Vzdělávání – co přináší šablony školám? Snídaně starostů Jedlí 24.3.2017 Vzdělávání – co přináší šablony školám?
Vzdělávání – co přináší šablony školám? ŠABLONY - Program MŠMT určený na podporu MŠ a ZŠ Žádosti je možné podávat od 6/2016 do 30.6.2017 – průběžně Dotace 100% - 200 tis. na MŠ + 2 200,- Kč na žáka - 200 tis. na ZŠ + 2 200,- Kč na žáka
Vzdělávání – co přináší šablony školám? MAS Horní Pomoraví doposud evidováno 23 podaných žádostí, z toho 14 z ORP Zábřeh (45%) Souhrnná částka dotace – u nejmenší MŠ 220 000,- Kč - u velkých úplných škol kolem 1 mil. Kč
Vzdělávání – co přináší šablony školám? Školy, u kterých nevíme, zda šablony využívají - 28 škol (55%) ZŠ a MŠ Bohuslavice ZŠ a MŠ Rájec ZŠ a MŠ Brníčko ZŠ a MŠ Písařov ZŠ a MŠ Horní Studénky ZŠ a MŠ Zvole ZŠ a MŠ Jedlí ZŠ a MŠ Kolšov ZŠ a MŠ Jestřebí ZŠ a MŠ Rovensko ZŠ a MŠ Leština MŠ Chromeč ZŠ Chromeč MŠ Drozdov ZŠ a MŠ Svébohov MŠ Postřelmov ZŠ a MŠ Kamenná ZŠ a MŠ Hrabenov ZŠ a MŠ Jindřichov ZŠ a MŠ Hanušovice ZŠ Ruda nad Moravou MŠ Ruda nad Moravou ZŠ a MŠ Bušín ZŠ a MŠ Písařov MŠ Malá Morava ZŠ Bohutín MŠ Kosov
Vzdělávání – co přináší šablony školám? Financování aktivit v oblastech: Profesního rozvoje pedagogů (další vzdělávání, setkávání a sdílení zkušeností) Personální posílení (školní asistenti, chůvy v MŠ) Spolupráce s rodiči dětí a žáků Aktivity – čtenářské kluby, klub zábavné logiky a deskových her, doučování + „uspořené peníze“ na nákup školních potřeb
Vzdělávání – co přináší šablony školám? V celé výuce by na prvním místě měl být vztah žáků k předmětu, na druhém rozvíjení sociálních a rozumových schopností a teprve na třetím znalosti Jak říká můj známý: „Prase nepřibere kvůli tomu, že ho vážíme, ale protože ho krmíme.“ Prof. Milan Hejný (80)v rozhovoru pro Reflex
Vzdělávání – co přináší šablony školám? Šablony umožňují zlepšit klima na školách – vztah ke škole (radost ne trauma) rozšířit obzor pedagogů i rodičů o metodách výuky – zásadní změny/ děti čelí novým požadavkům trhu práce – 4.průmyslová revoluce – propojení reálného a virtuálního světa – není důležité rozsah znalostí, ale dovednosti a postoje tolerovat jinakost – ocenit – vážit si jí a rozvíjet ZNALOSTI DOVEDNOSTI POSTOJE (vztah k práci)
Vzdělávání – čím šablony podporujeme?
Vzdělávání – čím šablony podporujeme?
Vzdělávání – čím šablony podporujeme? Na co se aktuálně v MAP zaměřujeme? zapojení zřizovatelů škol do diskuse a nastavení systému hodnocení vzdělávání – SEBEHODNOCENÍ ŠKOL - nejde o to soupeřit mezi sebou, ale sledovat vlastní rozvoj zapojení zaměstnavatelů – vazba výuky v ZŠ na trh práce zapojení zástupců středních škol a učilišť – vazba výuky v ZŠ na další vzdělávání realizace aktivit Akčního plánu dle pracovních skupin 28.3.2017 Řídící výbor MAP ORP Zábřeh 10.4.2017 Řídící výbor MAP ORP Šumperk