PLASTY História Rozdelenie Vlastnosti Použitie Výroba.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Termoplasty, termosety
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Plasty („umělé hmoty“)
Obnovitelné zdroje energie (OZE)
Plasty makromolekulární látky snadné tvarování (za určitých podmínek)
Sacharidy.
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Chemie anorganická a organická Makromolekulární látky, plasty
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Kyseliny.
fenolformaldehydové pryskyřice
Plasty Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Projekt Anglicky v odborných předmětech, CZ.1.07/1.3.09/
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
ZÁKLADY MAKROMOLEKULÁRNÍ CHEMIE
Plast Plast Plast.
Strojírenství Strojírenská technologie Technické materiály (ST 9)
Pracovní list VY_32_INOVACE_41_08
VY_32_INOVACE_pszczolka_ Materiály optických kabelů
Kapitola 12: plastické hmoty
Makromolekulární látky uměle vyrobené Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 24 AnotaceDefinice.
PLASTY. DEFINICE Plasty jsou uměle (synteticky) vyrobené makromolekulární látky, které lze za určitých podmínek tvarovat. Mají vlastnost zvanou PLASTICITA.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
KYSELINY, pH Cíl: seznámení se zástupci, jejich vlastnostmi, vznikem a použitím a zjišťováním pH látek Výstup: VY_52_INOVACE_CH.8.25 Výukový materiál zpracovaný.
Použití UVA při výrobě plastů. Obsah Mechanismus rozkladu polymerů Mechanismus UV absorbérů a stabilizátorů Faktory ovlivňující výběr Eversorbů Aplikace.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad problematiky plastů ve stavebnictví. všechny.
Halogeny. Jsou to prvky VII.A skupiny Patří k nim: fluor F, chlor Cl, brom Br, jod I Kolik mají valenčních elektronů?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák Syntetické látky umělé hmoty a vlákna Měkčený PVC Teflon Polypropylen Polystyren.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1B_12 TÉMA: VYNÁLEZY.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Plasty Vypracovala: J. Chrenková.
VY_32_INOVACE_19_19_Plasty. Plasty Anotace: Prezentace může sloužit jako rozšiřující učivo k tématu Chemie ve službách člověka - ekologie Autor: Mgr.
Anotace: Anotace: Materiál je určen pro 2. ročník učebního oboru zedník – vyučovací předmět “materiály“. Je použitelný i pro výuku dané problematiky u.
Název projektu:ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Oblast podpory: Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_09_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Název projektu: Individuální výukou k lepším výsledkům Příjemce: Základní škola Telč, Masarykova 141, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_20_CH 9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: ORGANICKÁ.
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda Obor : Chemie Téma : Organická chemie Název : Halogenderiváty – vlastnosti a použití.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ALKENY Chemie 9. třída.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Plasty 3. prosince 2013 VY_32_INOVACE_130315
Zpracovatelský průmysl
Papier.
Rozprávky.
Lepidlá.
Gymnázium Opatovská 7, Košice
ŽIARUVZDORNÉ MATERIÁLY
Kyslé Dažde.
POTRUBIE PREŠOV O S Š t.
Ekologické problémy sveta
Halogény Prvky VII.A podskupiny.
Časticová stavba látok
Halogénderiváty uhľovodíkov I
Čo ďalej s plastovými téglikmi?
DOPRAVA VÝVOJ, TENDENCIE A VPLYV NA ŽIVOTNÉ PROSTREDIE
KORÓZIA Chémia IX.A Natália Baisová Alžbeta Vajnerová.
PAPIER VYPRACOVAL: RNDr. Ivana Péchyová október 2014
Ropa Sebastian Szilvasi, 9.B.
TECHNICKÉ MATERIÁLY Technická výchova.
Peniaze a ich história.
Chémia makromolekulových látok
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

PLASTY História Rozdelenie Vlastnosti Použitie Výroba

História plastov Plast – umelá – z polymérov alebo ich zmesí Objavené v 19. storočí, veľký prevrat na celom svete Využívala ich armáda Umelá slonovina r A. Parkes Bakelit r Polyetylén H. von Peckmannen r.1891 Po 1. svetovej vojne PVC, polystyrén V 30-tych rokoch 20. storočia nylón Plexisklo- organické sklo r.1928

Rozdelenie plastov Termoplasty- za tepla tvarovateľné Rekoplasty- po vytvrdení za tepla nemäknú

Vlastnosti plastov Ľahko tvarovateľné Odolnosť voči korózii a rozkladu Praktické, ľahké Nevýhody: nepriaznivo vplývajú na životné prostredie a ľudský organizmus V prírode nerozložiteľné!

Použitie plastov Balenie potravín Stavebný materiál V dopravných prostriedkoch Textilné vlákna Výroba konzumných prostriedkov

Výroba plastov Z granúl alebo tabliet Lisovanie Vstrekovanie Vyfukovanie Liatie Lisostrek