Nacistická propaganda

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kdo mohl být nepřítelem nacistů? Proti komu mohli nacisté vystupovat?
Advertisements

příprava na 2. světovou válku
Nástup A. Hitlera k moci Německo jako fašistická diktatura
Poválečný vývoj v Německu
POLITICKÉ IDEOLOGIE A JEJICH ZÁKLADNÍ PROUDY
IDEOLOGIE A STÁT I. IDEOLOGIEANTISEMITISMUSNACIONALISMUS.
Energie tuhého tělesa VY_32_INOVACE_ března 2013
BABYBOX VY_52_INOVACE_ února 2014
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Test - skupina slov Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
DANĚ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Kamila Tkáčová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Moment síly, momentová věta
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Soustava SI VY_32_INOVACE_ ledna 2013
Tekutiny Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Zákon zachování energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Zlomky a procenta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Tuhé těleso Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nová. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Mechanika tuhého tělesa Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zdeňka Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
PEDAGOGICKÁ PSYCHOLOGIE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Kumstát. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Účinnost přeměny energie Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
NEROVNOMĚRNÝ POHYB, ZRYCHLENÍ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Radim Frič. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
1 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
POSTIMPRESIONISMUS – pracovní sešit
EXPRESE V UMĚNÍ 19. listopadu 2013 VY_32_INOVACE_160215
Kombinační číslo 6. října 2013 VY_42_INOVACE_190206
Malířství duše Edvarda Muncha
Podmíněné pravděpodobnosti
Rozdělení četností 13. prosince 2013 VY_42_INOVACE_190224
Bar ve Folies-Bergères – Obraz životního stylu podle Édouarda Maneta
Exotika obrazů Paula Gauguina
Řecko – sochařství 6. srpna 2012 VY_32_INOVACE_140106
Fresky v kapli Arena Giotto di Bondone
JACKSON POLLOCK – Jedna: číslo 31
Apollo a Marsyas Tizian
Návštěva zoo VY_32_INOVACE_ února 2014
De Civitate Dei Rozbor ilustrací
Athénská škola Raffael Santi
Nacismus NACISMUS V NĚMECKU árijec = příslušník „vyšší rasy“ (Němci)
Socialistické pomníky
Matematická rozcvička
Pražské jaro března 2013 VY_32_INOVACE_140320
Babylónský zákoník Chamurapi
Postavení Židů v Evropě 5
Číselné řady VY_32_INOVACE_ září 2013
Plánované rodičovství
ve tvorbě Ladislava Šalouna
Národ VY_32_INOVACE_03-46 Ročník: 6. Vzdělávací oblast:
SVALOVÁ SOUSTAVA ČLOVĚKA
Sousedé VY_32_INOVACE_ února 2014
ZÁTIŠÍ PODLE PAULA CÉZANNA
Josef Čapek proti zkáze
Občané z Calais Auguste Rodin
Starověký Egypt – faraóni a lid
Guernica Pablo Picasso
OBĚHOVÁ SOUSTAVA VY_32_INOVACE_ října 2013
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Transkript prezentace:

Nacistická propaganda 1. dubna 2013 VY_32_INOVACE_140315 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Magda Hrstková. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál byl vytvořen v rámci OP VK 1.5 – EU peníze středním školám.

Co je propaganda? je to rozšiřování názorů a informací za účelem vyvolání nebo zesílení určitých postojů nebo jednání, za účelem získat stoupence je to systematické vytváření žádoucího společenského vědomí pomocí prezentování systematicky uspořádaných idejí, teorií, názorů, doktrín nebo ideologií http://cs.wikipedia.org/wiki/Propaganda

Nacistická propaganda Co měla vyvolat a zesílit? Pro co měla získat? Jaké společenské vědomí měla vytvořit?

Protižidovská propaganda Odhalte propagandistické snahy obou obrázků Obr. 1 Dostupné z: <http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/zid-pozira-palestinske-ditko-dle-uradu-v-poradku_160411.html> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://www.komsomol.cz/clanky/1900_fasismus_03.html> [2013_04_01] Obr. 1 Obr. 2

Nacistická propaganda působila i v dalších zemích, které se staly spojenci Říše. Vysvětlete, proč tuto fotografii vnímáme už jako výsledek nacistické propagandy. Dostupné z: <http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/slovensky-zidovsky-kodex-9-zari-1941/> [2013_04_01]

Nacistická propaganda Rasová problematika měla v propagandě také opačné uplatnění – vyzdvihovala nordickou rasu, správnou výchovu mladých a rodinu vůbec

Popište příslušníka nordické rasy Vysvětlete emblematiku plakátu Matka a dítě Obr. 1 Dostupné z: <http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/fotogalerie-nacisticka-propaganda/> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:German_soldier_from_ww2.png> [2013_04_01] Obr. 2 Obr. 1

Co ukazují tyto plakáty? Obr. 1 Obr. 1 Dostupné z: <http://mirageswar.com/video_cinema/25638-deti-gitlera-gitleryugend-zhertva-jugend-dient-dem-fuehrer-sacrifice-2000-tvrip.html> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://www.mvnb.de/index.php?id=294&ANGID=411&BILDNR=0> [2013_04_01] Obr. 3 Dostupné z: <http://www.mvnb.de/index.php?id=294&ANGID=411&BILDNR=1> [2013_04_01] Obr. 3 Obr. 2

Hitler se rád stavěl do role „otce“ německých dětí a ochránce národa. Obr. 1 Obr. 2 Obr. 1 Dostupné z: <http://www.jewish.ru/history/facts/2010/01/news994281970.php> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://art.gazeta.kz/news/?id=12135> [2013_04_01] Obr. 3 Dostupné z: <http://pixpax.ucoz.ru/_nw/50/88459932.jpg> [2013_04_01] Hitler se rád stavěl do role „otce“ německých dětí a ochránce národa. Obr. 3

Zdroje Slide 4 Obr. 1 Dostupné z: <http://www.tyden.cz/rubriky/zahranici/evropa/zid-pozira-palestinske-ditko-dle-uradu-v- poradku_160411.html> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://www.komsomol.cz/clanky/1900_fasismus_03.html> [2013_04_01] Slide 5 Dostupné z: <http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/slovensky-zidovsky-kodex-9-zari-1941/> [2013_04_01] Slide 7 Obr. 1 Dostupné z: <http://www.moderni-dejiny.cz/clanek/fotogalerie-nacisticka-propaganda/> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:German_soldier_from_ww2.png> [2013_04_01] Slide 8 Obr. 1 Dostupné z: <http://mirageswar.com/video_cinema/25638-deti-gitlera-gitleryugend-zhertva-jugend- dient-dem-fuehrer-sacrifice-2000-tvrip.html> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://www.mvnb.de/index.php?id=294&ANGID=411&BILDNR=0> [2013_04_01] Obr. 3 Dostupné z: <http://www.mvnb.de/index.php?id=294&ANGID=411&BILDNR=1> [2013_04_01] Slide 9 Obr. 1 Dostupné z: <http://www.jewish.ru/history/facts/2010/01/news994281970.php> [2013_04_01] Obr. 2 Dostupné z: <http://art.gazeta.kz/news/?id=12135> [2013_04_01] Obr. 3 Dostupné z: <http://pixpax.ucoz.ru/_nw/50/88459932.jpg> [2013_04_01]