ZÁMĚRY VÝZEV OP VVV IMPLEMENTACE MAP I MAP II

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Společné povinné vzdělávání: utopie nebo nezbytnost? Jana Straková Sociologický ústav AV ČR.
Advertisements

BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání Ferdinand Hrdlička,
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Metodická pomoc realizátorům MAP zejména v oblasti podpory kvalitního a společného vzdělávání dětí a žáků.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání II
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
MAP – Místní akční plán ORP RK
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Realizace vašich potřeb prostřednictvím OP VVV
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Libereckého kraje
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
2. jednání řídícího výboru
Budování kapacit pro rozvoj škol II
Krajské akční plánování
Strategické řízení a plánování ve školách a v územích –
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Datová opora pro nastavení cyklu kvality
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Registrační číslo projektu: CZ /0.0/0.0/17_047/
Šablony I a jejich realizace Hradec Králové/Pardubice/Liberec
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Model intenzivní podpory
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

ZÁMĚRY VÝZEV OP VVV IMPLEMENTACE MAP I MAP II JIŘÍ HRUBÝ 10. 5. 2017, JEDNÁNÍ PS VZDĚLÁVÁNÍ NS MAS ČR PRAHA

OBSAH PREZENTACE ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ VÝZEV AKTIVITY MAP II POTENCIÁLNÍ PROBLEMATICKÉ BODY/DISKUZE

ZÁKLADNÍ NASTAVENÍ VÝZEV

HARMONOGRAM Podpora Místního akčního plánování I Podpora Místního akčního plánování II – 1 mld. Kč Projekty realizované subjekty podílející se na tvorbě MAP – například ORP či NNO. Implementace MAP I - 750 mio.Kča Povinná + volitelná témata z MAP, Povinná evalvace přínosů akčního plánování pro území výzva na realizaci MAP (2) OP VVV: výzva Šablony pro MŠ, ZŠ (2) OP VVV: výzva Šablony pro MŠ, ZŠ (3) OP VVV: IPo škol, IPo obcí z ostatních výzev 10/2015 03/2018 01/2018 10/2017 03/2020 2020

IMPLEMENTACE MAP I

IMPLEMENTACE MAP I leden 2018 až 36 měsíců realizace předběžná alokace 750 mil. Kč alokace dle území/počtu žáků průběžná výzva rámcový projekt zastřešující jednotlivé roční akční plány 1 žádost na celé území (škola, MAS, ORP) Sdílený psycholog, sdílený mluvčí, vzdělávání asistentů, suplující učitel.

MAP II

MAP II – základní nastavení říjen 2017 36 měsíců realizace předběžná alokace 1 000 mil. Kč projekty zjednodušeného vykazování průběžná výzva způsobilost výdajů od 1.5.2017 jedna úroveň (nebude preMAP či MAP+) využití stávajícího dělení území (bez souhlasu RSK)

MAP II – cíle výzvy Výzva MAP II pokračuje v dalších krocích, které vedou k naplnění vize akce KLIMA definované v Postupech MAP I: „Chceme v našich školách rozvíjet motivující kulturu zaměřenou na maximální úspěch pro každého žáka a každého učitele a na trvalý pedagogický rozvoj celé školy.“

MAP II – specifické cíle Specifické cíle výzvy Systémové zlepšení řízení škol prostřednictvím dlouhodobého místního plánování jako nástroje ke kvalitnímu řízení škol a pedagogickému vedení škol Sdílené porozumění cíli: orientace na kvalitní inkluzivní vzdělávání Nerovnosti ve vzdělávání a mechanismy jejich snižování uvnitř škol a v území Nastavení spravedlivosti ve vzdělávání s cílem kvalitního vzdělání pro všechny děti a žáky Zlepšení spolupráce s veřejností a rodiči

MAP II – hlavní aspekty spolupráce se zřizovateli síťování a setkávání aktérů v oblasti vzdělávání zlepšení spolupráce s rodiči pokračování v budování znalostních kapacit pokračování v hledání místních lídrů termín „spravedlivost ve vzdělávání“

Východiska pro vzdělávací politiku Právo na vzdělávání je jedním ze základních lidských práv a je zakotveno ve většině ústav vyspělých zemí. Přístup k naplnění tohoto práva by měl být pro všechny občany stejný. Plné využití potenciálu každého jedince vede k vyšší ekonomické produktivitě celé společnosti. Péče o vzdělání všech přináší nemalé finanční úspory na sociálních dávkách, sociálních službách, zdravotních výdajích, snížené kriminalitě. Nedostatečná integrace menšin a zvyšující se migrace ohrožují soudržnost společností, spravedlivé vzdělání je jedním z klíčových nástrojů pro řešení tohoto problému.

Pojetí spravedlivosti Rovnost v přístupu nebo rovné příležitosti (equality of access or opportunity) Rovnost podmínek (equality of treatment) Rovnost dosažených výsledků a školních úspěchů (equality of achievement or academic success)

Spravedlivost a inkluzivita Každému je umožněno rozvinout maximálně svůj potenciál. Žádné společenské skupiny nejsou v přístupu ke vzdělávání znevýhodněny, vzdělávací příležitosti jsou co možná nejméně ovlivněny takovými faktory, jako je pohlaví, socio-ekonomický status, národnost, apod. , které jedinec nemůže ovlivnit. Každý občan získává základní vědomosti a dovednosti, které zaručí, že mu cesta ke vzdělávání bude otevřena v průběhu celého života.

