Globální problémy lidstva

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Světové jazyky. Na světě dnes existuje kolem jazyků Pouze maximálně 7000 je považováno za samostatné U většiny je obtížné určit hranici mezi jazykem.
Advertisements

Předmět Občanská výchova pro život Globální problémy planety Země – 9.roč. Zpracováno v rámci projektu FM - Education CZ 1.07/1.1.07/ Statutární.
Problémy světa. Vývoj obyvatelstva a problém výživy Počet a rozmístění světového obyvatelstva Rasová struktura Etnická a jazyková struktura Náboženská.
Svět podle CIA Úvodem 16 vládních zpravodajstvích agentur, přizvaní civilní experti Velmi americko-centristicky zaměřená Budoucnost na základě čtyř.
RŮST OBYVATELSTVA NA ZEMI. Na Zemi žije 7 mld. lidíobrovský globální problém Nárůst je příliš rychlý a nerovnoměrný POHYB OBYVATELSTVA A)pohyb přirozený.
Jak učit o změně klimatu?.  Tato prezentace vznikla v rámci vzdělávacího projektu Jak učit o změnách klimatu?  Projekt byl podpořen Ministerstvem životního.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a příroda, Přírodopis, Atmosféra Autor: Kamil Bujárek, Bc. Název.
VOLYNĚ a FAIR TRADE SŠ a JŠ – 1. Fairtradová škola Volyně - 3. Fairtradové město.
Více než miliarda lidí na světě nemá přístup ke kvalitnímu zdroji pitné vody. Nejhorší je situace v subsaharské Africe, kde má přístup k nezávadné pitné.
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
Tropický deštný prales je zalesněný biom s trvale teplým a vlhkým podnebím. Tento biom nalezneme zejména v rovníkových oblastech Země. Nejrozsáhlejší.
Konec ochrany zemědělské půdy před zástavbou? Legislativní ochrana půdy před záborem 24. května 2016.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Autor: Mgr. Jan Podlena Afrika – SAHARA, SAHEL.
E KOLOGIE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_19_Ekologie Téma: Člověk a příroda Číslo.
UDRŽITELNÝ ROZVOJ JAKO PRINCIP POLITICKÉHO ROZHODOVÁNÍ.
Diktatury ve světě.
Sféry Země ZŠ Hejnice 2010 Mgr.Jan Kašpar. Sféra = vrstva, „obal“ Země Atmosféra – plynný obal Biosféra – živá hmota na Zemi Hydrosféra – vodní vrstva.
Vypracoval: Jaroslav Sýkora Obor: Technické lyceum Třída: 2L Předmět: Biologie Školní rok: 2015/16 Vyučující: Mgr. Ludvík Kašpar Datum vypracování:
Přírodověda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
VY_32_INOVACE_08_32_NEOBNOVITELNÉ A OBNOVITELNÉ PŘÍRODNÍ ZDROJE
Společensko-hospodářské vlivy na krajinu a životní prostředí
Financování dopravní infrastruktury v období
Fotosyntéza je váš kamarád
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pracovní motivace a její naplnění u zaměstnanců ve vybraném kraji
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Petra MATYÁŠTÍKOVÁ Název materiálu:
Chudoba.
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST Biologie a ekologie -PRŮŘEZOVÉ TÉMA
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ZÁKLADY ZBOŽÍZNALSTVÍ
Globální oteplování Země trpí! Lidé trpí! Možná to někdo nevidí.
Mezinárodní hotelnictví
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
VY_32_INOVACE_ Rostlinstvo a živočišstvo Autor
Znečištění ovzduší Obr. 1
Přírodní zdroje na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
ATMOSFÉRA podnebí VY_32_INOVACE_07-10 Ročník: VI. r.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
VY_32_INOVACE_
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
PODNEBÍ JIŽNÍ AMERIKY.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Vykazování postupu nebo stavu
Měsíční fáze Vypracoval: Lukáš Karlík
Autor: Stejskalová Hana
Ropa.
9. ABIOTICKÉ PODMÍNKY ŽIVOTA
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
DOPRAVA VE SVĚTĚ Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
Tento projekt je spolufinancován Evropskou unií.
Globální problémy současného světa 3 – Populační vývoj, negramotnost
Atmosféra Země.
ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Vzduch.
Neživá příroda - vzduch
Globální problémy Sociální problémy.
Financování dopravní infrastruktury v letech 2018 – 2021
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Významné oxidy CO2 CO SO2 SiO2 CaO Al2O3.
ATMOSFÉRA - vzdušný obal Země.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Globalizace Milena Tichá
Transkript prezentace:

Globální problémy lidstva

Globalizace Propojování světa v jednu velkou společnost Globální=celosvětový Globální problémy jsou navzájem propojené Uveď některé příklady globalizace.

1. Globální oteplování Příčina: Zvyšování koncentrace některých plynů (vodní pára, oxid uhličitý, metan) v atmosféře – SKLENÍKOVÝ EFEKT Důsledek: Roztávání ledovců Zvyšování hladiny světového oceánu

Nemoci AIDS Malárie Rakovina

Kácení deštných pralesů Těžba dřeva, zejména Amazonský prales Ubývání živočišných a rostlinných druhů

Hlad, chudoba 840 mil. lidí dnes trpí podvýživou 20% lidstva nemá dostatečný přístup k pitné vodě Pod 1USD / den = 1,1mld lidí Pod 2USD / den = 2,7mld lidí Důvody – geografická poloha, negramotnost…

Růst populace V roce 2050 bude mít Země 9,5mld lidí - nedostatek orné půdy Indie, země Afriky Čína – omezování porodnosti

Hrozby válek Sůdán Izrael Severní Korea Irán Čečensko (Rusko)

Vyčerpání přírodních zdrojů Nárůst spotřeby paliv (uhlí, ropa) Nadměrný rybolov a těžba dřeva Nutnost hledání jiných zdrojů (vodík, slunce, vítr…) Další globální problémy. Terorismus, odpady, vymírání druhů…

Doplňující otázky Napiš jedním slovem co to znamená „globální“ Snaž se vysvětlit - skleníkový efekt – Co způsobuje malárii a ve které zeměpisné šířce je nejvíce nakažených Ve kterých zemích je nejvíce rozšířen AIDS? Čím se snažíme do budoucna nahradit paliva (uhlí, ropa..) Jak se snaží Čína omezovat počet narozených dětí?

Použité odkazy a literatura http://ekopunks.blog.cz/0802/sklenikovy-efekt http://www.krivanova.wz.cz/sklenikovyefekt.htm http://www.cestovatel.cz/clanky/antimalarika/galerie/mapamalarie-01 http://smile66.blog.cz/1106/afrika http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Soubor:Aids_map_adults1.gif http://www.n-tv.de/politik/Abholzung-nimmt-stark-zu-article3369886.html http://www.abenteuer-regenwald.de/regenwald http://www.20min.ch/interaktiv/population/index.html http://www.uloz.to/xBwhm13/globalni-problemy-lidstva-prezentace-ppt http://abcnews.go.com/topics/news/north-korea.htm http://www.studentsoftheworld.info/sites/country/sudan.php Všechna data stažena ke dni 15.9. 2012 Vypracoval: Mgr. Jakub Hradil