Ing. Athanasios Podaras, PhD 2016

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podnikové informační systémy Úvod
Advertisements

Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Grafické zobrazení příkladu RETURN MANAGEMENT J.Skorkovský KPH.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_178 Název školyGymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Eleonora Klasová Předmět.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Tutorial: Economic Lyceum Topic: State Economic Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Teaching programme: Economic lyceum Topic: Economic State Policy Prepared by: Ing. Lenka Gabrielová Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Making Contracts 06B16 AutorLadislava Pechová Období vytvořeníLeden.
Oracle BI APPS Oracle BI Applications are complete, pre-built BI solutions that help people at all levels of an organization better understand how their.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_10_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
1 Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
READING – BRITISH LITERATURE
LINKING WORDS ‒ for similar or opposing ideas
Obchodní akademie a Střední odborná škola, gen. F. Fajtla, Louny, p.o. Osvoboditelů 380, Louny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo sady 33 Číslo.
Jméno autora: Mgr. Mária Filipová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_15_AJ_EP Ročník: 1. – 4. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková.
B130P16: Praktické základy vědecké práce Katedra experimentální biologie rostlin PřF UK Connecting computer into wifi network.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_07.
A Job Interview By Dagmar Machů Škola: SOU Val. Klobouky Ročník: třetí Obor: Kuchař/číšník Název projektu: Zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Předmět:
Tutorial: Mechanik - elektrotechnik Topic: Basics of electrical engineering the 2nd. year Measuring inductance Prepared by: Ing. Jiří Smílek Projekt Anglicky.
Mgr. Alena Miklíčková. * Obrázky určené k popisu a srovnání * Soubor otázek k diskusi na dané téma * Jednotlivé otázky s ukázkami slovní zásoby * Zadání.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Roman Chovanec Název šablonyIII/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
FUTURE - GOING TO, FUTURE - USING PRESENT CONTINUOUS, FUTURE PLANS Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jan Rozsíval. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
Praktická doporučení pro PR a marketing – co v této oblasti může HR dělat lépe Dita Stejskalová.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUM Businessland / Internal Communications 06B3 AutorLadislava Pechová Období.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 COVER LETTER Autor: Mgr. Kateřina Suková EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: B2 – Verbs – Computers Číslo vzdělávacího materiálu: ICT12-19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní škola Název školyStřední hotelová škola, s.r.o., Floriánské nám. 350, Kladno PředmětAnglický.
Tutorial:Business Academy Topic: Stock in trade Prepared by:Ing. Marcela Zlatníková Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/ je.
Listening VY_32_INOVACE_AJ_2_60 Multiple choice Číslo projektu: CZ.1.07./1.5.00/ Název projektu: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na SUŠ, Ostrava.
1 H2020 Smart, green and integrated transport Zoltan Horvath Intelligent Transport System Department, Space activities and R&D Evropská podpora výzkumu.
BI-Exercise/Project Topics October 2016 TUL Ing. Athanasios Podaras, Ph.D.
Analýza pracovního výkonu zaměstnanců
Název projektu: Digitalizace výuky oboru Kosmetické služby
Autor: Mgr. Kateřina Suková
Big Data-Analytics.
charakteristiky údajů (Struktura, rozměry) – BI jako IS
BOHATÉ A CHUDÉ REGIONY SVĚTA
Gymnázium, Brno, Elgartova 3
Ing. Athanasios Podaras, Ph.D 2016
Získávání zaměstnanců se zaměřením na online marketing
Verbs + prepositions, adjectives + prepositions
Zaměstnávání osob se zdravotním postižením Bakalářská práce Tereza Veselá Personální management v průmyslových podnicích Masarykův ústav vyšších studií.
Datum: Projekt: Kvalitní výuka
Abstrakt Abstract Cíl práce Testované hypotézy Bibliografie
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Digitální učební materiál
Interventional studies: Biologics
Interventional studies: Devices
Interventional studies: Drugs
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Inovativní řešení Microsoft pro školství
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_10_25_Future Tenses Going to
Spolupráce obranného a bezpečnostního průmyslu s MO
Transkript prezentace:

Ing. Athanasios Podaras, PhD 2016 Informační potřeby organizace. BI a IS/ICT. Externí a interní informační zdroje Ing. Athanasios Podaras, PhD 2016

Contents BI Pojeti Cil Organizace a ICT (Organizational goals and ICT) Business Objectives, Strategic Management and ICT Základní kroky získaní a použity informace (Basic steps to obtain and use information Utilization of information and of BI Tools to achieve organizational goals BI a rozhodovaní Interní and Externí Informační zdroje

Business Intelligence Concepts an intelligence tool based on information and monitoring the environment using data from various sources (Petrini; Pozzebon; Freitas, 2004) a technological tool to support managerial business decisions in organizations by means of software.

