čeledi krytosemenných rostlin I

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Advertisements

Bobovité (fabaceae).
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Znaky krytosemenných rostlin
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
Čeleď bobovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
r. dvouděložné, růžotvaré, bobotvaré, plod, souplodí nažek
Autor výukového materiálu: Denisa Dosoudilová Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VII. Vzdělávací.
Digitalizace výuky Příjemce
BOBOVITÉ Fabaceae.
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Čeleď: Brukvovité.
Čeleď: Brukvovité.
Název Rostliny krytosemenné Předmět, ročník Biologie, 1. ročník
Bobovité.
Brukvovité.
Co bychom už měli vědět…
Dvouděložné rostliny – Čeleď Bobovité
Čeleď lilkovité Přírodopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
BOBOVITÉ.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Významné čeledi dvouděložných 1
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Bobovité.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
Pryskyřníkovité a růžovité
Bobovité - Fabaceae.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Ekosystém pole Rostliny
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
ČELEĎ BRUKVOVITÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Elena Sobotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Lenka Hrnčířová VY_52_INOVACE_34_Přírodopis 7.ročník_Růžovité Téma: Růžovité CZ.1.07/1.4.00/ Vytvořeno: březen 2012.
Pryskyřníkovité Ranunculaceae Tomáš Veselý, Tomáš Olšan, Jiří Jechumtál.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Kapraďorosty – kapradiny
Čeledi: lilkovité a bobovité
Provozováno výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Bobovité (Fabaceae) Čeleď:
Čeledi: PRYSKYŘNÍKOVITÉ HVĚZDNICOVITÉ
Červenková, Peňázová, Exnerová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
čeledi krytosemenných rostlin II
Anatomie rostlinných orgánů
Společenstva polí Rostliny
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
AUTOR: Lenka Hrnčířová
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
obecná charakteristika, praktické cvičení
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
čeledi krytosemenných rostlin III
Kapraďorosty – plavuně, přesličky
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Bobovité (fabaceae).
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
Pryskyřníkovité Základní škola a Mateřská škola
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Transkript prezentace:

čeledi krytosemenných rostlin I Kdo zná, neriskuje aneb čeledi krytosemenných rostlin I Autor: Mgr. Jitka Mašková Datum: 25. 5. 2013 Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0702 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BIO.prima - 18 Škola Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 Autor Mgr. Jitka Mašková Název Kdo zná, neriskuje, aneb čeledi krytosemenných rostlin I Předmět Biologie Tematická oblast Botanika pro první ročník osmiletého studia Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník  prima Metodický list/Anotace Hra slouží k opakování a procvičování znaků a zástupců vybraných čeledí krytosemenných rostlin: pryskyřníkovité, brukvovité, růžovité a bobovité Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Pravidla hry: Hra je určena pro 2 – 4 hráče (skupiny). Dvě osoby jsou v rolích moderátora a rozhodčího – obsluhují herní pole, sledují čas a zaznamenávají získané body. Na úvod se rozlosuje pořadí v jakém budou hráči volit otázky. Hráči si volí obor a obtížnost otázky, na odpověď mají maximálně 2 minuty. V případě správné odpovědi se body hráči přičítají, v případě nesprávné odpovědi hráč nezískává nic. Pokud zadání otázky obsahuje možnost nápovědy a hráč ji využije, ztrácí 500 bodů bez ohledu, zda odpoví správně nebo ne. Hra končí vyčerpáním všech otázek. Vítězem se stává hráč (skupina) s nejvyšším počtem bodů.

Znaky a zástupci čeledí krytosemenných rostlin pryskyřníkovité 1000 1500 2000 2500 3000 brukvovité 1000 1500 2000 2500 3000 růžovité 1000 1500 2000 2500 3000 bobovité 1000 1500 2000 2500 3000

Bíle kvetoucí bylina, které se už brzy na jaře objevuje ve vlhčích křovinách a hájích se jmenuje: odpověď Sasanka hajní zpět nápověda

Jak se jmenuje rostlina na obrázku? odpověď Blatouch bahenní zpět

Jaké typy plodů se nejčastěji vyskytují u pryskyřníkovitých rostlin? odpověď měchýřek a nažka zpět nápověda

