VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU. Sociálně inkluzivní projekty – Spálený sušenky a spol.  Hledání společného jazyka v rytmu (2011)  Společný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Systém péče o sluchově postižené, jejich výchova a vzdělávání
Advertisements

Číslo: VY_32_INOVACE_15_07 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Present.
Číslo: VY_32_INOVACE_15_06 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: UNIT 1.
Interkulturní a intrakulturní komunikace sluchově postižených studentů středních škol Mgr. Filipcová Věra.
OSOBNÍ ZÁJMENA ČÍSLA MNOŽNÉHO
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona klíčové aktivity III/2 Sada Anglický jazyk Název Present simple and continuous Klíčová slova Přítomný.
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Jméno autora: Mgr. Olga Bayerlová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_AJ1G Ročník: I. Anglický jazyk Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková.
Komunikace sluchově postižených
Základní škola, Ostrava-Poruba, I. Sekaniny 1804, příspěvková organizace Název projektu ◦ Zkvalitnění vzdělávání na ZŠ I.Sekaniny - Škola pro 21. století.
Alternativní a augmentativní komunikace
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_KASPE_ANGLICTINA2_08 Název materiálu: Modální slovesa – gramatická cvičení Tematická oblast: Angličtina 2. ročník – strojírenské.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
ANOTACE V prezentaci si žáci procvičují a upevňují používání sloves v přítomném čase prostém ve větách oznamovacích, slovní zásobu tematického okruhu volný.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_432_Popis obrázku AUTOR: Ing. Magdalena Nemeškalová ROČNÍK,
VY_32_INOVACE_STR_04 Possessive adjectives Mgr. Jana Stránská.
VY_32_INOVACE_06_PRESENT CONTINUOUS Anotace Prezentace k výkladu a procvičení přítomného času průběhového Autor Mgr. Jana Hrbková Jazyk english Očekávaný.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Komunikace Interrogative pronouns VY_22_INOVACE_05 Sada 2 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov, T. G. Masaryka.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Popis obrázku (6.ročník)
QUESTIONS present continuous. Questions YES / NO questions žádáme potvrzení / popření obsahu otázky před podmětem je sloveso odpovídáme:  Yes, ….. 
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Question tags VY_22_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
prezentace je určena pro žáky pátého ročníku materiál slouží k osvojení si slovní zásoby týkající se farmy – zvířata, louka, pole... připomenutí si vazby.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Syrovátková Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Přítomné časy – 7.ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Short answer VY_22_INOVACE_26 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Podpora rozvoje cizích jazyků pro Evropu 21. stol. INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním.
NEFORMÁLNÍ INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ V RÁMCI VOLNOČASOVÝCH AKTIVIT – INKLUZIVNÍ PROJEKT HLEDÁNÍ SPOLEČNÉHO JAZYKA V RYTMU Lenka HRICOVÁ Katedra speciální pedagogiky.
Present Continuous Tense Questions
Vizuálně motorické komunikační systémy SP
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka Projekty SIPVZ Multimediální svět Projekt SIPVZ 2006.
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. INTRODUCTION Použité obrázky a foto:
Comparison of pictures
My day – daily routine NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace AUTOR: Miroslava Jarkulišová NÁZEV: VY_32_INOVACE_13_ Jazyk anglický TEMA:
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_22_INOVACE_9 Jméno autora: Irena Moučková Název práce:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Present tenses practice Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku slouží k zopakování a procvičení použití přítomných časů. Název školy: ZŠ štětí,
NÁZEV ŠKOLY : Základní škola Hostouň, okres Domažlice, příspěvková organizace NÁZEV PROJEKTU: Moderní škola REGISTRAČNÍ ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály – I. stupeň Anglický jazyk 4 Autor: Mgr. Jaroslava Ledererová INDOORS OUTDOORSSPORTS collecting models playing cards reading.
Společný jazyk v rytmu (2012–2013) Naďa Ježková, Kristýna Koláčná projekt podpořený programem EU Mládež v akci.
VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU Lenka Hricová Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno Katedra speciální pedagogiky.
Problematika tlumočení znakového jazyka Radka Horáková, podzim 2006.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ To be - otázka Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
Prepositions + at home AUTOR: Miroslava Jarkulišová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hnátnice, okres Ústí nad Orlicí
Past continuous - exercises
FAMILY.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Digitální učební materiál
Receptivní řečové dovednosti
VY_32_INOVACE_Kup_III_01 VOLNÝ ČAS
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Anglický jazyk - gramatika Autor: Mgr. Vlasta Skořepová
Popis obrázku (6.ročník)
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Present tenses Mgr. Lucia Púčková VY_32_Inovace_19 PL-3
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice - Spořilov
Registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Hrajeme si na poštu Věra Vernerová.
Possessive adjectives
VY_32_INOVACE_Kup_II_11 PŘÍTOMNÝ PRŮBĚHOVÝ ČAS
Transkript prezentace:

