Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Advertisements

Systém savců 6 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př 5
Řád: SUDOKOPYTNÍCI.
Základní škola Rosice, okres Chrudim
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Ježek západní.
Primáti = nehetnatci (Primates)
Šelmy (Carnivora).
Poznávání savců 8. ročník
Savci - opakování.
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
Savci Řády savců.
SAVCI 3. A 4. TŘÍDA.
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt MŠMT ČREU PENÍZE ŠKOLÁM Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
Třída: SAVCI - II Řád: Ploutvonožci Řád: Kytovci Řád: Chobotnatci
Lichokopytníci.
Vypracovala Martina Šanderová
sudokopytníci (přežvýkavci) – kančil menší
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Čeleď: Šelmy lasicovité
Kytovci (Cetacea).
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
Registrační čísloCZ.1.07/1.4.00/
Ochechule /Sirény/ Lichokopytníci Sudokopytníci
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
Placentálové 8. třída.
Řád: PRIMÁTI.
SAVCI.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Savci 3 Arnošt Krška.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Přehled hlavních skupin savců 3.část Pětilístek opice
SUDOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Hmotnost těla opírají o dva prsty - třetí a čtvrtý. Prsty zakončeny rohovitými kopýtky. Většinou býložravci. 2 skupiny:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Šablona : V/2 Sada: 1/24 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:
LICHOKOPYTNÍCI. CHARAKTERISTIKA Jsou to tzv. prstochodci. Nejčastěji jeden nebo tři prsty. Váhu těla nese vždy prostřední prst. Prsty zakončeny rohovitým.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Šelmy ZŠ Hejnice M. Hradil.
zpracovaný v rámci projektu
Obratlovci - savci.
Zoologie bezobratlých a obratlovců
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
zpracovaný v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Autor: P.Hlavničková,M.Suchá,2013
Savci – systém stručný přehled
SAVCI III 12. Řád: LICHOKOPYTNÍCI kůň Převalského.
SAVCI II 8. Řád: ŠELMY 1. Čeleď: Šelmy psovité vlk obecný.
Ploutvonožci a sirény Lucie Machovská 3.C.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Přírodopis – 8.ročník Savci – vodní šelmy VY_32_INOVACE_
zpracovaný v rámci projektu
Výukový materiál VY_52_INOVACE_25_Opak_Sudo_a_lichokopytnIci
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová Název: Šelmy VY_32_INOVACE_Př.5
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7. Jméno autora (vč. titul): Mgr. Petr Střížek Škola – adresa: ZŠ Ústí nad Labem – Hluboká 150

Klíčová slova: šelmy, ploutvonožci, kytovci, sudokopytníci, lichokopytníci, primáti, chobotnatci Anotace: opakování řádů savců pomocí hry riskuj: kliknutím na pole s body se otevře otázka, kliknutím na odpověď – kontrola odpovědi, kliknutím na pole zpět – hlavní stránka

ŠELMY PLOUTVONOŽCI KYTOVCI CHOBOTNATCI SUDOKOPYTNÍCI LICHOKOPYTNÍCI PRIMÁTI

Řekni, jak se jmenuje druh zubů, které jsou u šelem mohutné a ostré. ZPĚT ODPOVĚĎ špičáky

Řekni dva charakteristické znaky psovitých šelem a uveď dva druhy. ZPĚT Charakteristické znaky psovitých šelem: nezatažitelné drápy, svou kořist štvou, lebka je protáhlého tvaru. Druhy: vlk obecný, liška obecná, ODPOVĚĎ

Řekni dva charakteristické znaky kočkovitých šelem a uveď čtyři druhy. ZPĚT ODPOVĚĎ Charakteristické znaky kočkovitých šelem: zatažitelné drápy, svou kořist loví skokem, kulatá lebka, velké oči a mrštné tělo. Druhy: rys ostrovid, kočka divoká, lev východoafrický, tygr indický, levhart skvrnitý, gepard královský, …

Jmenuj dva druhy lasicovitých šelem a řekni, jaký znak je pro ně charakteristický. ZPĚT Lasice kolčava a hranostaj, kuna skalní a lesní, tchoř tmavý, vydra říční. ODPOVĚĎ

Řekni, jak se jmenuje medvědovitá šelma, jejíž silueta je symbolem ohrožených zvířat. Dále uveď zkratku organizace. ZPĚT Panda velká, WWF ODPOVĚĎ

Jmenuj tři druhy ploutvonožců. ZPĚT Lachtan jižní, mrož lední, tuleň obecný. ODPOVĚĎ

