Sedm starověkých divů světa

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_ 32_INOVACE_D.01.
Advertisements

Divy světa Střední odborná škola Otrokovice
Sedm starověkých divů světa
Dějepis a občanská výchova Milan Šimek
PROJEKT EU - PENÍZE ŠKOLÁM
Sedm divů světa Andrea.
Proč se už nemůžeme vídat? Why can't we be seeing each other any more?
7 DIVŮ SVĚTA.
Název Sedm divů starověkého světa Předmět, ročník Dějepis, prima
Sedm divů světa.
Cumulative tests Tenses Phrases. Put the verbs into the correct form I need a rest. I _______ (run) all morning! John isn´t here. He _______ (go) to the.
PRESENT PERFECT & PAST SIMPLE Autor: Mgr. Ivana Dvořáková Datum vytvoření: listopad 2012 DUM = Digitální Učební Materiál Gymnázium Dr. Karla Polesného,
Poloha: 25°– 36° v. d.; 22° – 32° s. š. Nejstarší pyramida Džoserova pochází z doby asi př.n.l., která je vysoká 60m a stoupá v šesti stupních.
Sedm divů světa Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
7 divů světa Na následujících stránkách se seznámíte se sedmi divy světa. Seznámíte s dobou před a po divech.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_CM Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
III/2 XV A
7 divů světa Eva Kaniová I.A.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Passive tenses Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
7 starověkých divů světa
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_019 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Stanislava Antropiusová Předmět.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Sedm divů světa Anděla Delišová 6.B.
Sedm divů světa.
The United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Olympic games 2.stupeň Autor: Mgr.Radek Hasch, Masarykova ZŠ Plzeň Projekt "EU peníze školám", registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Tento.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
Tato prezentace je hrazena z projektu: Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_5_London (5) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Animals and Nature.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_6_London (6) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_34_Minimundus - round the World 2_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín Mgr. Pavla Šrubařová AUTOR: Mgr. Pavla Šrubařová VY_22_INOVACE_AKON_30_What_do_you_know_about_GB.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Jana Neradová NÁZEV:VY_32_INOVACE_03B_09_Passive voice TEMA:Gramatika pro maturitní.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_3_London (3) Téma: 4C_Aj 7.tř.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_4C_8_London (8) Téma: 4C_Aj 7.tř.
{ WELCOME TO PRAGUE Anotace: Materiál je určen žáků 8. ročníku a slouží k výkladu základních informací o pražských památkách a zajímavostech. Název školy:
Word order Střední škola pedagogická, hotelnictví a služeb, Litoměřice, příspěvková organizace Litoměřice, Komenského 3 Autor: Pavel Vágai.
Pyramidy a zikkuraty. Pyramidy - jeden ze sedmi starověkých divů světa postaveny od 27. do 18.stol. př.n.l. přesný počet není znám vystavěné z cihel se.
Angličtina: Henry VIII
ARCHITECTURE: Historical outline
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_36_Minimundus - round the World 4_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
Brno Jakub Jambor, Céline Pires
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_22_INOVACE_35_Minimundus - round the World 3_hz2 Číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/
San Francisco Tematická oblast Angličtina: The USA Datum vytvoření
Dějepis a občanská výchova Milan Šimek
Introduction to MS Dynamics NAV XX. (Combined Shipments)
Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie.
Sedem divov starovekého sveta
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
LONDON´S BURNING - práce s textem
Miroslava Lučanská, Czech Republic
In The Year Nejde vložit do pptx – nutno přes prohlížeč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Transkript prezentace:

Sedm starověkých divů světa Vynikající ukázky uměleckého a stavitelského umu Seven Wonders of the Ancient World

Pyramidy v Gíze Visuté zahrady Semiramidiny Mauzoleum v Halikarnassu Maják na Pharu Kolos Rhodský Artemidin chrám v Efesu Zeus v Olympii

