Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Místní akční skupina Rakovnicko
Advertisements

Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Rokytná, o.p.s. Srázná Moravské Budějovice.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
Workshop – KAP Pk Návrh Šablon pro SŠ a VOŠ Pardubice, 29. srpna 2016.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Představení výzvy Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony pro MŠ a ZŠ I MAS Oslavka, o.p.s. sídlo: Masarykovo náměstí
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
MAP Trutnovsko Vyhodnocení dotazníkového šetření MŠ , Havlovice MAP Trutnovsko.
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje Analýzy potřeb pro KAP Olomouc, RNDr. Bronislava Vláčilová Věcná manažerka KAP Krajský.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
Bc. Michaela Augustová MAS Znojemské vinařství, z.s. Podpora škol formou projektů zjednodušeného vykazování – Šablony ZŠ a MŠ I.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Jednání řídícího výboru MAP Český Krumlov
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Řídící výbor MAP Novoborsko Nový Bor, 28. 3
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní akční plán vzdělávání na území ORP Hradec Králové
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Sdílené radosti a strasti škol ze správního obvodu ORP Český Brod
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Plán vzdělávacích aktivit
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Bc. Magdalena Zábranská
Jak na akční plán?.
Vazba na Operační programy
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Krajský akční plán vzdělávání ÚK
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
Aktuální informace o projektu
Š A B L O N Y II.
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Prezentace KAP Jihomoravského kraje
Transkript prezentace:

Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod Informace pro ŘV MAP, 20.4.2017

Struktura akčního plánu Analytická část Statistické údaje z ORP, vlastní šetření Pohovory se školami Průzkum MŠMT k inkluzi, čtenářské a matematické gramotnosti, polytechnickým dovednostem Dotazníkové šetření mezi rodiči SWOT 3 analýza pro jednotlivé prioritní oblasti

Analytická část – charakteristika území Nárůst počtu obyvatel, za poslední 10 let o 19,4% Počet obyvatel v r. 2015: 20 367

Analytická část – charakteristika území Počty dětí –stav ke konci r. 2015 Věk Počet dětí celkem v tom podle pohlaví chlapci dívky 231 108 123 1 256 142 114 2 275 146 129 3 242 122 120 4 147 128 5 315 167 148 6 283 136 7 271 132 139 8 293 124 169 9 257 121 10 263 131 11 227 112 115 12 207 110 97 13 185 95 90 14 219 109 15 160 70 16 170 89 81 17 165 84 18 203

Analytická část – mateřské školy 15 MŠ s počtem dětí 859 ve škol. roce 2016/2017 1 soukromá MŠ Ledňáček, průměrně za rok 50 dětí Nárůst počtu tříd – r. 2005 21 tříd, r. 2016 15 tříd Počet dětí na 1 třídu – v roce 2015/2016 – 24,54 Optimální počet – 14 - 20 dětí na třídu

Analytická část – mateřské školy Nyní 35 tříd, kalkulace zohledňuje možnost přijímat děti 2-3leté (polovina dětí) Optimální počet tříd při 20 dětí na třídu – r. 2016 – 56, 2017 – 54, 2018- 52, 2019- 52, 2020 - 49, 2021 – 48, 2022 - 47

Analytická část – mateřské školy Souhrn analýzy vysoký počet dětí ve třídě technický stav a kapacita některých mateřských škol vysoká administrativní zátěž pedagogických pracovníků nedostatek kvalifikovaných pedagogických pracovníků obtížná organizace práce v jednotřídních mateřských školách nepřipravenost na legislativní změny např. na přijímání dvouletých dětí do MŠ

Analytická část – základní školy 9 ZŠ , počet žáků 1757 Počet tříd vzrůstá, v r. 2009 62 tříd, v r. 2016 76 tříd Počet žáků na třídu 23,12

Analytická část – základní školy Vývoj počtu žáků

Analytická část – základní školy Počty dětí u zápisu

Analytická část – základní školy Potřeba kmenových tříd v ZŠ 75 kmenových tříd při počtu 25 žáků ve třídě – 2016 -81, 2017- 85, 2018 – 86, 2019-2021 – 89, 2023-2024 – 85 , 2025 - 83