Jmenuj tři charakteristické znaky ploutvonožců. ZPĚT Krátká a hustá srst, končetiny přeměněny na ploutve, torpédovitý tvar těla ODPOVĚĎ

Řekni, proč musí člověk ploutvonožce chránit? ZPĚT Protože jich ubývá v důsledku znečištění moří. V minulosti se lovili pro vzácnou kožešinu. ODPOVĚĎ

ZPĚT

Jaký druh ploutvonožce je největší? Měří až 6 m. ZPĚT Rypouš sloní ODPOVĚĎ

Vyjmenuj charakteristické znaky chobotnatců. Znaky vysvětli. ZPĚT Chobot = nos srostlý s horním pyskem, kly= zuby řezáky, sloupovité nohy. ODPOVĚĎ

Řekni 2 rozdíly mezi slonem africkým a indickým. ZPĚT Slon indický má menší ušní boltce, chobot mají zakončen jen jedním hmatovým prstíkem, mají kratší kly a kly mají jen samci. ODPOVĚĎ

Vyjmenuj dva druhy dravých kytovců. ZPĚT Delfín obecný, kosatka dravá, vorvaň tuponosý. ODPOVĚĎ

Řekni, jak se kytovci přizpůsobil i životu v moři. ZPĚT Kůže bez srsti, velká vrstva podkožního tuku, přední končetiny přeměněny na ploutve, zakrnělé zadní končetiny, vodorovná ocasní ploutev ODPOVĚĎ

Řekni, co má místo zubů v ústní dutině velryba grónská a čím se živí. ZPĚT Rohovité kostice, kterými cedí drobný plankton. ODPOVĚĎ

Jmenuj charakteristický znak lichokopytníků. Vyjmenuj tři druhy. ZPĚT Lichý počet prstů v kopytě – váha těla na prostředním prstu Druhy: osel domácí, tapír čabrakový, zebra stepní, kůň Převalského, nosorožec tuponosý ODPOVĚĎ

Jmenuj charakteristický znak sudokopytníků. Vyjmenuj tři druhy. ZPĚT Sudý počet prstů překrytý rohovitým kopýtkem – váha těla je rozložena na oba prsty. Druhy: prase divoké, hroch obojživelný, lama guanako, velbloud jednohrbý, daněk skvrnitý … ODPOVĚĎ

Vysvětli rozdíl mezi rohem a parohem a řekni druh, který je má. ZPĚT Roh je dutý a po celý život – př. muflon. Paroh je plný a na zimu se shazují – př. jelen evropský. ODPOVĚĎ

Vyjmenuj žaludky přežvýkavých sudokopytník ů. ZPĚT Bachor, kniha, čepec a sléz. ODPOVĚĎ

Jmenuj druhy sudokopytníků, kteří byly u nás v ČR uměle vysazeny. Zkus vyvodit, jaký vliv to má na ekosystém. ZPĚT muflon a daněk Vlivy: menší množství potravy -> nižší rozmnožovací schopnost původních druhů,snížení populací původních druhů, … ODPOVĚĎ

Řekni dva příklady, v čem se liší poloopice od opic. ZPĚT Poloopice mají na prstech drápy, opice nehty. Poloopice se živí hlavně hmyzem, opice rostlinami. Opice mají větší a zbrázděný mozek. Opice žijí denním způsobem života a poloopice nočním. ODPOVĚĎ

Jmenuj jeden druh poloopice a jeden druh opice. ZPĚT Poloopice: lemur kata, komba ušatá Opice: malpa kapucínská, kočkodan zelený… ODPOVĚĎ

Řekni, na jaké skupiny dělíme opice podle tvaru nosu. ZPĚT Opice ploskonosé a úzkonosé ODPOVĚĎ

Řekni, jak se primáti přizpůsobili pohybu na stromech. ZPĚT Palec mohou postavit proti ostatním prstům, šplhavé nohy bez drápů, mimořádně pohyblivý ramenní kloub, poloopice a opice mají chápavý ocas ODPOVĚĎ

Vysvětli, jak člověk svým chováním snižuje počet lidoopů ve volné přírodě. ZPĚT Kácí deštné pralesy, tím ubývá přirozené ŽP pro lidoop y, tím se snižuje jejich počet. ODPOVĚĎ

není-li uvedeno jinak, vlastní práce autora Obrázky použité v prezentaci jsou dostupné pod licencí Microsoft Office 2007.com