Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Měříme elektrický proud
Advertisements

Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Orbis pictus 21. století Tato prezentace byla vytvořena v rámci projektu.
Bezpečnost v elektrotechnice
ZMĚNA ROZSAHU AMPÉRMETRU
ELEKTROTECHNICKÁ MĚŘENÍ
Měření proudu Střední odborná škola Otrokovice
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: MIROSLAV MAJCHER Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_MĚŘENÍ.
Změna rozsahu ampérmetru
MĚŘENÍ ČINNÉHO VÝKONU JEDNOFÁZOVÉHO STŘÍDAVÉHO PROUDU
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ MĚŘENÍ ELEKTRICKÉHO PROUDU.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Měření činného výkonu Ing. Jaroslav Bernkopf Měření činného výkonu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název prezentace (DUMu): Měření elektrických veličin
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ELEKTRICKÉ MĚŘENÍ VLASTNOSTI MĚŘICÍCH PŘÍSTROJŮ.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Měření elektrického proudu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Transkript prezentace:

Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448 CZ.1.07/1.5.00/34.0448

Měření elektrických veličin Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Číslo materiálu ICT-EM1-1/2 Měření elektrických veličin Název školy Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Autor Josef Bohdal Tématický celek Měření elektrického proudu Ročník 2, 3 a 4. ročník SOŠ Datum tvorby IX. 2012 Anotace Prezentace s výkladem Metodický pokyn DUM pro seznámení s měřením el. proudu přímou a nepřímou metodou Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět

Měření elektrického proudu Měření elektrického proudu ampérmetrem Ampérmetr zapojujeme do série se spotřebičem Pokud měříme střídavý proud nezáleží na záměně přívodů na ampérmetru Pokud měříme stejnosměrný proud musíme dodržet správné zapojení polarity (připojit + zdroje na svorku + ampérmetru ), jinak má analogový ampérmetr zápornou výchylku a digitální ampérmetr má při záměně polarity před naměřenou hodnotou znaménko -

Zapojení ampérmetru

Výpočet elektrického proudu U analogových ampérmetrů je nutné měřený el. proud vypočítat Konstanta ampérmetru (ampér na 1 dílek stupnice) kA - konstanta ampérmetru  - naměřené dílky RA - rozsah voltmetru max - dílky stupnice

Změna rozsahu ampérmetru 1. bočníkem (paralelně) Rp – odpor přístroje I – rozsah ampérmetru Ip – proud měřícího systému při plné výchylce 2. odbočkami na proudové cívce a jejich přepínáním 3. měřícím transformátorem proudu MTI (svorky jsou značeny : primární vinutí – K,L sekundární vinutí - k,l převod transformátoru X/5A

Měření elektrického proudu nepřímou metodou měřícím transformátorem proudu – MTI Při měření velkých střídavých proudů se měří pomocí MTI

Seznam literatury a pramenů : Dílenská příručka I, Odborný text – Silnoproudá zapojení Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. CZ.1.07/1.5.00/34.0448 Zpět