Visuté zahrady Semiramidiny Nechal postavit r.605 př.n.l. babylonský král Nabuchadnesar II pro svou manželku Cihlová terasa, vysoká 23 m,osázená exotickými rostlinami, důmyslné zavlažování

Hanging Gardens of Babylon This is the only ancient wonder whose exact location has not been established. While some believe they were purely mythical, other sources suggest they were built by King Nebuchadnezzer II around 600BC. The site may have comprised an ascending series of tiered gardens which resembled a large green mountain rising from the centre of ancient Babylon, near present-day Hillah in Iraq. If the gardens did exist at all, they were destroyed soon after the first century AD.

Mauzoleum v Halikarnassu Obrovská mramorová hrobka, nechal si postavit vládce Mauzolus pro sebe a manželku 41 m vysoká stavba Na vrcholu- stupňovitá pyramida Zničená zemětřesením kolem r.1800 Ozdoby rozkradeny Turecko Význam slova dnes= „nákladná hrobka“

Mausoleum at Halicarnassus Built between 353BC and 350BC, this tomb - for Mausolus, a Persian satrap (a provincial governor) - was 45 metres in height and covered in ornate reliefs by four different Greek sculptors. It stood at Halicarnassus, near modern-day Bodrum, Turkey, until it was destroyed by successive earthquakes between the 12th and 15th centuries. Since its construction, the word "mausoleum" has come to represent any above-ground tomb.

Maják na Pharu Pharos- ostrůvek u vjezdu do alexandrijského přístavu Postaven r.304 př.n.l. 134 m vysoký Zničen až r.1323 zemětřesením V noci oheň, ve dne obrovské zrcadlo

Lighthouse of Alexandria Built by the Ptolemaic Kingdom between 280BC and 247BC, the Lighthouse of Alexandria measured up to 137 metres in height, making it one of the tallest man-made structures in the world for centuries. It was damaged by three earthquakes between 956 and 1323, surviving as a ruin until 1480, when the last of its stones was used to build the Citadel of Qaitbay, which still stands on the site.

Kolos Rhodský Bronzová socha boha slunce Helia, 18tinásobek velikosti člověka, leštěná- leskla se jako zlato 37 m, stavěla se 12 let, r. 292 př.n.l. Nad vjezdem do přístavu na ostrově Rhodos v Egejském moři Zničena zemětřesením po 56 letech 900 let ležela ve vodě v přístavu Podobný význam jako Socha svobody= vítá v zemi nově příchozí Dnes význam slova „kolos“ - obrovský

Colossus of Rhodes This statue to the Greek god of the sun, Helios, once stood at the entrance to the harbour at Rhodes, on the Greek island of the same name. It was built in 280BC to mark victory over the ruler of Cyprus, Antigonus I Monophthalmus, but survived for just 54 years, when it was destroyed by an earthquake. It was more than 30 metres tall and made of bronze and iron with a marble pedestal.

Artemidin chrám Největší chrám ve své době Zasvěcen bohyni Artemidě, bohyni měsíce a lovu 356 př.n.l. vyhořel, snad zapálen Herostratem, stejnou noc se narodil Alexander Veliký

Temple of Artemis at Ephesus The Temple of Artemis was reckoned by Antipater of Sidon, the Greek poet, to be the finest of the ancient wonders. He wrote: "When I saw the house of Artemis that mounted to the clouds, those other marvels lost their brilliancy, and I said, 'Lo, apart from Olympus, the Sun never looked on aught so grand'." After being destroyed twice, by floods and arson, the third - and greatest - incarnation began in 323BC. It survived until 268AD, when it was damaged or destroyed during a Goth raid. The site of the temple was rediscovered in 1869, and fragments of it can be found in the British Museum. 

