Opakovací test – kraje ČR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Advertisements

Česká republika KRAJE Klikni na správný kraj.
Povrch České republiky
Vyhledávejte ve své příruční mapě.
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
136.1 Slepé mapy – Česká republika - zásobník
Projekt MŠMT ČR EU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/
Česká republika.
VYPRACOVAL: Jáchym vérosta
Členění území naší vlasti
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_583_VyOv7 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Předmět: Výchova k občanství.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Štěpánková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
VY_32_INOVACE_51_19 ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/
Česká republika: poloha, historický vývoj a obyvatelstvo a sídla
PRACOVNÍ LISTY KRAJE ČR
Kraje a sídla ČR Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Ivana Vávrová.
vypracovala: Monika Palasová zdroj: hlava , internet , učebnice
Česká Republika a její kraje
Česká republika.
KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY Projekt Vzdělání pro konkurenceschopnost
Česká republika po krajích
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
RUD – rozpočtové určení daní přílohy zákona č. 243/2000 Sb,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název krajePodíl kraje v %Podíl obce v % Praha14,39,0 Jihočeský2,85,6 Jihomoravský5,713,5 Karlovarský4,25,1 Královéhradecký10,37,6 Liberecký11,59,3.
Členění území naší vlasti
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ.
ČESKÁ REPUBLIKA Czech Republic. MAPA ČR Německo - Berlín Polsko - Varšava Slovensko - Bratislava Rakousko - Vídeň Počet obyvatel – Rozloha.
Zpracovala Mgr. Andrea Žylová DUM/VYDMUCHOV/ŽYLOVÁ/ČLOVĚK A PŘÍRODA /006.
Naše kraje a jejich zajímavosti Vlastivěda 4
Anotace: Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku vlastivědy- tématu Česká republika, podtématu města. Jedná se o prezentaci na interaktivní.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_32_INOVACE_02-05 ZEMĚPIS NA II. STUPNI ZV-LMP (Z) Téma:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Města ČR - opakování I. Téma: Česká republika jako součást.
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_14_07_Česká republika – přírodní podmínky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_523_ČESKÁ REPUBLIKA Téma: OPAKOVÁNÍ – KRAJE.
 Česká republika je rozdělena do 14 krajů.  V čele kraje stojí hejtman.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_8C_05_Kraje ČR Téma: Vlastivěda.
OPAKOVÁNÍ KRAJE ČESKÉ REPUBLIKY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Tereza Jechová ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103,
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ŠKOLNÍ BRANDÝS N/L – STARÁ BOLESLAV AUTOR: MGR. VĚRA BLAŽÍČKOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ZEMĚPIS TEMA: ČR – kraje ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
IT ve škole 2499/21/7.1.4/2010 Kraje ČR VY_32_INOVACE_C03 Sada 1 Člověk a příroda ZŠ Pačejov.
KRAJE (SHRNUTÍ) I. ČÁST – ČECHY
Základní škola Hostěradice, okres Znojmo, příspěvková organizace Název: Kraje ČR Číslo: EU DUM 6_03 ICT Vytvořila: Mgr. Pavlína Kociánová Projekt:
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Česká republika - opakování VY_32_Inovace_20KR-7
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
Aktuální vývoj pracovní úrazovosti
AUTOR: Mgr. Ladislava Kobzová
Srovnej kraje podle velikosti rozlohy VY_32_INOVACE_03
TATO PRÁCE JE ŠÍŘENA POD LICENCÍ CC BY-SA 3
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
VY_52_INOVACE_40_Členění území ČR
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Člověk a jeho svět Vlastivěda Česká republika
Autorem je PaedDr. Štěpánka Vondrášková
CZ.1.07/1.4.00/ Autor Šárka Jurášová Škola
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Vyjmenujte kraje ČR VY_32_INOVACE_01
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Česká republika územní členění.
Členění území naší vlasti
zpracovaný v rámci projektu
ZŠ Hladké Životice okres Nový Jičín, příspěvková organizace
Vyjmenuj kraje ČR VY_32_INOVACE_01
Vyjmenuj tři kraje ČR podle velikosti VY_32_INOVACE_03
Transkript prezentace:

Opakovací test – kraje ČR VY_32_INOVACE_06-40 Ročník:  5. Vzdělávací oblast:  Člověk a jeho svět Vzdělávací obor:  Vlastivěda Tematický okruh:  Místo, kde žijeme Téma: Opakovací test – kraje ČR Jméno autora:  Mgr. Dana Málková Vytvořeno dne:  18. 8. 2011 Metodický popis, (anotace):  Podpora výkladu k vyučovací hodině Opakování krajů ČR.

1. Vyjmenujte všechny kraje ČR: Hlavní město Praha Kraj Vysočina Středočeský kraj Moravskoslezský kraj Liberecký kraj Zlínský kraj Ústecký kraj Olomoucký kraj Karlovarský kraj Jihomoravský kraj Plzeňský kraj Jihočeský kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj

2. Přiřaďte k sobě kraj a krajské město: Liberecký kraj Plzeňský kraj Středočeský kraj Jihočeský kraj Moravskoslezský kraj Jihomoravský kraj Kraj Vysočina Zlínský kraj Olomoucký kraj Královéhradecký kraj Pardubický kraj Karlovarský kraj Ústecký kraj Praha České Budějovice Liberec Karlovy Vary Ostrava Olomouc Brno Zlín Ústí nad Labem Jihlava Hradec Králové Plzeň Pardubice

3. Přiřaďte k sobě typické věci pro jednotlivé kraje: Pivo Chmel Soutok Vltavy a Labe Výroba bižuterie Výroba porcelánu Těžba černého uhlí Pěstování vinné révy Rybníky Středočeský kraj Liberecký kraj Jihomoravský kraj Karlovarský kraj Plzeňský kraj Moravskoslezský kraj Jihočeský kraj Ústecký kraj

4. Kdo stojí v čele každého kraje? a) král b) císař c) hejtman

Špatně, vrať se zpět 

Správně, pokračuj dál 

5. Přiřaď osobnost k městu: J. A. Komenský Leoš Janáček Josef Skupa Josef Lada Bedřich Smetana Litomyšl Hrusice Fulnek Hukvaldy Plzeň

6. Přiřaď řeku do kraje, ve kterém pramení: Labe Vltava Jizera Odra Úhlava Ohře Karlovarský kraj Jihočeský kraj Plzeňský kraj Liberecký kraj Olomoucký kraj Královéhradecký kraj

7. Doplň směrovou růžici: Sever - S Severozápad - SZ Severovýchod - SV Západ - Z Východ - V Jihozápad - JZ Jihovýchod - JV Jih - J

8. Spoj pohoří, které svou větší částí leží v příslušném kraji: Jizerské hory Krkonoše Šumava Krušné hory Jeseníky Beskydy Jihočeský kraj a Plzeňský kraj Karlovarský kraj a Ústecký kraj Liberecký kraj Královéhradecký kraj Olomoucký kraj Moravskoslezský kraj

9. Kdy vznikla Česká republika? c) 1. 1. 1992

Špatně, vrať se zpět 

Správně, právě jste dokončili celý opakovací test. Gratuluji !!! 