Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Kolonizace v 19. a počátku 20. Století.
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vývoj politické mapy světa
Vývoj politické mapy světa
politické formy států a příklady
REGION ZÁPADNÍ EVROPA.
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Autor: Mgr.Martin Šimek, Masarykova ZŠ Plzeň
AMERIKA Poloha světadílu III2-Z7-I-01
AMERIKA USA – Základní údaje III2-Z7-I-12
VELKÁ BRITÁNIE Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_26_04_Z9_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: Kolonizace světa Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_55_Spotřební průmysl_Sluková Téma: Spotřební průmysl.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Název: VY_32_INOVACE_29_Zpracovatelský průmysl_Sluková Téma:Zpracovatelský průmysl Číslo projektu:
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_33_Jihočeský kraj_Sluková Téma: Jihočeský kraj Číslo.
Slovní úloha 1.třída VY_32_INOVACE_44_Opakovani_petim_1tr Matematika a její aplikace, 1.ročník Autor: Veronika Biskupová, Základní škola a Mateřská škola.
Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_50_Východní Evropa_Sluková Téma: Východní Evropa Číslo.
Autor: Mgr. Věra Martincová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_17_DĚJEPIS
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
ZÁMOŘSKÉ OBJEVY Anotace: Prezentace je určena
Stín a polostín VY_32_INOVACE_44_Stin_a_polostin
AUTOR: Marcela Kaderová
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Dekolonizace Dekolonizace je proces, při němž dochází k osamostatnění kolonií. Největší vlna dekolonizace proběhla po 2. světové válce. Týkala se hlavně.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název projektu: Moderní škola
Římská čísla – Matematika 3.ročník
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakování geometrie - pojmy VY_32_INOVACE_33_Opakovani_geometrie
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
ŠABLONA III/2 KONEC KOLONIÁLNÍCH ŘÍŠÍ Mgr. Lucie Opltová – 1
Autor: Mgr. Zdeněk Hanuš VY_32_INOVACE_08_Měřítko mapy
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_20_20
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
NÁSOBENÍ A DĚLENÍ ČÍSLEM 60, 70, 80, 90
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Evropská unie VY_32_Inovace_07KR-7
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Transkript prezentace:

Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ Název školy: Základní škola Mnichovo Hradiště Autor DUM: Mgr. Veronika Sluková Název: VY_32_INOVACE_44_Kolonialismus_Sluková Téma: Kolonialismus Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3380 Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách

Anotace Škola: ZŠ Mnichovo Hradiště, Sokolovská 254, okres MB Třída: 9. ročník Období : 1.pololetí školního roku 2011/2012 Výstup: prezentace Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Obor: Zeměpis Tematický okruh: Vývoj politické mapy světa Využití: interaktivní tabule, dataprojektor, monitory žáků Pomůcky: Školní atlas světa, Atlas dnešního světa, učebnice Inovace: Materiál slouží k doplnění rozvoje regionálního zeměpisu. Aktivní práce žáků na tabuli

KOLONIALISMUS

15. a 16. století – objevné plavby Evropanů nově objevené území – kolonie kolonie se staly zdrojem levných surovin a pracovních sil koloniální mocnosti – Velká Británie, Francie, Španělsko, Portugalsko, Nizozemí, Belgie prestižní postavení koloniálních mocností a strategické výhody Negativní rysy kolonialismu – přesun bohatství z kolonií do metropole a nemožnost samostatného vývoje kolonií

Historie kolonialismu Prvními evropskými koloniálními mocnostmi se v průběhu 16. století stalo Španělsko a Portugalsko Během 17. století má přední postavení Velká Británie a Francie Úkol: Pojmenuj správně státy – významné kolonie

Velká Británie v 18. století kolonizovala území dnešní Indie, Pakistánu a Bangladéše – nazvaná „Britská Indie“ Mezi největší koloniální mocnosti patřily do 20. století – Velká Británie, Francie Francie měla snahu zabrat africké území – v dnešní době ve většině států Afriky je používaným jazykem angličtina a francouzština V průběhu 18. století získaly nezávislost na Velkou Británii Spojené státy americké V 19. století začal osvobozenecký boj proti španělským kolonizátorům v Jižní Americe Ve zbytku světa panovala nadále nadvláda evropských mocností

Úkoly: 1) V jakém století probíhaly osvobozenecké boje za nezávislost? 2) Co se událo v 50. – 70. letech 20. století? 3) Napiš 5 závislých území. 4) Pomocí učebnice napiš 4 zajímavosti

Úkoly: ŘEŠENÍ 1) V jakém století probíhaly osvobozenecké boje za nezávislost? 19. století 2) Co se událo v 50. – 70. letech 20. století? Proběhla velká dekolonalizace a vznik samostatných států z bývalých kolonií 3) Napiš 5 závislých území. Martinik, Grónsko, Sv. Lucie, Mallorca, Kokosové ostrovy 4) Pomocí učebnice napiš 4 zajímavosti.

Metodické využití DUM slouží jako opakování učiva o politickém uspořádání světa Aktivní práce žáků na interaktivní tabuli, monitory PC Součástí je řešení - kromě otázky č. 4

Zdroje CHALUPA, Petr; HUBELOVÁ, Dana. Zeměpis : Lidé a hospodářství. Brno : NOVÁ ŠKOLA, 2010. 127 s. ISBN 978-80-7289-119-1. Obrázky – www.office.microsoft.com