Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Místní akční skupina Rakovnicko
Advertisements

Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Místní akční plán na Otrokovicku CZ /0.0/0.0/15_005/
SETKÁNÍ PRACOVNÍCH SKUPIN MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Prezentace pro pracovní skupinu (území Přemyslovské střední Čechy o.p.s.) Slaný,
SPOLEČNÁ ŘEŠENÍ PRO LEPŠÍ UČENÍ reg. č. CZ.1.07/1.1.00/ LOKÁLNÍ STRATEGIE ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ OHROŽENÝCH ŠKOLNÍM NEÚSPĚCHEM v lokalitě ORP Karviná.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Mgr. Libuše Přikrylová, manažer pracovní skupiny.
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
6. Lokální partnerství Frýdlantsko.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro ORP Veselí nad Moravou Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
Nová témata v SCLLD Mgr. Jiří Hrubý MAS Bobrava, z.s.
SWOT 3 analýza - MAP pro ORP Kladno Verze Název projektu: Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno Projekt je spolufinancován Evropskou.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Kraslice, – Úvod – několik slov o projektu … – Naladíme se … – Nadané děti – Ing. Petr Čavojský / Mgr.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Setkání s aktéry projektu „MAP ORP Karlovy Vary“
6. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA
III. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Integrovaný regionální operační program
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Aktivity projektu Co máme hotovo a co nás čeká
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Aktuální informace o stavu
Setkání členů Řídícího výboru MAP SO ORP Beroun
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ MORAVSKOSLEZSKÉHO KRAJE CZ /0
2. jednání řídícího výboru
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou
2. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Nýřany
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Aktuální informace o projektu
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
Význam a přínos šablon pro málotřídní školy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
7. setkání Řídícího výboru MAP rozvoje vzdělávání území SO ORP Stod
Řídicí výbor DDM Monet v Praze 12
PS Vzdělávání NS MAS ČR – Pardubický kraj 2017
Transkript prezentace:

Řídící výbor „MAP ORP Karlovy Vary“ Magistrát města Karlovy Vary

Proč děláme projekt „MAP ORP Karlovy Vary“? Cíle projektu: Investiční záměry škol a vzdělávacích institucí do IROPu povinně ve Strategickém rámci OPVVV – další kola výzev na šablony OPVVV – projekty spolupráce Prohlubování spolupráce a další pokračování spolupráce v území 8

Co jsme udělali? Řídící výbor Setkání v území Pracovní skupiny Sdílení zkušeností – ukázková hodina pro učitele 1. stupně ZŠ Konzultace k investičním záměrům Dokumenty: Strategický rámec Analytická část místního akčního plánu 8

Co budeme ještě dělat? Sdílení zkušeností: – Ředitelky a učitelky MŠ – Učitelé 2. stupně ZŠ: chemie, fyzika, přírodopis – Učitelé 2. stupně ZŠ: matematika, dějepis, občanská nauka – Ředitelé a učitelé škol: inkluze Pracovní skupiny Akční plánování 8

Vize: Chceme, aby Karlovarsko bylo místem příležitostí. 8

Strategický rámec – priority a cíle 8 Priorita č. 1: Infrastruktura a vybavení Cíl 1.1 Odborné učebny na ZŠ a MŠ Cíl 1.2 Sport na ZŠ a MŠ Cíl 1.3 Technický stav objektů Cíl 1.4 Kapacita ZŠ a MŠ Cíl 1.5 Infrastruktura pro zájmové a neformální vzdělávání Cíl 1.6 Infrastruktura pro ZUŠ

Strategický rámec – priority a cíle 8 Priorita č. 2: Kvalita a motivace Cíl 2.1 Kompetentní a motivovaní aktéři Cíl 2.2 Volba povolání Cíl 2.3 Odborné kompetence Cíl 2.4 Kvalita aktivit volného času

Strategický rámec – priority a cíle 8 Priorita č. 3: Inkluze = vzděláváme se spolu Cíl 3.1 Tolerance Cíl 3.2 Společné vzdělávání

