámy automobilů Rám páteřový rozvidlený Rozvidlení pro uložení motoru a převodovky jednostranné nebo také pro uložení rozvodovky dvoustranné. Tato úprava do jisté míry odstraňuje nevýhodu předchozí konstrukce, protože umožňuje pružné uložení motoru.

Rámy automobilů Plošinový (podlahový) rám plošina z ocelového plechu tloušťky (0,8-1,25mm), která má na svých okrajích přivařeny obdélníky, které jsou přizpůsobeny tvaru karoserie. Tato plošina spolu s výztuhami tvoří podlahu karoserie. Ta je k rámu připevněna šrouby - tvoří pevnější celek. Tento rám je předchůdce současných samonosných karoserií.

Rámy automobilů Příhradový rám je vytvořen jako prostorová příhradová konstrukce, která se vyrábí z trubek nebo růz ných výlisků a profilů. Nejčastější použití u sportovních, speciálních závodních automobilů. Výhody - pevný, lehký, odolný na ohyb a krut, lze použít „Fe“ a „Al“ mat. svařitelné Nevýhody - složitá konstrukce, při nárazu obtížně opravitelný.

Rámy automobilů Prostorový rám skelet karoserie tvoří prostorová konstrukce z hotovená z Alu profilů, na kterou se montují další díly karoserie (blatníky, kapoty, dveře atd.) Je navržena počítačovou metodou konečných prvků. Výhody - pevnost, hmotnost a trvanlivost

Rámy automobilů Křížový rám podélníky připomínající písmeno X jsou spojeny trubkovými příčníky (svařeny). Tento rám má vynikající tuhost. Dnes není používán. 1) Podélníky 2) Trubkové příčníky

Rámy automobilů Obvodový (perimetrický) rám U tohoto rámu jsou podélníky ve střední části spolu a na koncích se rozšiřují, v místě přední a zadní nápravy . Ve střední části je vytvořen obvod, na který se připevňuje karosérie je tak podepřena, a proto může mít lehčí nosnou konstrukci.

Rámy automobilů Smíšený rám Rámy např. autobusů jsou tvořeny několika druhy rámů – příhradový, prostorový a v tomto případě i žebřinový.

Tato prezentace, ukazuje a seznamuje žáky se současnými i historickými rámy automobilů a jejich použitím v konstrukci stavby automobilů. Cvičení: Jaké jsou druhy rámů vozidel? Nejpoužívanější rám automobilů v současnosti? Z jakých důvodů se rámy používaly a používají? Děkuji za pozornost

STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje Použité zdroje Publikace: M. Pilárik, J. Pabst - Automobily I. – nakl. Informatorium Rolf Gscheidle a kolektiv – Příručka pro automechanika – nakl. Sabotáles Zákon č. 56/2001 Sb. Vyhláška MDS č.341/2002 V prezentaci použity vlastní citace, vyjma fotografií z volně dostupných zdrojů: http://www.mercedes-benz.cz/content/czechia/mpc/mpc_czechia_website/czng/home_mpc/trucks_/home/construction/axor_construction_haulage/powertrain.fb0004.html http://clanky.katalog-automobilu.cz/57-historie-skoda-auto-cast-3/ http://www.tatra.cz/proc-tatru/technicka-koncepce-tatra/tatrovacka-koncepce/ http://www.automobilrevue.cz/rubriky/automobily/technika/karoserie-podvozek-dlouha-cesta_42039.html http://vitvar.webzdarma.cz/7.htm http://veteran.auto.cz/wp-content/gallery/mb_300sl_2/54_MB_300SL_5c.jpg http://autoperiskop.cz/nova-technologie-noveho-audi-a8-prostorovy-hlinikovy-ram/ http://projekt.iss-slany.cz/wp-content/uploads/2011/10/AUTOMOBILY_KV-bar_tisk1.pdf http://www.dpmost.cz/oprskoda706rtolux