Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rozmanitost a stavba buněk Poznáte o jaké jde buňky na mikrofotografiích? Co mají společného a co odlišného?

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1.E Biologie.
Advertisements

EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Základní části buňky a jejich hlavní význam
BUŇKA JAKO ZÁKLAD VŠEHO ŽIVÉHO
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Buňka základní stavební a funkční jednotka organismů funkce buňky:
BUŇKA 1 Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název šablony: Inovace v přírodopisu52/P01/ , Vrtišková Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Název výukového materiálu: PLANETA ZEMĚ A VZNIK.
Systém organismů.
PLANKTON.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Zkoumání a ochrana přírody
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Jednobuněční.
Srovnání prokaryotických a eukaryotických buněk
Rostlinná buňka Mgr. Helena Roubalová
O buňce a mikroskopování, vnější a vnitřní stavba rostlin
1.ročník šk.r – 2012 Obecná biologie
srovnání živočišná a rostlinná
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis – Biologie rostlin
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů
Rostlinná buňka Přírodopis VY_32_INOVACE_162, 9. sada, Př3 ANOTACE
Název školy Základní škola a mateřská škola Drnholec, okres Břeclav, příspěvková organizace Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název šablony.
Tematická oblast: laboratorní a terénní cvičení
Číslo a název šablony klíčové aktivity
JEDNOBUNĚČNÉ ROSTLINY SINICE
Základní struktura živých organismů
BUŇKA.
Škola: Základní škola Kladruby Husova 203, Kladruby, Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Modernizace výuky Autor:Miloslava Junková Název materiálu:Buňka.
Jednobuněčné organismy 2
Základní struktura živých organismů
PRIMA 2014 Výukový materiál GE Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/
BUŇKA.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Základy anatomie rostlin 2. díl (list)
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ HOUBY (Fungi) unikátní, samostatná říše organismů.
Neboli BUNĚČNÁ BIOLOGIE CYTOLOGIE. Čím se zabývá cytologie? Druhy, tvar a velikost buněk = morfologie Vnitřní stavba, druhy organel = anatomie Pochody.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Hana Turoňová Název materiálu: VY_32_INOVACE_05_BUŇKA.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Tkáně. Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Pokuste se vystihnout pojem tkáň soubor tvarově podobných buněk s určitou,
Buňka - základní stavební a funkční jednotka živých organismů.
Základní znaky a rozmanitost života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Název prezentace (DUMu): Buňky
Jednobuněčné organismy s nepravým buněčným jádrem
VY_32_INOVACE_531 Základní škola Luhačovice, příspěvková organizace
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
BUŇKA – základ všech živých organismů
Buňka JE ZÁKLADNÍ STAVEBNÍ A FUNKČNÍ JEDNOTKOU
VY_32_INOVACE_07_Rostlinná buňka
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám
BAKTERIE – nejstarší obyvatelé Země(po výkladu si zapiš do sešitu)
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Šárka Svobodová Název materiálu:
Gymnázium, Třeboň, Na Sadech 308
Anatomie rostlinných orgánů
STŘEDNÍ ŠKOLA STAVEBNÍ A TECHNICKÁ Ústí nad Labem, Čelakovského 5, příspěvková organizace Páteřní škola Ústeckého kraje BUŇKA VY_32_INOVACE_23_461 Projekt.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Pardubice – Spořilov
Název materiálu: VY_32_INOVACE_04_BUŇKA 1_P1-2
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: ZÁKLADNÍ PROJEVY ŽIVOTA
AUTOR: Lenka Hrnčířová
VY_52_INOVACE_24_Buňka rostlinná a živočišná
Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_TKÁNĚ2_P1-2
Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_BUŇKA 3_P1-2
Buňka Anotace: Materiál je určen k výuce přírodopisu v 6. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základní stavbou rostlinné a živočišné buňky. Materiál je plně.
JEDNOBUNĚČNÉ ORGANISMY
Srovnání prokaryotické a eukaryotické buňky
4. Buňky.
Výukový materiál VY_52_INOVACE_20_ OPAKOVANI_BUNKA
Botanika Autor: Mgr. Iva Hirschová VY_32_INOVACE_41_Buňka
AUTOR: Mgr. Radoušová Marcela
Transkript prezentace:

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rozmanitost a stavba buněk Poznáte o jaké jde buňky na mikrofotografiích? Co mají společného a co odlišného?

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ základní stavební a funkční jednotka živých organismů obvykle mikroskopická velikost některé schopné samost. existence (= jednobuněčné organismy – např. prvoci, kvasinky…) složitá vnitřní stavba Pokuste se vystihnout pojem buňka

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Z historie poznávání buněk Robert Hook ( ) - anglický všestranný přírodovědec - zdokonalil mikroskop - po zkoumání řezů korkem zavedl pojem „buňky“ (odvozeno od „komůrek“ podobných včelím plástvím)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Z historie cytologie Jan Evangelista Purkyně ( ) - český biolog, anatom a umělec - považován za jednoho ze zakladatelů cytologie - především díky svým příspěvkům o živočišných tkáních a buňkách s jádry - pojmy „Purkyňova vlákna“ v srdci; „Purkyňovy buňky“ v mozku aj.

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Typy buněk Prokaryotické x Eukaryotické Eukaryotické – živočišné - rostlinné - buňky hub

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Stavba prokaryotické buňky

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Buňky baktérií Baktérie Escherichia coli - tvar tyčinky - střevní mikroflóra - patogenní (vysv. pojem…) -význam ve vědě a biotechnologiích - velikost cca 2-3 mikrometry

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Rostlinná buňka

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Mikroskopování rostlinné buňky Připravte tzv. vodní preparát lístku měchu měříku Pozoruj typické organely rostlinné buňky

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Živočišná buňka

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Buňka hub Jaká buněčná organela potřebná pro výrobu ústrojných látek chybí buňkám hub? Čeho se týkají pojmy celulóza a chitin? Buňka kvasinky

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Kvasinky

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Srovnání buněk - otázky V čem se liší prokaryotická a eukaryotická buňka? (uveďte min. 3 zásadní rozdíly) Napište min. 2 odlišnosti mezi rostlinnou a živočišnou buňkou Ke každé části (organele) buňky uveďte její hlavní funkci (pracujte s internetem či učebnicí)

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Zdroje: ČABRADOVÁ, Věra. Přírodopis pro 6. ročník základní školy a primu víceletého gymnázia. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2003, 120 s. ISBN X nified_300_diameters.jpg?uselang=cshttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:PSM_V31_D660_Vertical_section_of_cork_mag nified_300_diameters.jpg?uselang=cs _Jan_Evangelista_Purkyn%C4%9B.jpghttp://commons.wikimedia.org/wiki/File:Jan_Vil%C3%ADmek_- _Jan_Evangelista_Purkyn%C4%9B.jpg