VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_52_INOVACE_ZE.8.68 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
Advertisements

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Hospodářská činnost člověka. národní hospodářství: lidská činnosti, které se zabývají výrobou, dopravou, prodejme a spotřebou výrobků sektory hospodářství:
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Rybolov, vodní a lesní hospodářství
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s rozšířením, podmínkami a významem.
Domestikace.
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
AUSTRÁLIE.
Zemědělství – živočišná výroba
SVĚTOVÉ ZĚMĚDĚLSTVÍ Autor: Mgr. Helena Nováková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová
Primární sektor hospodářství
Zemědělství ČR Živočišná výroba
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět: Zeměpis cestovního ruchu.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Hospodářství - průmysl a zemědělství Soňa Medlová, 3.C
VY_32_INOVACE_Fi_III_22 Název Státní vlajky zemí EU Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Zemědělství ČR. Živočišná výroba Chov skotu Rozhodující odvětví v živočišné výrobě Mléko, hovězí maso, trus jako hnojivo Po celém území, zejména východní.
Světové hospodářství Vývoj společnosti: Agrární (zemědělská) – industriální (průmyslová – vědecko-technická revoluce) – postindustriální (informační –
VY_32_INOVACE_Fi_I_07 Název USA- lidé a hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_23 Název Politická a hospodářská seskupení států světa, mezinárodní organizace, OSN Název projektu: OP VK Registrační.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:Zemědělství TÉMATICKÝ CELEK: Společenské.
AFRIKA VY_32_Inovace_01TR-1 autor : Mgr. Trčková Ivana ZŠ a MŠ Nedašov.
VY_32_INOVACE_Fi_III_34 Název Přírodní krajina Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_15 Název Jižní Evropa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_36 Název Národní parky Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_04 Název Zemědělství /rostlinná výroba/ Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro.
VY_32_INOVACE_FI_II_18 NÁZEV SEVERNÍ EVROPA NÁZEV PROJEKTU: OP VK REGISTRAČNÍ ČÍSLO: CZ.1.07/1.4.00/ OP VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
PRIMÁRNÍ SEKTOR. A) Světové zemědělství Zemědělství poskytuje –potraviny, suroviny pro průmysl, chov zvířat Státy: 1)ZEMĚDĚLSTVÍ VYSPĚLÝCH ZEMÍ: –produkce.
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3420 NázevPůdy a zemědělství ČR Téma hodinyZemědělství ČR PředmětVlastivěda.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Michaela Čapková Datum: Název:
VY_32_INOVACE_Fi_III_03 Název Světové hospodářství Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_8 Název Cestovní ruch Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_III_24 Název Státní poznávací značky motorových vozidel evropských zemí Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_Fi_I_04 Název Kanada Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Fi_III_25 Název Státní vlajky zemí světa Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Luk_II_08 Živiny Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení.
VY_32_INOVACE_Vac_II_10 Střední Afrika Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
VY_32_INOVACE_Fi_II_05 Název Čína Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4.
VY_32_INOVACE_Vac_I_10 Zeměpisné pojmy
Určeno pro : žáky ZŠ na 2. stupni Sekce: základní Předmět : zeměpis
Určeno pro: žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
VY_32_INOVACE_Fi_II_14 Název Evropa - regiony
VY_52_INOVACE_63_Zemědělství ČR
Název Ohniska politických, národnostních a náboženských konfliktů
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_Fi_I_10 Název Brazílie
VY_32_INOVACE_Fi_I_19 Název Jihozápadní Asie
VY_32_INOVACE_Vac_I_16 Hydrosféra
PRIMÁRNÍ SEKTOR.
VY_32_INOVACE_Fi_II_11 Název Rusko – lidé a hospodářství
Česko - zemědělství AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
zpracovaný v rámci projektu
VY_32_INOVACE_Fi_I_16 Název Asie – přírodní podmínky
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
zpracovaný v rámci projektu
Základní škola, Hradec Králové
ZEM Ě D Ě LSKÝ PR Ů MYSL Karafiátová Jana. Zemědělství je nedílnou součástí hospodářství Důležité nejen ve výrobě potravin a zemědělských produktů, ale.
hovězí dobytek – USA, Argentina, Rusko
VY_32_INOVACE_Fi_III_09 Název Cestovní ruch II.
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
VY_32_INOVACE_Fi_II_06 Název Asie – opakování, soutěž
SVĚTOVÉ HOSPODÁŘSTVÍ.
Transkript prezentace:

VY_32_INOVACE_Fi_III_05 Název Zemědělství /živočišná výroba/ Název projektu: OP VK 1.4.72038519 Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/21.2952 OP Vzdělání pro konkurenceschopnost 1.4. Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Autor materiálu: Petr Fiala

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II. /živočišná výroba/

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II. /živočišná výroba/ V hospodářsky vyspělých zemích převládá produktivní živočišná výroba. Nejrozšířenější je chov skotu, prasat a ovcí. V sušších oblastech světa se chovají koně, kozy a velbloudi. Specifický je chov bource morušového, včel, lam, jaků, slonů, sobů a různých druhů kožešinových zvířat a drůbeže. V zalidněných a vlhčích oblastech /šťavnaté pastviny/ rozšířen chov krav na mléko, v sušších zase na maso. Mořský rybolov má mnohem větší hospodářský význam než lov sladkovodních ryb. Státy přijímají různá omezení na lov ryb /např. velryby/.

