NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka TEMA : Fyzika 6. a 7.roč. ČÍSLO PROJEKTU: 2674/21/7.1.4/2011
Anotace ● Prezentace je určena pro žáky 6. ročníku. Žákům jsou uvedeny jednotky délky a jejich převody. Grafickou formou jsou ukázány měřidla délky. Na pracovním listu si prakticky procvičí převody jednotek délky. Pracovní list lze použít i v tištěné podobě. Učební materiál je určen pro práci na interaktivní tabuli. ● Autor : Jiří Toman ● Jazyk : čeština ● Očekávaný výstup : žáci se seznámí s používanými měřidly délky, procvičí si převody jednotek délky, změří rozměry pevného tělesa ● Speciální potřeby : pravítko, pevné těleso ● Druh učebního materiálu : prezentace a pracovní list ● Cílová skupina : žák ● Stupeň a typ vzdělávání : základní vzdělávání 2. stupeň 1.období, věková skupina : let
D É L K A Značka : l, d Základní jednotka : m (metr)
Jednotky délky ● jednotka značka převody ● metr m 1m = 10 dm ● decimetr dm 1 dm = 10 cm ● centimetr cm 1cm = 10 mm ● milimetr mm 1 mm = 0,001 m ● kilometr km 1 km = 1000 m ● 1mikrometr μm 1μm = 0,001 mm ● 1 km = 1000 m = dm = cm = mm
Měřidla délky 1 ● Pravítko Posuvné měřidlo ● Skládací měřidlo ● Svinovací metr ● Krejčovský metr ● Pásmo
Měřidla délky 2 ● Mikrometr ● Digitální měřidla délky ● měřidla vybavená displejem, na kterém se zobrazuje měřená délka ● Digitální pásmo ● Digitální mikrometr ● Digitální posuvné měřidlo
Délka – pracovní list ● Vyjádři v určených jednotkách : ● 3 m = mm 61,5 m = dm ● 210 cm = m 3,55 mm = μm ● 165 mm = dm 9060 m =..….....km ● 1,75 km = m 8600 mm = m ● 2 km 15 m = m 6m 30 mm = dm
Délka - pracovní list - řešení ● Vyjádři v určených jednotkách : ● 3 m = 3000 mm 61,5 m = 615 dm ● 210 cm = 2,1 m 3,55 mm = 3550 μm ● 165 mm = 1,65 dm 9060 m = 9,060 km ● 1,75 km = 1750 m 8600 mm = 8,6 m ● 2 km 15 m = 2015 m 6m 30 mm = 60,3 dm
● CITACE ● Ilustrace:office.microsoft.com mmons/thumb/2/20/Micrometers.jpg/250 px-Micrometers.jpg