Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu EU Peníze školám ZŠ Domažlice Číslo a název šablony.
Advertisements

ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Označení DUM Fi- DUM Autor
Název materiálu: Předložky se 3. a 4. pádem
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název materiálu: Předložky se 3. pádem
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Präpositionen Předložky. Auf – na ( vodorovné ploše ) der Tisch Auf Wo – kde 3. pád auf dem Tisch na stole auf einem Tisch na nějakém stole auf meinem.
Předložky se 3.a 4.pádem Německý jazyk Mgr. Monika Bartíková
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 Lokalpräpositionen Schritte 2 Lektion 11 Schritte 4 Lektion 12 Autor: Mgr.Kostiuková Natalia.
Projekt : „EU peníze školám“ - OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.4.00/
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruhKörper und Gesundheit.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaPředložky.
Lektion 4: Wo ich wohne Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petra Reindlová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Předložky se 3. a 4. pádem VY_32_INOVACE_02-16 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Německý jazyk Tematický okruh:
DEUTSCH MIT MAX 2 LEKTION 1. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_5 AutorMgr.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_7_ 34_Německý jazyk_předložky_I. Číslo projektu:
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Martina Chalupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_09A_15 Wechselpräpositionen TEMA:Jazyková.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Anotace: Německý jazyk pro 8. ročník
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název školyZákladní škola a mateřská škola, Jičín, 17. listopadu 109 Název materiálu VY_32_INOVACE_VII_Nj3_18 AutorMgr.
Einheit 1, 3. pád Mgr. Radka Pospíchalová. 3. pád podstatných jmen (člen určitý) 1. pád rod mužský der Baum rod ženský die Küche rod střední das Bild.
Dativ von Substantiven 3.pád podstatných jmen Proč se učit 3. pád ?  v německém jazyce se tvary členu mění s daným pádem 1.pád der (ein) die (eine)
Anotace Materiál je určen pro studijní obory k výuce předmětu německý jazyk, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek – prezentace s názornými obrázky.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Ilona Šolcová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_NEMCINA_RECOVE_DOVEDNOSTI_17.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Mit allen Sinnen TémaVedlejší.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_ 32_INOVACE_166_PŘEDLOŽKY SE 3. A 4. PÁDEM, POPIS MÍSTA Název školy Masarykova střední škola zemědělská.
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUMu:NJ7 – 6 – Wohin stellst du die Sachen? Autor:Mgr. Tomanová Marie Vzdělávací.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
WECHSELPRÄPOSITIONEN
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Geometrická posloupnost - součet
Kladná a záporná odpověď
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Digitální učební materiál
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Sloveso sein v přítomném čase
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Přídavné jméno v přísudku
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Způsobové sloveso mögen
AUTOR: Mgr. Ludmila Faiková
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kvadratické rovnice - kořeny rovnic
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Němčina pro 8. třídu. Předložky se 3. a 4. pádem
Němčina pro jazykové školy nově 1
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE, OKRES BENEŠOV
Vzdálenost bodu od přímky
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Používání předložek se 3. nebo 4. pádem
Němčina pro 8. třídu. Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Vlasta Hackelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_ NJ.8.A.05_privlastnovaci_zajmena_po_predlozce_se_3_a_.
Deutsch mit Max II. Lektion 2
Němčina pro řemesla a služby Deutsch für deinen Job Wohnen
Transkript prezentace:

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Předmět: Německý jazyk Ročník: 1. učebních oborů Autor: Mgr. Hana Köszegiová Předložky se 3. a 4. pádem Anotace: Výklad učiva týkajícího se předložek se 3. a 4. pádem a příklady použití jednotlivých předložek Klíčová slova: Němčina, gramatika, předložky, 3. a 4. pád Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 1

Digitální učební pomůcka Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/34.0086 Šablona: II/2 Inovace a zkvalitnění výuky cizích jazyků na středních školách Sada: 45 Číslo materiálu: VY_22_INOVACE_NJKD1_21 2

Předložky jsou neohebná slova, která slouží k vyjadřování vztahů ve větě.

Předložky se 3. a 4. pádem V němčině se některé předložky pojí jak se 3.,tak i se 4. pádem: Rozhodující je otázka, kterou se na daný pád ptáme: na 3. pád – Wo? Kde? na 4. pád – Wohin? Kam?

1unter – mezi více než dvěma objekty 2 zwischen – mezi dvěma objekty 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) an na( svisle), u na, ke auf na( vodorovně) na hinter za za in v, ve do neben vedle vedle über nad, přes nad, přes unter1 pod, mezi pod, mezi vor před před zwischen2 mezi mezi Zapamatuj si: 1unter – mezi více než dvěma objekty 2 zwischen – mezi dvěma objekty

Předložka an – na (svisle) 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) na, u na, ke an dem/ am Baum an den Baum an der Wand an die Wand an dem Auto an das Auto

Předložka auf – na (vodorovně) 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) na na auf dem Tisch auf den Tisch auf die Bank auf die Bank auf dem Sofa auf das / aufs Sofa

Předložka hinter – za hinter der Schule hinter die Schule 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) za za hinter dem Schrank hinter den Schrank hinter der Schule hinter die Schule hinter dem Bild hinter das Bild

Předložka in – v, ve, do v,ve do in dem /im Zug in den Zug 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) v,ve do in dem /im Zug in den Zug in der Tasche in die Tasche in dem Auto in das Auto

Předložka neben - vedle 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) vedle vedle neben dem Freund neben den Freund neben der Schülerin neben die Schülerin neben dem Haus neben das Haus

Předložka über – nad, přes 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) nad, přes nad, přes über dem Fluss über den Fluss über der Autobahn über die Autobahn über dem Meer über das Meer

Předložka unter – pod, mezi 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) pod, mezi pod, mezi unter dem Berg unter den Berg unter der Tafel unter die Tafel unter dem Wasser unter das Wasser

Předložka vor - před vor der Tür vor die Tür vor dem Bett vor das Bett 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) před před vor dem Bus vor den Bus vor der Tür vor die Tür vor dem Bett vor das Bett

Předložka zwischen – mezi 3. pád (Wo?) 4. pád (Wohin?) mezi mezi zwischen dem Tisch zwischen den Tisch und der Tür und die Tür zwischen dem Mann zwischen den Mann und der Frau und die Frau

Viel Glück beim Lernen!

Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. Použité zdroje Vlastní zdroje KETTNEROVÁ, Drahomíra. Německy od Adama: Učebnice pro jazykové a střední školy. 2. vyd. Plzeň: Fraus. ISBN 80-723-8033-8. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Köszegiová Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR. 16