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II. /živočišná výroba/ Proč se v Severní Africe a v Jihozápadní Asii nechovají vepři? Jak to, že v Indii, kde jsou obrovské počty krav, lidé hladoví? Vypiš do sešitu a na mapě /obr.12,str.18/ vyhledej, kde se nejvíce chovají: krávy /skot/…………………………………………….. prasata …………………………………………………… ovce ……………………………………………………….. sobi …………………………………………………………

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II. /živočišná výroba/ Lesy patří mezi obnovitelné zdroje, neuvážená těžba ohrožuje jejich existenci /např. kácení a vypalování tropických deštných lesů/ Proč mluvíme o ničení lesů v souvislosti s ničením „zelených plic planety“? Úkolem vodního hospodářství je zajistit dostatek vody v dobré kvalitě /budování přehrad, průplavů/. Bez vody by nebyl na naší Zemi život!

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II. /živočišná výroba/ Zápis do sešitu Nejrozšířenější na Zemi je chov skotu, prasat a ovcí. V sušších oblastech chov koní, koz a velbloudů. Specifický je chov bource morušového, včel, lam, jaků, slonů, sobů, kožešinových zvířat a drůbeže. Vlhčí oblasti – chov krav na mléko. Sušší oblasti – chov krav na maso. Lesy ohroženy neuváženou těžbou /např. kácení tropických deštných lesů/. Co je úkolem vodního hospodářství /zapiš do sešitu/?

Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II Zemědělství, rybolov, lov, lesní a vodní hospodářství II. /živočišná výroba/ Zdroje: P. Chalupa, J. Demek, J. Rux, Zeměpis 8 pro základní školy, Lidé a hospodářství, SPN, Praha 2009 Obr.1http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=933&q=mapa+sv%C4%9Bta+politick%C3%A1&gbv=2&oq=mapa+sv%C4%9Bta&aq=5&aqi=g9g-S1&aql=1&gs_sm=c&gs_upl=4177l7577l0l11594l10l10l0l2l2l0l238l1318l0.5.3l8l0 Obr.2http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=890&q=bourec+moru%C5%A1ov%C3%BD&gbv=2&oq=bourec&aq=0&aqi=g2g-S3&aql=1&gs_sm=c&gs_upl=30611l33835l0l37014l8l8l1l0l0l0l229l1182l0.5.2l7l0 Obr.3http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=890&q=lama&gbv=2&oq=lama&aq=f&aqi=g10&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=6863l7426l0l11178l4l4l0l0l0l0l196l703l0.4l4l0 Obr.4http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=890&q=jak&gbv=2&oq=jak&aq=3&aqi=g10&aql=1&gs_sm=c&gs_upl=2428l2830l0l5245l3l3l0l0l0l0l169l359l1.2l3l0 Obr.5http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=890&q=sob&gbv=2&oq=sob&aq=f&aqi=g8g-s1g1&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=6902l7421l0l9705l3l3l0l0l0l0l210l420l1.1.1l3l0 Obr.6http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=933&q=p%C5%99ehrada+t%C5%99i+sout%C4%9Bsky&gbv=2&oq=p%C5%99ehrada&aq=0&aqi=g10&aql=1&gs_sm=c&gs_upl=2993l5491l0l8797l8l8l0l1l1l0l240l1078l0.6.1l7l0 Obr.7http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=890&q=pr%C5%AFplav&gbv=2&oq=pr%C5%AFplav&aq=f&aqi=g1g-S5&aql=1&gs_sm=e&gs_upl=9445l11833l0l15016l7l7l0l2l2l0l233l897l0.3.2l5l0 Obr.8http://www.google.cz/search?tbm=isch&hl=cs&source=hp&biw=1280&bih=890&q=pr%C5%AFplavy&gbv=2&oq=pr%C5%AFplav&aq=1S&aqi=g1g-S5&aql=1&gs_sm=c&gs_upl=1761l3742l0l9460l7l7l0l2l2l0l211l839l0.4.1l5l0

Zemědělství Datum vytvoření: 10. 10. 2011 Předmět: zeměpis Ročník: sedmý Anotace: Po ověření prezentace budou mít žáci základní přehled o živočišné výrobě ve světě, budou se orientovat v mapách zemědělství a budou umět vyvozovat jednoduché zeměpisné problémy dané látky. Zdroj: Chalupa, P., Demek, J., Rux, J: Zeměpis 8 pro ZŠ – Lidé a hospodářství. SPN, Praha 2009