NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Jana Vondálová NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_Věta a její.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Klasifikace větných členů, rozbor věty jednoduché
Advertisements

ROZVÍJEJÍCÍ VĚTNÉ ČLENY
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Grafické znázornění věty jednoduché
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
NÁZEV: VY_32_INOVACE_495_Základní a určovací skladební dvojice
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory 1.4 – Zlepšení podmínek ve vzdělávání na základní škole OP VK Podmět.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
 Obsahuje jednu uzavřenou myšlenku  Obsahuje jedno sloveso ve tvaru určitém (= 1 přísudek)  Může být : HOLÁ (obsahuje jen podmět a přísudek) nebo ROZVITÁ.
Větné členy PŘÍSUDEK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
69.1 Stavba věty jednoduché, základní skladební dvojice
Základní škola a Mateřská škola Slapy, okres Praha-západ
Český jazyk 3. ročník ZŠ „Věta jednoduchá a souvětí“
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Rozbor věty jednoduché. Sestav z pomíchaných slov dvě věty a urči jejich druh. Malé děti mají velmi rády klasické pohádky Boženy Němcové. Dospělí čtou.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr. Simona Zalabáková Datum tvorby: Název materiálu: VY_32_INOVACE_01_ČESKÝ.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Jaroslava Králová NÁZEV : VY_32_INOVACE_12_Kocour Modroočko,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno-venkov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Petr Punčochář NÁZEV: VY_22_INOVACE_01_15.
PODMĚT A PŘÍSUDEK  Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory  Číslo projektu: CZ.1.07/14.00/  Datum:  Autor: Mgr. Miroslava.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Základní a rozvíjející větné členy Grafický rozbor věty jednoduché.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Eva Vysoudilová NÁZEV : VY_32_INOVACE_12_ČR – demokratický.
Rozbor věty jednoduché Mgr. Jablečníková J. – ZŠ Horní Slavkov číslo šablony III/2 VY_32_INOVACE_84_ROZBOR VĚTY JEDNODUCHÉ.
VY_32_INOVACE_03_Členění území České republiky
VY_32_INOVACE_07M_Zlomek, výpočet více částí z celku - 3
VY_32_INOVACE_15_Kočka domácí
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A13Prv2_Druhy plodů
VY_32_INOVACE_08_Člověk a energie
VY_32_INOVACE_15_Slova příbuzná a jiné tvary slov
VY_32_INOVACE_06_Slova mnohoznačná a jednoznačná
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
VY_32_INOVACE_17M_Dělení desetinných čísel deseti a stem
VY_32_INOVACE_19_ČR – součást společenstva hospodářsky vyspělých států
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
VY_32_INOVACE_18_Výprava do vesmíru I.
VY_32_INOVACE_18_Orientace v krajině
VY_32_INOVACE_04_Přípona –ský
VY_32_INOVACE_06_Vyvození písmene L
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_37_ČJ4
VY_32_INOVACE_20_ČR – člen mezinárodních organizací
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
VY_32_INOVACE_14_Stavba slova
VY_32_INOVACE_01_Co je základem každé věty?
Autor: Mgr. Eva Kotounová
VY_32_INOVACE_02_Obyvatelé České republiky
VY_32_INOVACE_11_ČR – demokratický stát
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_18_02 předmět
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
Základní škola a Mateřská škola Choustník, okres Tábor
VY_32_INOVACE_15_Slovesa-osoba, číslo, čas
VY_32_INOVACE_02_Věta, z čeho je složena
Autor: PaedDr. Jana Čechová
VY_32_INOVACE_01_Poloha České republiky
VY_32_INOVACE_04_Rozmanitost přírody-lesy v ČR
PODMĚT A PŘÍSUDEK Název školy : Základní škola a Mateřská škola Kokory
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Skladba 7. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
VY_32_Inovace_ Základní skladební dvojice
Mgr. Lenka Vrzáňová Větná stavba října 2011
VY_32_INOVACE_07_Slova významem protikladná
VY_32_INOVACE_12_Vyjmenovaná slova po V
VY_32_INOVACE_04_Nerosty a horniny
VY_32_INOVACE_20_Slabiky začínající písmeny M, L, P, S
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
VY_32_INOVACE_04_Slova cizího původu
VY_32_INOVACE_07_Olomoucký kraj
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Hrabová, okres Šumperk, příspěvková organizace AUTOR : Jana Vondálová NÁZEV : VY_32_INOVACE_18_Věta a její stavba TEMA : Český jazyk pro 4. a 5. ročník ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/

ANOTACE Co je to věta (jednoduchá). Základní skladební dvojice ve větě (jednoduché). Určovací skladební dvojice. Rozlišování větných členů. Rozvíjení věty holé. Určeno pro práci na interaktivní tabuli. Vytvořeno

 věta je uspořádaný celek složený ze slov  můžeme ji vyslovit nebo napsat  vždy obsahuje sloveso v určitém tvaru Bady, přines! Bady, aport!

Sousedův pes zuřivě štěkal u boudy. Základní skladební dvojice: Kdo, co štěkal? Co dělal pes? Určovací skladební dvojice: Člen řídící:Člen závislý: Čí pes?Sousedův. Jak štěkal?Zuřivě. Kde štěkal?U boudy. Pes štěkal.

Některé organizace cvičí slepecké psy. Alešova maminka usušila nasbírané houby. Večer se od rybníka ozývají žáby.

KOTĚMŇOUKALO....

CITACE Obrázky –