Jak se jmenuje rostlina na obrázku? odpověď Koniklec obecný zpět

Hlaváček nebo blatouch využívají k šíření svých semen živočichy Hlaváček nebo blatouch využívají k šíření svých semen živočichy. Víš které? odpověď mravence zpět

Jak se jmenuje průmyslově využívaná polní plodina z čeledi brukvovitých? odpověď Brukev řepka olejka zpět nápověda

Jak se jmenuje rostlina na obrázku? odpověď Penízek rolní zpět

Vyjmenuj 5 odrůd brukve zelné, které se pěstují jako zelenina. odpověď hlávkové zelí, růžičková kapusta, hlávková kapusta, kedluben, květák, brokolice zpět

Popiš stavbu květu brukvovité rostliny? odpověď květ je čtyřčetný, oboupohlavný, rozlišený kalich a koruna, uvnitř je jeden pestík a šest tyčinek zpět nápověda

Poznej rostlinu na obrázku. odpověď Řeřišnice luční zpět

Poznej rostlinu na obrázku. odpověď Jahodník obecný zpět

Jak se jmenuje vyšší žlutě kvetoucí léčivá bylina, která je na obrázku? odpověď Řepík lékařský zpět

Poznej rostlinu na obrázku. odpověď Kontryhel obecný zpět

Jak se jmenuje dřevina, jejíž olejnatá semena jíme? odpověď Mandloň obecná zpět

Jak se nazývá 1 plod růže šípkové? odpověď nažka zpět

Jak se jmenuje bíle kvetoucí dřevina s trny a tvrdým dřevem? odpověď Trnovník akát zpět nápověda

Vyjmenuj 5 rostlin z čeledi bobovitých, které pěstujeme jako potraviny nebo krmivo. odpověď hrách setý, fazol obecný, čočka kuchyňská, sója luštinatá, podzemnice olejná, tolice vojtěška, bob obecný zpět

Jak pomáhají hlízkové bakterie bobovitým rostlinám? odpověď Zachytávají vzdušný dusík a vytváří z něj anorganické látky, které rostlina přijímá. zpět

Pojmenuj části květu bobovité rostliny na obrázku. odpověď 1 – pavéza, 2 – křídla, 3 člunek zpět

Jak se jmenuje vyšší bylina s dlanitě složenými listy, květy jsou světle žluté, růžové nebo fialové a tvoří hroznovité květenství? odpověď Lupina mnoholistá zpět nápověda

http://upload. wikimedia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/21/Blatouch_bahen%C3%AD.JPG/640px-Blatouch_bahen%C3%AD.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/c/c4/Anemone_nemorosa_001.JPG/320px-Anemone_nemorosa_001.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0c/Pulsatilla_vulgaris_MS_0164.jpg/320px-Pulsatilla_vulgaris_MS_0164.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/a/a8/Ant_Receives_Honeydew_from_Aphid.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b2/Brassica_napus_002.JPG/360px-Brassica_napus_002.JPG?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2a/Brassica_napus_floral_diagram.jpg/231px-Brassica_napus_floral_diagram.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/09/Cardamine_pratensis_002.JPG/360px-Cardamine_pratensis_002.JPG http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b0/Rose_hips_sweden.jpg/480px-Rose_hips_sweden.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/af/Fragaria_vesca1.jpg/640px-Fragaria_vesca1.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f9/Agrimonia_eupatoria_RJB.JPG/359px-Agrimonia_eupatoria_RJB.JPG?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/Alchemilla_vulgaris_001.JPG/640px-Alchemilla_vulgaris_001.JPG?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2d/Robinia-pseudoacacia-12-V-2007-6025.jpg/640px-Robinia-pseudoacacia-12-V-2007-6025.jpg?uselang=cs http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/40/Vicia_sepium9_ies.jpg/549px-Vicia_sepium9_ies.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7e/Lathyrus_flower_numbers.jpg/247px-Lathyrus_flower_numbers.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/a/a7/Lupinus_polyphyllus4.jpg/640px-Lupinus_polyphyllus4.jpg?uselang=cs ČABRADOVÁ, Věra, František HASCH, Jaroslav SEJPKA a Ivana VANĚČKOVÁ. Přirodopis 7. učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-424-4.