Jak je možno měřit spravedlivost Na úrovni systému např.: rozdíly mezi školami rozdíly ve výsledcích různých skupin žáků podíl různých skupin, které nedosahují určitého minima korelace výsledků a dosaženého vzdělání se socioekonomickým statusem vzdělanostní mobilita ….. Na úrovni školy např.: docházka žáků s různým socioekonomickým statusem výsledky jednotlivých skupin žáků míra opakování ročníku u různých skupin …….

Postup přípravy – původní 2014 Vize. Priority vzdělávací politiky. Data. Metodika. Monitorovací indikátory Autoevaluace Reflexe a sebereflexe Analýza území, reflexe. Jak jsou naše největší problémy - Priority. Priority rozvoje školy Priority území. Inspirace – nabídka šablon jako řešení Plán akcí – projektový záměr školy Akční plán území Realizace a monitoring projektu školy Realizace projektu území/téma Sdílení zkušeností, monitoring, evaluace

(dotazníkové šetření) Co jsme se naučili 2016 Autoevaluace (dotazníkové šetření) Analýza území, reflexe. Jak jsou naše největší problémy - Priority. VIZE Priority území. Inspirace – nabídka šablon jako řešení Šablony Akční plán území

Pokračování MAP2 Podpora SRP: odborní konzultanti: Vize a Priority vzdělávací politiky. Data. Metodika. Facilitace. Autoevaluace - Dotazníkové šetření 2 Analýza území, reflexe. Jak jsou naše největší problémy - Priority. Priority rozvoje školy Priority území. Inspirace – nabídka šablon jako řešení Plán akcí / projektový záměr školy / ŠAP / Plán profesního rozvoje Akční plán území Realizace a monitoring projektu a rozvoje školy Realizace projektu území/téma Sdílení zkušeností, monitoring, Evaluace

MAP II - aktivity Výstup Řízení procesu vytváření MAP2 pro období po roce 2020, s výhledem financování z jiných zdrojů než OPVVV a IROP, monitoring a evaluace. Vytvoření pracovních skupin pro plánování MAP, mimo jiné vytvoření PS financování a nastavení procesů reportování výsledků pracovních skupin Řídícímu výboru (vedoucí jsou zpravodajové pracovních skupin). Výstup MAP pro období po roce 2020, s výhledem financování z jiných zdrojů než OPVVV a IROP

MAP II - aktivity Výstup Pracovní skupiny – v MAP vznikne a bude pracovat min. 1 pracovní skupina ke čtenářské gramotnosti s cílem rozvoje potenciálu každého žáka a min. 1 pracovní skupina k matematické gramotnosti s cílem rozvoje potenciálu každého žáka Identifikace místních lídrů a jejich podpora Výstup Identifikace a zveřejnění místně dostupných lídrů a expertů, spolupracujících lídrů z jiných platforem, regionů nebo VŠ, škol excelence, metod, pomůcek a postupů, které vedou k rozvoji ČG /MG s cílem podpory potenciálu každého dítěte a žáka

MAP II - aktivity Výstup Spravedlivost ve vzdělávání - vznikne pracovní skupina složená z ředitelů a zástupců zřizovatelů diskutující problematiku nastavení spravedlivosti kvalitního vzdělávacího systému v území a uvnitř škol Společné vzdělávání a výměna zkušeností pedag. pracovníků, pracovníků s mládeží a rodičů v tématech spravedlivosti ve vzdělávání a možností jejich nastavení Výstup Analýza stavu spravedlivosti ve vzdělávání ve formálním, zájmovém a neformálním vzdělávání na území ORP. Identifikace tzv. otevřených (férových) škol v území a návrhy na spravedlivosti ve vzdělávání.

PROBLEMATICKÉ BODY/DISKUZE

MAP II pouze formální zpracování analytické části MAP proces schvalování finální verze MAP (souhlas min. 70 % zřizovatelů) – v MAP II nahrazení schválením ŘV MAP ? proces schvalování žádosti velikost a spolupráce v území důraz na výměny zkušeností a spolupráci zřizovatelů v území zajištění kvalitních realizačních týmů (ve vazbě na animaci OP VVV) motivace aktérů pro zapojení do MAP zapojení škol – ŠAP/plán profesního rozvoje dokladování výstupů/aktivit Dle lhůt stanovených MPIN mělo být v tomto týdnu dokončeno hodnocení všech 165 Strategií CLLD podaných v 1. výzvě. Aktuálně jich je schváleno 63 + 7 ukončených (42%). Výběr všech Strategií CLLD by dle Nařízení 1303, čl. 3š, odst. 4 měl být ukončen do 31. 12. 2017. Dle naší prognózy (viz graf) je dodržení tohoto termínu vážně ohroženo.

DĚKUJI ZA POZORNOST Jiří Hrubý e masbobrava@gmail.com