AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ICT 2- 3 – Melodie vzestupná, sestupná
Advertisements

ICT Zvuk - tón Anotace: Materiál slouží k seznámení s hudebními pojmy. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně.
ICT 2 – 3 – 14 Kánon Anotace: Prezentace slouží k realizaci písně a seznámení hudebním pojmem kánon. Prezentace obsahuje pracovní list,
ICT VLASTNOSTI TÓNŮ – výška tónů
ICT Realizace písně ve 2/4 taktu
ICT 2 – HV - Vokální činnosti
 VY_32_INOVACE_16_12  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
Skupenství látek.
ICT – 2 – 3 – 36 HV Dětský sbor Anotace: Prezentace slouží k procvičení poslechových dovedností dětí a zopakování pojmů z hudební výchovy. Prezentace.
ICT HV POSUVKY Anotace: Materiál slouží k seznámení s posuvkami. Prezentace obsahuje úkoly k procvičení pojmů, je prezentována interaktivně na.
Jules Verne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
ICT – 2 – 3 – 1 Hudební výchova PL 1 - ukolébavka
Pojmenuj domácí zvířata
 VY_32_INOVACE_16_06  Základní vzdělávání – Člověk a společnost – Výchova k občanství.
ŽIŽKOVSKÉ DIVADLO JÁRY CIMRMANA
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Indický oceán Anotace Materiál obsahuje zadání úkolů pro práci s atlasem. Vysvětluje, co jsou monzuny a tropické cyklóny. Součástí je mapa a fotografie.
ICT – 2 – 3 – 7 Hudební výchova
Josef Kajetán Tyl Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Sloh - pohádky Hádej pohádku
Roční doby © Petra Lillová
Anotace Žáci zvyšují slovní zásobu, učí se naslouchat krátkému textu a dále jej reprodukovat… AutorMgr. Eva Dvořáková Jazyk Čeština Očekávaný výstup Naslouchat.
ICT – 2 – 3 – 4 Hudební výchova PL - Pexetrio
ICT – 2 – 3 – Hudební výchova
Poznej volně žijící zvířata
Karel Jaromír Erben Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petra Holajová.
Identifikátor materiálu: EU – Anotace Žák se seznámí s životem a tvorbou Z. Svěráka a L. Smoljaka Autor Tomáš Krsek Jazyk Čeština Očekávaný výstup.
Vyvození a procvičení učiva žák rozezná, pojmenuje, vymodeluje a popíše základní operace s úsečkami; nachází v realitě jejich reprezentaci Autor: Mgr.
Příroda nebo člověk Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
Počet nohou Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ICT – 2 – 3 – 5 Hudební výchova - hudební rytmus
Volně žijící zvířata – pole, louka, les
česká abeceda obsahuje 42 písmen pořadí písmen nelze měnit
ICT HV – Realizace písně ve 3/4 taktu
ICT 2 – ANOTACE Materiál slouží k realizaci písně ve 2/4 taktu, obsahuje úkoly k opakování pojmů z hudební výchovy.Součástí je správné řešení úkolů.
Anotace Žáci si zvyšují slovní zásobu, učí se soustředěně naslouchat mluvenému textu, reprodukují text, probíhá asociace dle obrázků Autor Mgr. Eva Dvořáková.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV:VY_32_INOVACE_18_LITERATURA PRO DĚTI_POVĚST ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_16_LIDSKÉ TĚLO_ZUBY ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Čtyřsměrka – příbuzenské vztahy
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Kostra člověka.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY:
Transkript prezentace:

AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_LITERATURA PRO DĚTI_ŘÍKADLA ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.3130

ANOTACE: Prezentace vede k vymezení pojmu říkadlo a k seznámení s některými autory a jejich díly. JAZYK: Čeština OČEKÁVANÝ VÝSTUP: Umí charakterizovat říkadla a uvede příklady. KLÍČOVÁ SLOVA: J. Lada, H.Zmatlíková, K.J.Erben, K.Plicka, F. Volf, J. Trnka, J. Kajnar , V. Gebhartová, M.Motlová DRUH UČEBNÍHO MATERIÁLU: Prezentace DRUH INTERAKTIVITY: Výklad CÍLOVÁ SKUPINA: Žák STUPEŇ A TYP VZDĚLÁNÍ: Základní vzdělávání – první stupeň TYPICKÁ VĚKOVÁ SKUPINA 9 - 12 let

Říkadlo je krátké většinou dětské rčení založené na rytmickém textu poskytují příjemný rytmický zvuk často nedávají žádný smysl a obsahují slova, která nic neznamenají vycházející ze záměrné hry s významy slov a z toho plynoucí komiky

Říkadla mají v dětském životě různé funkce Doprovázející hru dospělého s dítětem (např. „Paci, paci, pacičky“). Provázejí dětské hry (např. Zlatá brána) Slouží jako podklad činností (např, „Otloukej se, píšťaličko“) , zvuk verše je pro dítě přitažlivý a umožní mu setrvat potřebnou dobu u činnosti, která je jinak fádní a zdlouhavá. Mají i magickou funkci, která se uplatňuje hlavně u zaříkadel a souvisí s dětskou vírou v nadpřirozené síly a v čarovnou moc tajemných slov

Říkadla jsou vhodná pro předčtenářskou etapu naslouchací - dítě v roli posluchače je odkázáno na zvukový příjem textu prostřednictvím jiného čtenáře mladší předškolní věk (do 3 let): dětský folklór (popěvky a říkadla) jako knižní hračky a leporela

Jedním z nejznámějších autorů je Josef Lada

Významná je činnost sběratelská

Další autoři: Jiří Trnka Petr Denk Josef Kainar

Milada Motlová Vladimíra Gebhartová

Použité zdroje: http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%98%C3%ADkadlo http://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Lada vlastní fotografie Zmatlíková,H.: vařila myška kašičku Hála,J.: Říkadla Lada,J.: Říkadla Lada,J.: Dětem Lada,J.: Z Ladovy zahrádky Erben,K.J.: Prostonárodní české písně a říkadla Plicka,K., Volf,F.: Český rok – Jaro, léto, Podzim, Zima Trnka,J.: Večerní říkadla Denk,P.: Do kola Kajnar,J.: Říkadla Motlová,M.: Česká říkadla, písničky a pohádky Gebhartová,V.: Říkadla pro nejmenší [cit. 2012-10-22].