Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Slovní zásoba Can VY_22_INOVACE_20 Sada 3 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka 213 Vypracoval:
Advertisements

Vyjádření budoucnosti - …. GOING TO …
Sloveso BÝT – přítomný čas
Modální slovesa a jejich opisné tvary
Modal Verbs = způsobová slovesa.
Unscramble & Translate Unscramble the following sentences and translate into English. Vzor: jít že domů psali nechtějí Psali, že nechtějí jít domů. They.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_180 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Present simple Questions. Form of the question How do we form the present simple question? How do we form the present simple question in case of the 3rd.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Modal verbs Markéta Zakouřilová VY_32_INOVACE_108 ZŠ Jenišovice.
Modal Verbs Insert into the following sentences the appropriate present tense forms of the modal verbs mít, moci, muset, smět, and umět, wherever they.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_179 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
⇨ sto (nom. sg.; neutral) 200 ⇨ dvě stě (dual) 300, 400 ⇨ tři, čtyři sta (nom. pl.) 500 – 900 ⇨ pět, šest,… set.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Present simple Present continuous
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: 3 Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ANJ_VL_3_11.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník: IX. Datum vytvoření: Šablona:III/2č. materiálu:
Záporné otázky.
8.1 Clothes Elektronická učebnice - I. stupeň Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace Anglický jazyk Autor: Zuzana Tonderová.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Multimediální svět.
2 Czech 100 Czech for Travelers Czech for Travelers Lesson 12 – L4 - Introduction November 13, 2008.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Věra Vepřeková Třída/ročník:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Gramatika Slovesa – mít (vlastnit)
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_166 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 AutorMgr. Eleonora Klasová PředmětAnglický.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
IF / FUTURE TIME CLAUSES. 1)I´ll wait here. You´ll get back. (until) 2)Give me a ring. You´ll hear some news. (when) 3)The TV programme will end. I´ll.
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_10_Summer_holidays_present_simple.
Anotace Vazba “BE SUPPOSED TO” Vysvětlení použití této vazby na příkladech Věty na procvičení.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Angličtina pro 2. stupeň Č. DUMu: VY_22_INOVACE_07_SLOVESO CAN.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková What are you doing now?
Gymnázium, Brno, Elgartova 3 GE - Vyšší kvalita výuky CZ.1.07/1.5.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Téma: English Grammar.
 Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov  Bc. Lucie Ševčíková  VY_22_INOVACE_2.2.2 AJ8,9g_34  Téma: pomocná slovesa 
Čeština: 8. lekce Czech language: 8 th lesson TEST 3. Communicative Competency: My daily routine. University city Brno. Grammar:. Where do you go versus.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Anglický jazyk Autor: Marcela Vojtíšková My family and I were in Italy last year. Where were you last summer?
VY_32_Inovace_ Have got-negative Project1
GE - Vyšší kvalita výuky
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Autor: Mgr. Renata Václavíčková
I am going to go shopping. What are you going to do tomorrow?
AUTOR: Bc. Leona Vejrostová
Čeština: 11. lekce Czech language: 11th lesson
Čeština: 7. lekce Czech language: 7th lesson
Čeština: 10. lekce Czech language: 10th lesson
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
GE - Vyšší kvalita výuky
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
Čeština: 2. lekce Czech language: 2nd lesson
VY_32_INOVACE_Sei_III_07 Like and dislike
Modal verbs.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu OPVK
Where were you in the summer holidays? What did you do?
Čeština: 9. lekce Czech language: 9th lesson
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Čeština: 3. lekce Czech language: 3rd lesson
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Exercise 1.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Autor: Mgr. Lucie Pospíšilová Datum:
Translation 01/02 Tohle je Nicki. This is Nicki.
Transkript prezentace:

Čeština: 6. lekce Czech language: 6th lesson Communicative Competency: I like/dislike doing st, I like/don't like st. Grammar: Modal verbs. The verb "to have". Accusative case in singular (introduction), see 10th week. Project 2: Likes and dislikes.

+ — Verb „mít“ (to have) (I) (you) (he, she, it) (we) (they) (já) (ty) (on, ona, to) (my) (vy) (oni) mám máš má máme máte mají nemám nemáš nemá nemáme nemáte nemají

Mít: how to use it Jak se máte? — Mám se dobře. (how are you?) Mám + object (I have something/someone) Odpoledne mám test. Ve tři hodiny máme český jazyk. Nemám problém. Beware, declension might appear.  Mám rád/a + object (I like something/someone) Mám rád/a pivo. Nemám rád/a čaj. Q: Co máš rád/a? — Mám rád/a Brno. What do you like? Q: Jaké pivo máš rád/a? — Mám rád/a černé pivo. What beer do you like?

RÁD/A: SUMMARY Rád/a + declined verb: I like doing something Rád hraju fotbal. Mám rád/a + object: I like someone/something Mám rád fotbal. Nemám rád pivo. = I do not like beer. (Mám nerada pivo) Jsem rád/a, že…: I am happy that Jsem rád, že fotbal existuje.

Verb „umět“ (to know how to do) + — (I) (you) (he, she, it) (we) (they) (já) (ty) (on, ona, to) (my) (vy) (oni) umím umíš umí umíme umíte neumím neumíš neumí neumíme neumíte

Umět: how to use it Umím hrát fotbal. Umíš lyžovat. Neumí psát. Umím česky.

Homework Review today's lesson.