NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Stavba buňky - opakování
Advertisements

VY_32_INOVACE_Př-b 6.,7.04 Anotace: Prezentace popisuje základní stavbu rostlinné buňky a její činnost. Vzdělávací oblast: Buňka rostlinná, stavba, způsob.
Viry říše: nebuněční.
Škola 1. ZŠ T.G. Masaryka Milevsko, Jeřábkova 690,Milevsko Autor
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
Opakování pro 6. ročník s ježkem Čendou
Houby, viry, baktérie Pro 6. ročník Autor: Mgr. Pavlína Marková
Inovace bez legrace CZ.1.07/1.1.12/
PŘÍRODOPIS Bakterie – 6. ročník..
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Prvoci Přírodopis VY_32_INOVACE_166, 9. sada, Př3 ANOTACE
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_20
Viry a bakterie Digitalizace výuky Příjemce
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu opakování předchozího tematického.
BUŇKA PŘÍRODOPIS 6. TŘÍDA.
jméno autora Mgr. Eva Truxová název projektu
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s ději, k nimž dochází v buněčném.
B U Ň K A.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR6_10
Bakterie.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Rozdělení buněk.
Bakterie a sinice Přírodopis VY_32_INOVACE_164, 9. sada, Př3 ANOTACE
BAKTERIE.
Živočichové Dělení.
Číslo a název šablony klíčové aktivity
Sluneční soustava 5. ročník
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Živočichové rybníka a jeho okolí
BUŇKA.
Viry VY_52_INOVACE_PR VYPRACOVALA: Mgr. Jana Víchová DATUM: září 2011 URČENO PRO: 6. ročník VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a příroda - Přírodopis KLÍČOVÁ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_15_Přírodopis 6. ročník TÉMA: Viry ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
VY_32_INOVACE_538 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
AUTOR: Mgr. Václava Horniková NÁZEV: VY_32_INOVACE_ 120_Viry
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BAKTERIE = jednobuněčné organizmy - typy bakterií: - kulovité – koky
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: GENETIKA Téma: BUŇKA
DIDAKTICKÁ HRA PRO 6. ROČNÍK
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: Speciální základní škola Louny, Poděbradova 640,
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
Bi1BK_ZNP2 Živá a neživá příroda II Buněčná stavba živých organismů
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov
4. Buňky.
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace AUTOR: Silvie Krupová NÁZEV:VY_32_INOVACE_01_Přírodopis 7. ročník TÉMA: opakování 6. ročníku I. ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Hra Pyramida slouží k opakování učiva 6.ročníku (planeta Země, buňka, jednobuněčné organismy). Pravidla: Žáci se rozdělí do 2 skupin, každá skupina si vybírá otázky a snaží se propojit všechny strany pyramidy. Po kliknutí na vybrané pole s číslem se zobrazí otázka, na kterou žáci odpoví. Po odpovědi učitel klikne na políčko odpověď a zobrazí se správná odpověď na otázku. Na hrací pole s nabídkou otázek se učitel dostane kliknutím na šipku zpět. Pokud žáci odpoví správně, zbarví učitel hrací pole kliknutím na pole s příslušným číslem otázky nalevo nebo napravo od pyramidy, podle barvy skupiny. Pokud žáci odpoví špatně, učitel pole zbarví žlutě. Žluté pole si mohou žáci opět vybrat a učitel jim dá náhradní otázku. Náhradní otázky jsou pod pyramidou. Vyhrává skupina, která jako první propojí všechny strany pyramidy.

