VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Advertisements

NEŽIVÁ PŘÍRODA – LÁTKY A VLASTNOSTI
Šablona: V/II DUM 46 Období: leden 2012 Předmět: Prvouka Ročník: 3 Autor: Mgr. Adriana Benšová Metodický list/anotace Prezentace umožní žákům poznávat.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: VĚCI KOLEM NÁS
Prvouka 3. ročník ZŠ „Neživá příroda“
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaTěleso a látka Název.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Přírodniny Víte, jak můžeme rozdělit přírodniny? Živé přírodniny Neživé přírodniny VzduchVodaPůda Nerosty a horniny Světlo a teplo ze Slunce Rostliny.
NAŠE SMYSLY Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Změny skupenství látky TÉMATICKÝ CELEK:
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola J. E. Purkyně a Základní
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
13 úvod do chemie - opakování
Voda Základ života.
Číslo přílohy: VY_ 52_INOVACE_36_PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI - VZDUCH, PŮDA, TEPLO A SVĚTLO Autor: Mgr. Petra Kukuczková Předmět: Prvouka Třída: 3. ročník.
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Lucie Tuhá Číslo
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
10 Z ČEHO SE TĚLESA SKLÁDAJÍ
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření prosinec 2012
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/Chemie Tematický okruh/téma:
Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
Člověk a jeho svět 4. ročník
Vzdělávací oblast/obor: Člověk a příroda/ Chemie
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
KAPALNĚNÍ SUBLIMACE DESUBLIMACE
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
SPOLEČNÉ ZNAKY živočichů (výklad)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Autor: Stejskalová Hana
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a praktická škola Arkadie o.p.s AUTOR: Bc. Vladimíra Benediktová NÁZEV: VY_32_INOVACE_206_FYZIKA_LÁTKY TÉMA: LÁTKY ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_
Neživá příroda vzduch a voda.
TÉMA: Výrobky a přírodniny
LÁTKA A TĚLESO. LÁTKA A TĚLESO ? Umíš odpovědět Co je to těleso Co je to látka Jaký je rozdíl mezi tělesem a látkou Čím se liší tělesa a čím látky.
Autor: Mgr. Iveta Váňová
VY_52_INOVACE_ 07_ROZMANITOST PŘÍRODY ZŠ Zbytiny, okres Prachatice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Abiotické podmínky života.
ŠABLONA III/2 ŽIVOČICHOVÉ Mgr
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Skupenství látek.
zpracovaný v rámci projektu
DUM_009_ / VYDMUCHOV / ĎURIŠOVÁ/ ČLOVĚK A PŘÍRODA/2012
Autor: Mgr. Zdenka Zavičáková
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Usazené horniny = sedimenty
Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Člověk a příroda – fyzika
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_22_JF MĚŘENÍ PŘÍRODOVĚDA PRO 4
je obsažena ve vzduchu, není vidět
Transkript prezentace:

VY_52_INOVACE_ČLAPŘ_12_JF NEŽIVÁ PŘÍRODA Prvouka pro 3.třídu Člověk a příroda Vyvození nového učiva Mgr.Jana Flesarová ZŠ Záhumení Rožnov pod Radhoštěm Datum vytvoření: 5.1.2012

Probírané učivo: Přírodniny živé a neživé Lidské výtvory Přírodniny-suroviny-výrobky Vlastnosti látek Skupenství látek Skupenství vody

PŘÍRODNINY ŽIVÉ : - živočichové - rostliny - houby NEŽIVÉ: - vzduch - voda - půda - nerosty a horniny - světlo a teplo

LIDSKÉ VÝTVORY Vše, co člověk vytvořil pro svou potřebu: domy továrny mosty silnice

Přírodniny suroviny výrobky Uveď další příklady

VLASTNOSTI LÁTEK HMATEM – tvrdé, měkké, studené, teplé ZRAKEM – barva, velikost, tvar SLUCHEM – šustí, teče, cinká, praská ČICHEM – smrdí, voní CHUTÍ – sladké, slané, kyselé, hořké NIKDY NEOCHUTNÁVEJTE NEZNÁMÉ LÁTKY !

SKUPENSTVÍ LÁTEK Pevné – dřevo, kůže, vosk, plast, sklo ( mají stálý tvar ) Kapalné – voda, mléko, ropa, olej ( nemají stálý tvar, přijímají tvar nádoby, do které jsou nality ) Plynné – vzduch, zemní plyn, plyny ve sprejích

SKUPENSTVÍ VODY Kapalné – déšť, voda v kohoutku, rosa Pevné – led, sníh, kroupy Plynné – vodní pára, mlha

Použitý zdroj: učebnice Prvouka pro 3.ročník, nakl. Nová škola, 2003