Analytická část – neformální a zájmové vzdělávání LECCOS, z. s. –tematická setkání pro podnikatele., různé vzdělávací aktivity pořádané RC Kostička, -přednášky a semináře z oblasti výchovy a péče o děti a psychologie. M´am´aloca, o.p.s. -kulturně environmentální centrum ve Štolmíři. V centru probíhají různé zájmové aktivity, zaměřené především na volný čas, například výtvarné kursy. CARPINUS – jazyková škola se sídlem v Českém Brodě, nabízí jazykové kursy angličtiny, němčiny, italštiny a francouzštiny pro děti i dospělé. Jazyková škola vznikla v roce 2006. Dokolečka z.s. - centrum pro rodinu (od 2007) a klub komunitního vzdělávání (od 2015) v Doubravčicích. V centru probíhají různé zájmové aktivity, zaměřené především na volný čas dětí i dospělých, například výtvarné, hudebně-dramatické aktivity, jóga, keramika a další.  

Struktura akčního plánu Návrhová část - priority I.Zvýšit kvalitu a efektivitu vzdělávání a výchovy a zajistit příznivé klima škol II. Zajistit kvalitní a kvalifikované řízení škol III. Zajistit dostatek motivovaných, kvalifikovaných a společensky respektovaných pedagogických pracovníků IV. Zajistit dostatečné, vhodné a moderní materiálně technické zázemí škol a školských zařízení V. Rozvíjet vzájemnou spolupráci škol a jejich spolupráci s dalšími subjekty VI. Rozvíjet mimoškolní a neformální vzdělávání

Struktura akčního plánu Akční plán – typy aktivit: Aktivity jednotlivých škol – návrhy škol na zlepšení přístupů, metod, organizace práce, vzdělávání Aktivity spolupráce – mezi školami, zájmovými organizacemi, sociálními službami, zaměstnavateli Infrastruktura Akční plán bude naplánován na rok 2018

Témata akčního plánu Vazba na financování – lze vkládat aktivity, kterou jsou financované zřizovatelem, z dotací, od sponzorů Zdroje pro návrhy: Dotazníkové šetření mezi rodiči SWOT -3 analýza Průzkum MŠMT mezi školami Pohovory se školami

Konkrétní náměty akčního plánu I.Zvýšit kvalitu a efektivitu vzdělávání a výchovy a zajistit příznivé klima škol Projektové dny – 5 akcí do roka – ze setkání rodičů Zřízení přípravné třídy - z pohovorů se školami Čtenářské dílny, včetně vybavení knihovniček - z pohovorů se školami Sdílený pracovník pro polytechnickou výchovu - z pohovorů se školami, ze šetření MŠMT Programy pro nadané děti – kroužky matematiky, kroužky logiky - z pohovorů se školami, ze SWOT 3 analýzy Doučování dětí – z pohovorů se školami Využití metody CLIL - z pohovorů se školami

Konkrétní náměty akčního plánu II. Zajistit kvalitní a kvalifikované řízení škol Zajištění metodického pracovníka pro školy na ORP – ze SWOT 3 analýzy

Konkrétní náměty akčního plánu III. Zajistit dostatek motivovaných, kvalifikovaných a společensky respektovaných pedagogických pracovníků Vzdělávání pedagogů – využití dotací ze šablon Školní asistenti - ze SWOT 3- analýzy Speciální pedagogové - ze SWOT 3- analýzy Sdílení rodilého mluvčího pro výuku jazyků – z pohovorů se školami Sdílený logoped – z pohovorů se školami Mentoring – z pohovorů se školami

Konkrétní náměty akčního plánu IV. Zajistit dostatečné, vhodné a moderní materiálně technické zázemí škol a školských zařízení Přístavba ZŠ Tyršova – dotace z IROP, Rekonstrukce ZŠ Bylany – dotace z MŠMT Rekonstrukce ZŠ Tuklaty – dotace z MŠMT Studie nové výstavby MŠ Kollárova Nová výdejna jídel v areálu nemocnice

Konkrétní náměty akčního plánu V. Rozvíjet vzájemnou spolupráci škol a jejich spolupráci s dalšími subjekty Setkávání pedagogů podle aprobací – z pohovorů se školami Spolupráce s knihovnou Spolupráce s LECCOS

Konkrétní náměty akčního plánu VI. Rozvíjet mimoškolní a neformální vzdělávání Vytvořit podmínky pro zřízení střediska volného času – z dotazníků pro rodiče Vytvoření databáze volnočasových aktivit na území ORP Rozšíření nabídky příměstských táborů - z dotazníků pro rodiče