PYRAMIDA

Náhradní otázky

1. Vyjmenuj planety sluneční soustavy. ODPOVĚĎ Merkur Venuše Země Mars Jupiter Saturn Uran Neptun ZPĚT

2. Za jak dlouho Země oběhne kolem slunce? ODPOVĚĎ 365 ¼ dne = 1 rok ZPĚT

3. Za jak dlouho se Země otočí kolem své osy? ODPOVĚĎ 24 hodin ZPĚT

4. Co je to atmosféra? ODPOVĚĎ Plynný obal Země ZPĚT

5. Co je to jarní rovnodennost? ODPOVĚĎ Den i noc jsou stejně dlouhé 21.března ZPĚT

6. Co je to letní slunovrat? ODPOVĚĎ Je to den, kdy den a noc je stejně dlouhý ZPĚT

7. Jak se nazývá řídící organela buňky ? ODPOVĚĎ jádro ZPĚT

8. Jaká je funkce mitochondrií v buňce ? ODPOVĚĎ Přeměna energie, buněčné dýchání ZPĚT

9. Ve které organele buňky se tvoří bílkoviny? ODPOVĚĎ V ribozomech ZPĚT

10. K čemu se používá mikroskop? ODPOVĚĎ Mikroskop je přístroj, který slouží k pozorování objektů, které pouhým okem nevidíme. ZPĚT

11. Které buněčné organely má jen rostlinná buňka? ODPOVĚĎ Buněčná stěna Chloroplasty Vakuola ZPĚT

12. Vyjmenuj alespoň 2 virové onemocnění. ODPOVĚĎ rýma, chřipka, žloutenka, dětská obrna, zarděnky, spalničky, příušnice, AIDS, opary, bradavice… ZPĚT

13. Pojmenuj tvar bakterie na obrázku ? ODPOVĚĎ Diplokok ZPĚT Obr.1

14. Pojmenuj tvar bakterie na obrázku ? ODPOVĚĎ stafylokok ZPĚT Obr.2

15. Co je to spora? ODPOVĚĎ klidová forma bakterie, ve které přežije nepříznivé podmínky ZPĚT

16. Vyjmenuj alespoň 2 bakteriální onemocnění. ODPOVĚĎ Angína Spála Salmonelóza Borelióza Zápal plic ZPĚT

17. Jak se nazývají bakterie, které se využívají při výrobě mléčných výrobků? ODPOVĚĎ laktobacily ZPĚT

18. Kde se vyskytují bakterie? ODPOVĚĎ Všude kolem nás- voda, vzduch, půda… ZPĚT

19. Co je to plankton? ODPOVĚĎ Drobní živočichové a rostliny v moři ZPĚT

20. Jak se nazývá organismus na obrázku? ODPOVĚĎ Trepka velká ZPĚT Obr.3

21. K čemu slouží vakuola buňky? ODPOVĚĎ Ke shromažďování buněčné šťávy ZPĚT

22. Jaká je funkce chloroplastů v buňce? ODPOVĚĎ Je v nich zelené barvivo- chlorofyl Probíhá v nich fotosyntéza ZPĚT

23. Jak se nazývá tekuté prostředí buňky, ve kterém jsou uloženy organely buňky? ODPOVĚĎ cytoplasma ZPĚT

24. Pomocí čeho přijímá trepka potravu ? ODPOVĚĎ Pomocí bun ěč ných úst ZPĚT

25. K čemu slouží trepce pulzující vakuola? ODPOVĚĎ K vylučování zbytků ZPĚT

26. Jak se pohybuje měňavka? ODPOVĚĎ Pomocí panožek ZPĚT

27. Jak se mohou trepky rozmnožovat? ODPOVĚĎ Spájením Dělením ZPĚT

28. Kde se vyskytují sinice? ODPOVĚĎ Ve stojatých vodách ZPĚT

1. Virová onemocnění se léčí antibiotiky. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

2. Viry jsou nebuněčné organismy. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

3. Viry jsou buněční cizopasníci. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

4. Buněčná stěna je na povrchu živočišné buňky. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

5. Trepka velká je mnohobuněčný organismus. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

6. Podzimní rovnodennost je 21.září. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

7. Chloroplasty jsou jen v rostlinné buňce. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

8. Plazmatická membrána je polopropustná membrána buňky. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

9. Botanika je věda o rostlinách. ODPOVĚĎ ANO ZPĚT

10. Zoologie je věda o houbách. ODPOVĚĎ NE ZPĚT

CITACE Veškerý text byl vytvořen autorem materiálu, Obr.1: Obrázek byl vytvořen autorem materiálu, Obr.2: Obrázek byl vytvořen autorem materiálu, Obr.3: Otevřená galerie Microsoft Office,