Zeus Olympijský 435 př.n.l. Slavný sochař Feidias 12 m vysoká, sedící Oděv a ozdoby ze zlata, pokožka ze slonoviny Olympia- konaly se pravidelně hry V době her Diovy obětováno 100 kusů dobytka

Statue of Zeus at Olympia This giant seated representation of the Greek god Zeus was built by the sculptor Phidias around 435BC in the Temple of Zeus at the sanctuary of Olympia. It consisted of a wooden framework covered with ivory plates and gold panels, while the throne was decorated with ebony, ivory, gold and precious stones. It was mentioned by the Roman historian Suetonius (apparently Caligula gave orders for it to be shipped to Rome so its head could be replaced with a sculpture of his own). The statue may have been destroyed when the Temple of Zeus was lost to fire in 425. Alternatively, it was taken to Constantinople (now Istanbul), where it burnt with the Palace of Lausus in 475. Phidias's workshop was rediscovered at Olympia in the 1950s.

Pyramidy v Gíze Arabské přísloví:“Všechno na světě má strach z času, ale čas má strach z pyramid“. Jediný zachovaný div světa Dlouho se nevědělo, k čemu pyramidy sloužily (pokladnice? obilní sýpky?) Význam slova snad z řeckého „pyr“= oheň)

Nejstarší Džoserova- 3. tisíciletí př.n.l.- Stará a Střední říše, později se pyramidy nestaví (poslední asi 17.stol.př.n.l.) Stupňovitá, půdorys obdélník Později pyramidy pravidelné čtyřboké jehlany Spekulace o podílu mimozemšťanů Pyramid of Djoser

„Velká pyramida“ v Gíze Chufevova (Cheopsova) 146 m vysoká, strana základny 234 m, objem 2 600 000m3 Senzační tvrzení: při stavbě uplatněna zvláštní astronomická hlediska, Ludolfovo číslo, vzdálenost Země od Slunce, poloměr, obvod, objem Země, doba oběhu planet atd.-celé dějiny lidstva Odborníci odmítají jako spekulaci

Lámání kamene na pyramidy- jen polévání dřevěných klínů vodou, měděné nástroje, neexistoval kladkostroj Používali páku, válec a šikmou plochu Kolem pyramid- komplex staveb- chrám, hrobky příbuzných a úředníků Nejstarší panovníci si dávali stavět dvě hrobky Spleť chodeb, vstup zamaskován, bohatá výzdoba a výbava, přesto hrobky vyloupeny již ve starověku Pohřební komora- sarkofág- mumie Stavba pyramid uvrhla zemi do bídy

Tutanchámonova hrobka Tutankhamun Jediná neporušená hrobka, jediná zachovalá mumie panovníka (Údolí králů) Obrovské bohatství, ačkoli pohřbený panovník byl mladý a bezvýznamný- 14. stol.př.n.l. Jak by vypadala neporušená hrobka významného panovníka?

„Kletba faraona“ Objevitel archeolog a egyptolog Howard Carter r. 1922 Údajná série nepřirozených úmrtí všech, kteří se na odkrytí hrobky podíleli Carter zemřel až 1939) Curse of the pharaoh

Great Pyramid of Giza Built between 2584 BC and 2561 BC, the Great Pyramid of Giza is the only surviving ancient wonder. It is 230.4 metres wide at its base and 146.5 metres tall, and is the largest of three that sit beside the city of Giza, around 12 miles from Cairo. It was the tallest man-made structure for more than 3,800 years, until the completion of Lincoln Cathedral around the year 1300.

Find a missing word Hanging Gardens of Babylon is the only ancient ............ whose exact ............ has not been established. The word "mausoleum" has come to represent any above-ground ............. . The ............ of Alexandria measured up to 137 metres in height. Colossus of Rhodos was more than 30 metres tall and made of ............ and ............ with a marble pedestal. The fragments of the Temple of Artemis can be found in the ............ Museum.  The throne of Zeus at Olympia was decorated with ebony, ivory, gold and ............ Stones. The Great Pyramid of Giza was the tallest ...........structure for more than 3,800 years.