Moderní organizace usilují o dosažení různých cílů Hospodářské Sociální Environmentální Etické Kulturní

Business objectives fulfilled through Information Technologies Cost savings on obtaining data due to data consolidation Time savings on delivering/exploitation data Higher quality of information Better support for decision making Business process reengineering Support for achievement of strategic business goals (Watson and Wixom (2007)

Strategic management and main business goals strategic management of organizations senior management methods for achieving results in accordance with the missions and objectives of the organization as a whole (Kroll and Parnell (1997)

Basic steps to obtain and use information: Choo, 2004 „information not be considered as an object (resource), but rather the result of people, constituting meaning through messages and insinuations, since it resides not in artifacts (systems, spreadsheets, documents), but in the minds of people“ Important Notice: Excess information in systems can also be considered a problem.

Business Intelligence jako podnikový informační systém (BI and Decision Making) Business Intelligence se řadí k systémům orientovaným na strategické řízení. Tyto strategické systémy jsou také nazývány Executive Information Systems (EIS)

Typy manažerských systémů pro podporu rozhodování Kromě Business Intelligence se řadí do skupiny systémů pro podporu rozhodování také: Management Information Systems (MIS) Decision Support Systems (DSS) Podle vztahu k úrovni řízení podniku je pak rozdíl mezi jednotlivými manažerskými systémy v tom, zda jsou určeny a využívány pro: operativní, taktické, nebo strategické řízení (Voříšek, 1997:153)

STEP1: INFORMATION NEEDS ‘what do we need to know?’, ‘why do we need to know?’, ‘what is the issue in question?’, ‘what do we already know?’, ‘what can we expect to find’ and ‘how will this help?’

STEP 2: INFORMATION SEARCH after identifying the need, based on determining the possible sources, select which sources to use, locating or contacting and interacting with the sources. Choosing and searching for information is influenced by the amount of time, effort, cost required for interaction, complexity and environment

STEP 3: USING OF INFORMATION HOW an individual uses the information selected: contextual development understanding a particular situation knowing how and what to do gathering facts confirming another piece of information forecasting future events motivating or sustaining personal involvement developing and improving relationships and personal accomplishment.

BI Purpose and Contributions “BI enables to employees on all sorts of positions in company access to data, work with them and analyse them in order to manage company, increase its efficiency, discover new opportunities and operation activities reengineering”. Howson (2008)

Internal Information Sources ERP (Enterprise Resource Plannig) - sloučuje různé oblasti činností a funkcí napříč celým podnikem (organizací nebo institucí) až k jednotlivým programovým úlohám pro různé potřeby organizačních složek podniku CRM (Customer Relationship Management) systémy pro řízení vztahu se zákazníky ostatní samostatné informační systémy: např. pro podporu personálních oddělení, pro podporu finančních oddělení, oddělení skladového hospodářství, oddělení nákupu a prodeje (Novotný, Pour, Slánský, 2005)

External Information Sources „databáze podnikatelských subjektů, telefonní seznamy, výstupy statistických úřadů či vládních institucí apod.“ (Novotný, Pour, Slánský, 2005)

Literatura Petrini, M.; Freitas, M. T.; Pozzebon, M. (2006). Inteligência de Negócios ou Inteligência Competitiva? Noivo Neurótico, Noiva Nervosa. In: Anais do 28º ENANPAD, Salvador - BA. NOVOTNÝ, O., POUR, J., SLÁNSKÝ, D. Business intelligence : Jak využít bohatství ve vašich datech. Praha: Grada, 2005. 254 s. ISBN 80-247- 1094-3.