Kryptologie - základní pojmy Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Šifrátor 1.0 (zatím) Projekt do předmětu Komprimace dat a kryptologie , Brno Martin Chodúr.
Advertisements

Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_16.
Počítač, základní pojmy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Miroslav Kaňok, DiS. Dostupné z Metodického portálu
Kryptologie ● Kryptografie a kryptoanalýza ● Algoritmus kódovací a šifrovací ● Symetrická a asymetrická kryptografie ● Šifrování a podepisování ● Proudová.
PAPÍRY Zpracovala: Mgr. Jitka Hot ařová Střední škola informačních technologií a sociální péče, Brno, Purkyňova 97.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_IVT_1_KOT_02_CISELNE_SOUSTAVY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Škola budoucnosti s využitím IT Název materiálu: VY_9_INOVACE_EKO54 Název.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ NETVOŘICE AUTOR: MGR.IRENA PŘEUČILOVA NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_ROD PODSTATNÝCH JMEN TEMA: URČOVÁNÍ RODU PODSTATNÝCH JMEN ČÍSLO PROJEKTU:OPVK.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Informatika – aplikace informačních technologií Autor: Bc. Pavel Šiktanc Internetové stránky Co se všechno naučíme???
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_62_FINANCNIGRAMOTNOST_08_01_banky a jejich služby Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa,
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
1 Zajištění rizik v zahraničním obchodě a INCOTERMS 2000 Ing. Frantisek Janatka, CSc. IMODS o.p.s.
Orbis pictus 21. století Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Pojem informace Pojem informace.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti - Úvěry AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup seznámení se základními pojmy úvěrové politiky.
Základy informatiky elektronický podpis a šifrování
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Informace a informační zdroje
Národní institut dětí a mládeže – oddělení neformálního vzdělávání
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Základní kapitál Základní kapitál je peněžní vyjádření souhrnu
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Základní pojmy v automatizační technice
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Obrázky Ram Rom Nástupci ROM Počítačová pamět Obrázky Paměti Ram rom
MEZILIDSKÁ KOMUNIKACE II.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Název vzdělávacího materiálu
Implementace steganografických algoritmů
Úvod do klasických a moderních metod šifrování
Elektronická učebnice - II
Praktické šifrování dat pomocí programu PGP
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
OBČANSKÉ A OBCHODNÍ PRÁVO
Index koincidence Metoda, která umožní zjistit bez dešifrování textu, zda byl text zašifrován monoalfabetickou šifrou, a popřípadě v jakém jazyce byl.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Uhřice, okres Hodonín
Výpočet neznámé veličiny z vybraných fyzikálních vzorců
Lineární nerovnice – příklady k procvičování
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
PÓLY MAGNETU Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Název materiálu: Přihlášení ke službě Edu Live
Logické funkce a obvody
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Název školy: Základní škola Netvořice
Řešení nerovnic Lineární nerovnice
Zabezpečení informace
Teorie Informace, signál
Úvod do studia literatury
Hybridní kryptosystémy
Základy pracovního práva a sociálního zabezpečení v ES
Název školy: Základní škola Městec Králové
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
TRANZISTOROVÝ JEV.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Celoživotní vzdělávání učitelů
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy
ePrivacy a komunikace M2M
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o. p. s.
4. Analogový vs. digitální signál
1. Typy spojitých modulací
McEllisova šifra.
Model atomu Atom Obal Jádro obal jádro Proton - kladný
Transkript prezentace:

Kryptologie - základní pojmy Modulární systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků JmK v přírodních vědách a informatice CZ.1.07/1.3.10/

Proč šifrování? ● přenos tajné informace ● příklady použití v moderní době: ● bankovní karty ● elektronické bankovnictví ● počítačová hesla ● elektronické podpisy ● ochrana dat ● klasické vs. moderní šifry

Základní model klasického šifrování

Kód versus šifra ● Kódování: změna reprezentace zprávy, pravidla známá ● Neslouží k utajení ● Nemá systém, jen překládá podle slovníku ● Morseova abeceda, Braillovo písmo, binární kódování... ● Může předcházet šifrování ● Šifrování: změna zprávy podle určitého principu, algoritmu ● Cíl je utajení zprávy ● Steganografie ● Cíl zakrytí existence zprávy