Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
Advertisements

Ověř si své znalosti z živočišné říše.
Zpracovala Jitka Ciprová
Základní skupiny živočichů
PRVOUKA 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
VY_32_INOVACE_34_ Prvouka 3.ročník Živočichové 1.
Prvouka 3. ročník Gabriela Mikulková 2012
TŘÍDĚNÍ ŽIVOČICHŮ.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
PLAZI, OBOJŽIVELNÍCI, RYBY, BEZOBRATLÍ
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Prvouka, přírodověda Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_06_10.
Zoologická zahrada Východ ZOO.
PTÁCI RYBY PLAZI SAVCI OBOJŽIVELNÍCI BEZOBRATLÍ ÚKOL ÚKOL ÚKOL ÚKOL
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ROZDĚLENÍ ŽIVOČICHŮ
Živočichové opakování Vypracovala: Mgr. Miloslava Tremlová.
Třídění živočichů Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.16
Živočichové - obratlovci
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Člověk a jeho svět Ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Plazi 4. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem
VY_32_INOVACE_13_ Přírodověda pro 4. ročník
OBRATLOVCI Ryby a obojživelníci.
VY_32_INOVACE_17_BĚLKOVICE-LAŠŤANY_OBRATLOVCI Mgr. Denisa Krausová Základní škola a Mateřská škola Bělkovice – Lašťany CZ.1.07/1.4.00/
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám ZŠ Grünwaldova, Č. Budějovice Mgr. Zuzana Šimečková Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK 1
OBRATLOVCI ptáci.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
ZKOUŠÍM, BÁDÁM, VYRÁBÍM SAVCI ZŠ a MŠ Olšovec, přísp. org.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Savci.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: STAVBA TĚL ŽIVOČICHŮ
Kmen: STRUNATCI podkmen: OBRATLOVCI nadtřída: bezčelistnatci
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.7 Živočichové - dělení Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Bc. Naďa Prejzová Název DUM: VY_32_Inovace_ ŽIVOČICHOVÉ Název sady: Člověk a jeho svět 3. ročník Číslo.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Eva Fojtíková. Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
RYBY. Stavba těla: Tělo se skládá z hlavy, trupu a ocasu, končetiny jsou přeměněné v ploutve. Pokryv těla: Tělo je kryto šupinami, které jsou neustále.
Anotace: Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: MGR. STANISLAVA OHANKOVÁ Název: VY_32_INOVACE_294_ŽIVÁ_PŘÍRODA_ŽIVOČICHO.
Základní škola Frýdlant nad Ostravicí, Komenského 420, příspěvková organizace Název projektu:Učíme obrazem Šablona:III/2 Název výstupu:Třídění přírodnin.
Živočichové – stavba těla, potravní vazby a druhy
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
VY_32_ INOVACE_ 06_ PŘÍRODOVĚDA 5
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
ŽIVOČICHOVÉ - PROCVIČOVÁNÍ
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Člověk je součástí přírody
OBRATLOVCI.
Obratlovci-prezentace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání
Název školy: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková NÁZEV: VY_32_INOVACE_117_Obratlovci
VY_32_INOVACE_10_PŘV_OBRATLOVCI A BEZOBRATLÍ
Obratlovci Autor: Mgr. Iva Hirschová
Jméno autora Mgr. Stanislava Junková Datum vytvoření září 2012 Ročník
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Třídění živých organizmů
OBRATLOVCI Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu:
OBRATLOVCI - POPIS Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Živočichové.
Transkript prezentace:

Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov Autor: Mgr. Jarmila Kolářová Název: VY_32_INOVACE_1A_04_Dělení živočichů Téma: Člověk a jeho svět Datum tvorby: Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

Anotace:  Materiál je určený pro žáky 4. ročníku, pro výuku přírodovědy - tématu živočichové, podtématu dělení živočichů.  Jedná se o prezentaci na interaktivní tabuli.  Prezentace je určena pro výklad nového učiva.  Na snímku 13 je opakování probrané látky pomocí otázek. Správná odpověď se objeví po kliknutí na políčko se šipkou. Zpět na otázky se dostanete kliknutím na tlačítko v pravém dolním rohu.  Pomůcky: interaktivní tabule, interaktivní pero  Materiál je určen k interaktivní výuce.

Dělení živočichů

Podle vnitřní stavby těla dělíme živočichy na dvě základní skupiny:  OBRATLOVCI  mají vnitřní kostru složenou z kostí a páteř složenou z obratlů  BEZOBRATLÍ  nemají kosti ani obratle

OBRATLOVCI Tělo obratlovců je složeno z hlavy, trupu a končetin ( které u některých druhů chybí)

DĚLENÍ OBRATLOVCŮ  ryby  obojživelníci  plazi  ptáci  savci

RYBY  žijí pouze ve vodě  tělo mají pokryté šupinami, místo končetin mají ploutve  dýchají žábrami  Např.: kapr obecný, pstruh potoční

OBOJŽIVELNÍCI  žijí ve vodě i na souši  z oplozených vajíček se líhnou larvy – pulci, ti dýchají žábrami  dospělí dýchají plícemi  Např.: skokan zelený, ropucha obecná, mlok skvrnitý

PLAZY  žijí většinou na souši  tělo mají pokryté např.: šupinami nebo krunýřem  dýchají plícemi  Např.: zmije obecná, ještěrka obecná, krokodýl nilský, želva bahenní

PTÁCI  pohybují se většinou ve vzduchu  tělo mají pokryté peřím, přední končetiny jsou přeměněny v křídla, hlava je zakončena zobákem  Např.: čáp bílý, sova pálená, papoušek vlnkovaný

SAVCI  Žijí na poušti, ve vodě i ve vzduchu ( netopýři)  tělo mají převážně pokryté srstí  většinou rodí živá mláďata – ta sají mateřské mléko  Např.: pes domácí, zajíc polní, jelen lesní, rys ostrovid

BEZOBRATLÍ  Nemají obratle ani jiné kosti  Žijí ve vzduchu, na souši i ve vodě HMYZ Tělo je členěno na hlavu, hruď a zadeček, na hlavě mají tykadla, oči a ústní ústrojí Patří sem: brouci, motýli, včely, mouchy, sarančata a vážky

Zopakuj si:  1/ Podle vnitřní stavby těla dělíme živočichy na dvě základní skupiny a to jsou?  2/ Na kolik skupin dělíme obratlovce? Vyjmenuj je.  3/ Jmenuj alespoň dva zástupce ryb.  4/ Jmenuj alespoň dva zástupce obojživelníků.  5/ Jmenuj alespoň dva zástupce plazů.  6/ Jmenuj alespoň dva zástupce ptáků.  7/ Jmenuj alespoň dva zástupce savců.

POUŽITÉ ZDROJE  MGR.VĚRA ŠTIKOVÁ. Člověk a jeho svět: Přírodověda pro 4.ročník. třetí vydání. Nový Malín: NOVÁ ŠKOLA,s.r.o., ISBN  Obrázky jsou použité ze zakoupeného CD PRVOUKA, rok.v,.2011, Mediadida s.r.o.; společností je udělen písemný souhlas s využitím do projektu OPVK