Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEORELIÉF = zemský reliéf  pevninský reliéf  podmořský reliéf.
Advertisements

TVARY ZEMSKÉHO POVRCHU
Dnes tě naučím, jaký je povrch České republiky.
Česká republika 5. ročník
Život nekončí základním vzděláním – „Jedeme dál“ (CZ /3. 1
CO VÍŠ O ČR Práce ve skupinách. 1. Otázky a úkoly 1. Napiš hlavní město ČR. 2. Vypiš všechny kraje ČR. 3. Kolik obyvatel má ČR? 4. Jak se nazývá nejrozsáhlejší.
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Nížiny, pohoří a nejvyšší hory
Typy krajiny podle vzhledu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Jana Vítková Materiál: VY_52_INOVACE_PV12.09 Téma: Přírodní podmínky ČR.
geomorfologické celky
Povrch Země jako důsledek přírodních činitelů
POČASÍ A PODNEBÍ V ČESKÉ REPUBLICE
Povrch ČR.
GEOMORFOLOGIE KRAJINA V ČR 9. třída Mgr. Jakub Karásek
3.ročník Vypracovala: Mgr. Anna Emingerová
Povrch a vodstvo ČR 4. ročník
Moderní škola 2011, CZ.1.07/1.4.00/ Člověk a příroda Zeměpis Zeměpis v praxi Povrch a jeho členění VY_32_INOVACE_04 Sada 7 Základní škola T. G.
VNITROZEMSKÉ VRCHOVINY A PAHORKATINY
Povrch krajiny pro 4. ročník ZŠ
ICT VL Evropa – povrch 5.R.
Tvary zemského povrchu
Georeliéf Povrch zemské kůry
Povrch české republiky
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š12_s01_01.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
VY_32_ INOVACE_ 10_ VLASTIVĚDA 4 Základní škola a Mateřská škola, Potštejn, okres Rychnov nad Kněžnou POVRCH ČR Autor: Mgr.Renata Viktorinová.
Metodický list Název materiálu: Poloha a povrch ČR - kvíz Autor materiálu: Mgr. Markéta Tesárková Jazyk: český Zařazení materiálu Šablona: Inovace a zkvalitnění.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Konstantinovy Lázně, okres Tachov, příspěvková organizace AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_01_Povrch ČR TEMA: Povrch ČR ČÍSLO.
Název školy: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF Autor: Lucie Beranová, Název: VY_32_INOVACE_05_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: Povrch.
Česká republika Povrch.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ DOLNÍ BENEŠOV AUTOR: MGR. ADELHEIDA RYCKOVÁ NÁZEV:VY_32_INOVACE_08_PRVOUKA 3.R. TEMA: KRAJINA KOLEM NÁS ČÍSLO PROJEKTU:cz.1.07/1.4.00/
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_04_01_07.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Člověk a jeho svět Vlastivěda
ČESKÉ POHOŘÍ.
VY_32_INOVACE_17_Pohoří ČR
AUTOR: Blanka Petlánová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Marie Polanská NÁZEV: VY_32_INOVACE_15_Pohoří ČR - Středočeská.
POVRCH ČESKÉ REPUBLIKY
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Povrch ČR Číslo: EU DUM 6_07 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Název: VY_52_INOVACE_14 Středočeský kraj
Název školy: Svobodná základní škola, o. p. s
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Lokalizace ČR - vybraná místa 2. /povrch ČR/
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Česká republika - pohoří
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VY_32_INOVACE_Z9-002 ZEMĚPIS 9.ROČNÍK RELIÉF ČR Název školy
VY_32_INOVACE_Vac_I_12 Povrch krajiny
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Člověk a jeho svět – 4.ročník Pohoří ČR
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_10 TÉMA: Vlastivěda4
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Předmět: Prvouka Ročník: 2. Tematický celek: Léto Učivo: Krajina
ČESKÁ REPUBLIKA POHOŘÍ
Lokalizace ČR - vybraná místa 2. /povrch ČR/
Horoskopické celky ČR II. VY_32_INOVACE_11 Sada 7
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_32_Inovace_4.2.7 Krajina v okolí domova
Člověk a jeho svět Vlastivěda
Rozmanitost reliéfu v ČR Zakreslit diagram do obrysu ČR
Nejvyšší vrcholy pohoří ČR VY_32_INOVACE_07 Sada 7
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola, Hrádek 203 Projekt: CZ.1.07/1.400/
Transkript prezentace:

Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace) Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_03_03 Předmět Vlastivěda Téma (název prezentace) Povrch České republiky Autor Mgr. Barbora Linhartová Metodický popis (anotace) Tento materiál je určen žákům 4. třídy. Na interaktivní tabuli je žákům představen povrch ČR, pracují s mapou a procvičují své znalosti na závěrečných otázkách.

Povrch České republiky

Povrch krajiny Výšku krajiny měříme v metrech Porovnáváme ji s hladinou moře – nadmořská výška Na mapě je nadmořská výška značena barvou Podle nadmořské výšky - nížina (do 200 m. n. m.) - vysočina (od 200 m. n. m.) Dělení podle výškových rozdílů - rovina - pahorkatina - vrchovina - hornatina

hornatina vrchovina rovina pahorkatina

Roviny – plochá, málo členitá krajina Pahorkatiny a vrchoviny – kopcovité krajiny s lesy Hornatiny – vyšší, strmé svahy, oddělují je hluboká údolí, u nás například Krkonoše ( nejvyšší hora Sněžka – 1602 m.n.m)

Co už víme o povrchu ČR? Jak měříme výšku krajinu? Jak dělíme krajinu podle nadmořské výšky? Jak dělíme krajinu podle výškových rozdílů? Popiš pahorkatiny. Jaký je rozdíl mezi vrchovinou a hornatinou? Jakou barvou znázorňujeme na mapě nížiny? Vyjmenuj alespoň dvě nížiny v ČR. Jakou barvou znázorňujeme na mapě vysočiny? Vyjmenuj alespoň 5 pohoří u nás. V jakém pohoří leží naše nejvyšší hora? Jak se jmenuje?

Práce s mapou Vyhledej na mapě a napiš nadmořskou výšku: Praděd Plechý Milešovka Lysá hora Klínovec Vyhledej, zda místo tvého bydliště leží v nížině nebo vysočině. Napiš její název. Které pohoří je k tvému bydlišti nejblíž? Jak se jmenuje jeho nejvyšší hora?

Použité zdroje: ŠTIKOVÁ, Věra; TABARKOVÁ, Jana. Vlastivěda 4-Poznáváme naši vlast. Brno: Nová škola, 2011, ISBN 978-80-7289-170-2. Obrázky galerie Microsoft Office Vlastní obrázky http://www.vyukovematerialy.cz/svet/rocnik5/foto/cesko/niziny.jpg http://www.vyukovematerialy.cz/svet/rocnik5/foto/cesko/pohori.jpg