Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Zpracovala Jitka Ciprová
Potravní vazby rostlin a živočichů
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Zoologická zahrada Východ ZOO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
PTÁCI Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012.
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
ŽIVOČICHOVÉ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ŽIVOČICHOVÉ – znaky života
Savci 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
Člověk a jeho svět 4. ročník
Živočichové Dělení.
Stavba těla živočichů Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Zuzana Švihlová.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Člověk a jeho svět 4. ročník
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.3 Houby Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.4 Rostliny - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.1 Ekosystémy České republiky Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_ Závěrečné opakování Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ Rostliny Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo projektu:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Třídění živočichů.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.2 Živá a neživá příroda Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:
Rostliny.
Potravní vazby Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Člověk a jeho svět 4. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Živočichové Společné znaky: Přijímají vodu a potravu, vylučují.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením živé přírody.
Ekosystém les Živočichové
Podmínky života na Zemi
Člověk je součástí přírody
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_52_INOVACE_21_ Vlastnosti rostlin
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
VY_52_INOVACE_27_ Vlastnosti živočichů
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
TŘÍDĚNÍ ŽIVÝCH ORGANISMŮ
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
VY_52_INOVACE_19_ Živá a neživá příroda
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
ŽIVOČICHOVÉ Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.6 Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako upevňování znalostí o stavbě těla živočichů, potravních vazbách a seznámení s novými pojmy. Po výkladu žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list. .

Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy Živé organismy

Vlastnosti živočichů Všichni živočichové včetně člověka mají společné určité znaky: Přijímají vodu a potravu Vylučují vodu, oxid uhličitý a nestrávené zbytky potravy Dýchají – vdechují vzduch s kyslíkem a vydechují vzduch s oxidem uhličitým Reagují na změny v přírodě Pohybují se z místa na místo Smysly přijímají informace o okolí Rostou a vyvíjejí se Rozmnožují se

Dělení živočichů podle stavby těla Podle vnitřní stavby těla se živočichové dělí na dvě základní skupiny: 1. Obratlovci – mají vnitřní kostru složenou z kostí a páteře tvořené obratli 2. Bezobratlí – nemají kosti ani obratle

Stavba těla obratlovců Savec – liška

Stavba těla obratlovců Pták – kačer hlava zobák křídla ocas krk trup noha

Stavba těla bezobratlých Hmyz - včela

Stavba těla bezobratlých Korýš - rak klepeta hlavohruď krunýř (vnější kostra) zadeček

Potravní vazby Živé organismy jsou propojeny zejména potravními vazbami.

Druhy živých organismů Každý živý organismus označujeme dvěma slovy – jménem rodovým a druhovým. Např. medvěd je rodové jméno. Abychom od sebe odlišili medvědy žijící v odlišných podmínkách, používáme jméno druhové – hnědý, lední.

1. Popiš stavbu těla obratlovce

2. Popiš stavbu těla bezobratlého živočicha

4. Uveď 3 příklady potravního řetězce (potravní vazby). 3. Uveď 3 příklady býložravců, masožravců a všežravců. Do které skupiny patří člověk? býložravec - ________________________________ masožravec - _______________________________ všežravec - ________________________________ __________________________________________ 4. Uveď 3 příklady potravního řetězce (potravní vazby).

4. Uveď 3 příklady potravního řetězce (potravní vazby). Řešení 3. Uveď 3 příklady býložravců, masožravců a všežravců. Do které skupiny patří člověk? býložravec – kráva, zajíc, kůň __________________ masožravec – liška, kuna, vlk___________________ všežravec - prase, myš, kachna_____člověk_______ kuna – slepice – mandelinka – brambora_________ káně – zajíc – jetel __________________________ člověk – štika – kapr – vodní rostliny____________ Řešení 4. Uveď 3 příklady potravního řetězce (potravní vazby).

Použité zdroje 1. ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2011. ISBN 978-80-7289-297-6. 2. Obrázky z galerie klipart