SWOT Infrastruktura a vybavení SILNÉ STRÁNKYSLABÉ STRÁNKY 1.Spolupráce škol a zřizovatelů, ochota spolufinancování projektů škol ze strany zřizovatelů, hlavně větších měst 2.Víme, co potřebujeme 1.U malých obcí jako zřizovatelů nejsou finanční prostředky ani na provoz a obnovu infrastruktury škol 2.Chybí dílny a pozemky, zastaralé vybavení odborných učeben 3.Kapacita škol – někde chybí kapacita, jinde málo žáci a nenaplněné školy PŘÍLEŽITOSTIOHROŽENÍ 1.Možnost financování z dotačních prostředků (IROP, MŠMT – národní dotace, přeshraniční spolupráce, CLLD, IPRÚ) 2.Zřizování svazkových škol 3.Spolupráce v území vzájemně mezi školami, zřizovateli, spolupráce se zaměstnavateli a s KHKK 1.Složitost pravidel a administrace IROPu, školy a zřizovatelé nemají personální kapacity na ŽoD a dotační management 2.Nastavení pravidel IROPu: MŠ nemohou z IROPu žádat o nic jiného než rozšíření kapacity, zájmové a neformální vzdělávání může žádat do IROPu jen na klíčové kompetence IROPu, chybí dotační možnosti pro ZUŠ 3.Neschválení nebo prodlužování procesu schvalování IPRÚ a CLLD, změny pravidel IROPu „za pochodu“

SWOT Kvalita a motivace SILNÉ STRÁNKYSLABÉ STRÁNKY 1.Krajina a prostředí, historie a kultura v regionu 2.Ochotní učitelé 3.Nabídka volnočasových aktivit pro děti a žáky, programy zájmového a neformálního vzdělávání pro školy, spolupráce s knihovnami 1. Velký podíl nekvalifikovaných pedagogů 2.Vzdělanostní struktura obyvatel, odliv obyvatel z venkova, nesoulad mezi poptávkou a nabídkou na trhu práce 3.Nedostatky v rozvoji gramotností (spolupráce, málo času, malé povědomí) PŘÍLEŽITOSTIOHROŽENÍ 1.Spolupráce a sdílení zkušeností (školy, zaměstnavatelé, zájmové a neformální, přeshraniční spolupráce) 2.Svazkové školy 3.Projekty na podporu gramotností, kvalitní DVPP, leadership 1.Problematičnost individuálního přístupu ve velkých školách s velkým počtem žáků ve třídách 2.Prohlubování problémů spojených se sociálním vyloučením 3.Nerozlišení kvality

SWOT Inkluze = vzděláváme se spolu SILNÉ STRÁNKYSLABÉ STRÁNKY 1.Existence škol uplatňujících inkluzi 2.Spolupráce s Agenturou pro sociální začleňování a NNO (Člověk v tísni, Český západ apod.) 3.Financování asistentů pedagoga z KV kraje 1. Množství sociálně vyloučených lokalit 2.Nedostatek financí 3.Nedostatečná informovanost rodičů a škol, co dělat v neobvyklé situaci (kam se obrátit o pomoc – lékaři, poradny, školy, atd.) PŘÍLEŽITOSTIOHROŽENÍ 1.Další rozvoj spolupráce s Agenturou pro sociální začleňování (projekty v rámci koordinovaného přístupu, zapojení dalších lokalit) 2.Nadšení učitelé a ředitelé škol pro práci se všemi dětmi a žáky 3.Spolupráce – efektivní řešení problematických situací 1.Předsudky 2.Nedostatek kvalifikovaných odborníků, absence pedagogické fakulty 3.Nesystematičnost změn, nepochopení změn, nedostatek financí (včetně financí na volnočasové aktivity a práci s rodinami)

Druh rizikaZávažnost rizika (3 – významné, 2 – méně významné, 1 – nevýznamné) Pravděpodobnost (četnost) výskytu (3 – pravděpodobné, 2 – méně pravděpodobné, 1 nepravdědobné) Předcházení, eliminace rizika Finanční Právní Organizační Věcná/technická