VYTVÁŘENÍ INKLUZIVNÍHO KLIMATU S VYUŽITÍM RYTMU

Sociálně inkluzivní projekty – Spálený sušenky a spol.  Hledání společného jazyka v rytmu (2011)  Společný jazyk v rytmu ( )  ««« podpora programu EU Mládež v akci  Rytmus jako most mezi světy (2014)

Hlavní myšlenka – inkluzivní klima

Speciální potřeby ve skupině  POTŘEBY:  Respektování individuálních potřeb  Zpřístupnění všech informací  Doprovod/osobní asistence  Technické pomůcky  Přímá komunikace s umožněním odezírání, srozumitelná artikulace; používání mimiky a gestikulace; ČZJ; trpělivost, respektování přeslechů; dobrá organizace prostoru a úklid, užívání Lormovy ABC a „haptické komunikace“  OPATŘENÍ:  Představení vlastních potřeb účastníky se SP či HS  Tlumočení, přepis (ČZJ, PA, „haptika“, angličtina)  Zajištění doprovodu !??! (střídání v rámci skupiny)  Osobní asistentka (účastnice) – dobrovolnická služba – smlouva se zahraničím – hrazena z osobního budgetu účastníka  Osvojování/výuka jednotlivých forem komunikace

Náplň projektu  Bubnování, bodypercussion, práce s rytmem  Český znakový jazyk  Práce se speciálními potřebami účastníků, zásadami komunikace, diskuse - bariéry a obavy v komunikaci…  Skupinová práce - rozdíly ve vnímání světa  Planet of snail  Afrika  Kultura (africká, neslyšících, hluchoslepých)  Výlety (s procvičováním komunikačních technik…)  Hudební improvizace (sóla, jamm…)  Festival Bioslavnosti  Volný čas (prostor pro volné diskuse)  Zpětná vazba

Planet of snail (

Využívané komunikační formy  Vizuálně motorické komunikační formy  ČZJ = přirozený a plnohodnotný komunikační systém tvořený specifickými vizuálně pohybovými prostředky; ustálen po gramatické a lexikální stránce (155/1998 Sb., ve znění pozdějších předpisů)  PA dvouruční a jednoruční = využívají formalizovaných a ustálených postavení prstů a dlaně jedné ruky nebo obou rukou k zobrazování jednotlivých písmen abecedy  Formy taktilní komunikace  Taktilní ZJ (také „čtyřruční ZJ“)  PA v taktilní formě  Daktylografika  Braillovo písmo (braillský řádek u PC)  Lormova abeceda  „Haptická komunikace“

Lormova abeceda

Technické a další pomůcky

A, Q, Z, W, Y, M, interpunkce…

Lekce bubnování…

… a českého znakového jazyka

Speciální metody práce  BUBNOVÁNÍ:  Dohodnuté znakové a dotykové signály pro nástup a závěr skladby  Vizualizace rytmu pomocí zápisů  Body percussion (také taktilní cesta)  Vnímání vibrací (dlaň, stehenní sval, chodidla…)  Navedení rukou do správného rukokladu  Doteky na záda, ramena  ČZJ:  Vizuální vnímání  Pochopení vizuální motivace ZJ  Metoda nápodoby (využití obrázků…)  Snaha o „odpoutání se“ od českého jazyka  Taktilní předávání ČZJ

Cesty k naplňování cílů projektu

Popis fotografií jako jedna z metod…

… zpětné vazby  DSCN6131: jamm session. Andrejka and Romca are at the base drums, David Oplatek and Janka play djembe, Nina plays yabara :-)  DSCN5980: In the drumming room. In the afternoon. You are playing the dundun. Romana is standing behind you and she is tapping the rhythm on your back. Radka is playing the dundun too. Jana Olomouc and Misa are playing the sangban. Natalka is playing the kenkeni. Andrejka, Barbora and two Janas are playing the djembe.  P : Peter with djembe and afro hair :-)  P Group photo from hike to Paprsek, from the left there are Jana Pavelková with Tazzy(assistant dog), Jana Hrdličková, Magda in yellow rain cover, Miriam Rozehnalová, Jana Dubová, Lenka Cestrová, Barbora Klímová, Michal Procházka, Peter is sitting bellow on blue rain cover and he is smiling. There is forest in the background.