Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Mgr. Věra Kocmanová Datum vytvoření:
Advertisements

BAROKO V ČECHÁCH.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Baroko.
Baroko.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 8.
BAROKNÍ DOBA 8. ROČNÍK.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Barokní umění.
Baroko v českých zemích
Barokní architektura v českých zemích
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
17. a první polovina 18. století
BAROKO Doba protikladů.
1/ Barokní architektura
Baroko v Čechách Architektura vrcholného baroka 2. část
Baroko - procvičení 8. ročník.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49
Baroko Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť
Barokní architektura © Markéta Ceháková, 2012.
Baroko – výtvarné umění, hudba – 8. ročník
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Naše baroko Architektura a malba. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
České baroko Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3612_České_baroko Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola UNESCO.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Jan Blažej Santini Architektura. klášterní kostel Nanebevzetí P. Marie a sv. Jana Křtitele, Sedlec u Kutné Hory.
Barokní umění. Baroko (barok) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného tvaru) (zřejmě z portugalského pérola barroca – perla nepravidelného.
Barokní kultura Název sady materiálů: Dějepis pro 8. ročník Název materiálu: VY_32_INOVACE_D_8_3611_Barokní_kultura Autor: Mgr. Kočíř Petr Základní škola.
Baroko − architektura Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michaela Nyczová. Dostupné z Metodického portálu
VÝTVARNÉ UMĚNÍ Sochařství vnitřní výzdoba kostelů zámecké a palácové interiéry venkovní schodiště sochy v zahradách, na mostech atd. většinou byl ztvárněný.
BAROKO. původ slova z portugalštiny – barocco = perla nepravidelného tvaru umělecko-kulturní směr barok vznikl v Itálii a šířil se asi od roku 1600 do.
Šablona III/2 BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_288_BAROKO V ČESKÝCH ZEMÍCH.
ŠkolaKatolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektuModerní škola Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Inovace a zkvalitnění.
OP ART Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Renesanční umění Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Impresionismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Kubismus Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_251.DEJ.01 Baroko.
Baroko Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo: VY_32_INOVACE_17.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
NOVOVĚK Kapitola VIII. BAROKNÍ UMĚNÍ Pavel Josef Vejvanovský.
Baroko.
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
VY_32_INOVACE_203_Baroko Šablona Identifikátor školy:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: ZŠ Průhonice
BAROKO STOLETÍ Mgr. Iveta Vališková
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
BAROKO sochařství, malířství, literatura
ŠABLONA III/2 BAROKO Mgr. Lucie Opltová VY_32_INOVACE_ 287_ BAROKO
Autor projektu: Mgr. Michaela Kerdová
Baroko.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18
Realismus ve výtvarném umění
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Kultura v 17. a 18. století, barokní architektura
BAROKO sochařství, malířství, literatura
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Umění starověkého Říma
Baroko.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

Baroko Autor: Mgr. Jana KalvasováDatum: Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_VV.2.08 ŠkolaGymnázium, Třeboň, Na Sadech 308 AutorMgr. Jana Kalvasová NázevBarokní umění PředmětVýtvarná výchova Tematická oblastVýtvarná výchova pro kvintu, sextu, 1. a 2. ročník SŠ Šablona III/2 - Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Ročník2. ročník SŠ Metodický list/Anotace Prezentace v power pointu obsahuje informace o barokním umění včetně obrázků, prezentace je zakončena otázkami a úkoly k tématu. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

B AROKO 16. století v Itálii – 18. století (u nás až 19. století= selské baroko) původ slova z portugalštiny: barrocco= perla nepravidelného tvaru „parukový sloh“ Hlavní znaky: působení na cit nepravidelné tvary, křivky, oblouky nádhera, zdobnost, mohutnost, velkolepost náboženská tématika

A RCHITEKTURA půdorys staveb: elipsa monumentalita- snaha ohromit člověka zdobení dřevem, zlatem, mramorem kopule křivky, oblouky, ovály- dynamické tvary církevní stavby: kostely, chrámy paláce, zámky, francouzský park/ zahrada

Architekti :  G. L. Bernini (dokončil chrám sv. Petra v Římě)  F. Borromini  J. B. Fischer z Erlachu  J. Lucas Hildebrandt České země:  Kryštof a Kilián Ignác Dientzenhoferové (Chrám sv. Mikuláše na Malé Straně a na Staroměsteském náměstí)  Jan Blažej Santini (kostel sv. Jana Nepomuckého na Zelené hoře- UNESCO) Barokní gotika (klášter Kladruby, Sedlec u Kutné Hory)

P OUTNÍ KOSTEL SV. J ANA N EPOMUCKÉHO NA Z ELENÉ H OŘE, K ARLOVA KORUNA

C HRÁM SV. M IKULÁŠE NA S TAROMĚSTSKÉM NÁMĚSTÍ A M ALÉ S TRANĚ, P RAHA

M ALÍŘSTVÍ nejčastější náměty: náboženské, umučení a utrpení Krista, světci bohatá barevnost šerosvit, temnosvit snaha navodit iluzi (nekonečného) prostoru častá barokní výzdoba kostelů

Významní malíři.: Caravaggio Diego Velasquez Peter Paulus Rubens Rembrandt van Rijn Jan Vermeer van Delft Karel Štréta Petr Brandl Jan Kupecký Václav Hollar

C ARAVAGGIO, C HLAPEC S KOŠEM OVOCE, N EVĚŘÍCÍ T OMÁŠ

R EMBRANDT - A UTOPORTRÉT, Ž IDOVSKÁ NEVĚSTA

S OCHAŘSTVÍ hlavně sochy světců zachycení pocitů, duševních stavů sochy v interiérech i v parcích, na mostech, náměstích morové, mariánské sloupy; kašny G. L. Bernini Čechy: Matyáš Bernard Braun (sochy Ctností a neřestí - Kuks), Ferdinand Maxmilián Brokoff

B RAUN, S OCHY N EŘESTÍ (K UKS )

O TÁZKY A ÚKOLY 1. Charakterizuj hlavní znaky baroka. 2. Na barokním obraze vysvětli, co je šerosvit. 3. Vyhledej více informací o sousoší Ctností a Neřestí v Kuksu, které vlastnosti jsou zde zobrazeny? 4. Popiš módu barokní doby. 5. Zpracuj umělecký plakát o barokním malíři.

UKÁZKY STUDENTSKÝCH PRACÍ (K ÚKOLU Č. 5)

Z DROJE, CITACE [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online].[cit ]. Dostupné z : A1k%29.JPG [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: [online]. [cit ]. Dostupné z: