Sacharidy - procvičení. D - fruktóza D - galaktóza D - glukóza D - manóza D - ribóza 2 – deoxy –D -ribóza Do vyznačených polí nakresli Fischerovy vzorce.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jazyk a jazyková komunikace Český jazyk a literatura
Advertisements

Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_51.
Dusíkaté deriváty, opakování
Neutralizace Mgr. Helena Roubalová
„EU peníze středním školám“
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_15 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Esterifikace Chemie Autor: Ing. Šárka Psíková
Cukry (sacharidy, glycidy) - Jsou to nejrozšířenější organické látky, tvoří největší podíl organické hmoty na Zemi. Funkce: zásobní látky v organismu.
Střední zdravotnická škola, Národní svobody Písek, příspěvková organizace Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM:VY_32_INOVACE_KUB_02.
Mgr. Ivana Blažíčková Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Tyršova 446 EU-ICT-Ch-9-04.
VY_32_INOVACE_05_PVP_246_Hol
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: červen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_28.
Středoškolské učebnice (bio)chemie ČR
Cyklické vzorce monosacharidů
Aldehydy názvosloví CH-2 Organická chemie, DUM č. 6 Mgr. Radovan Sloup
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2Č. materiálu:VY_32_INOVACE_156.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_13.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: únor 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_58.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: březen 2013 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_174.
Vzájemná poloha přímek v prostoru Vzájemná poloha přímek v prostoru Autor:Jana Buršová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_20.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: IX Vzdělávací.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_29.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_09.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_59.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 05.
Cukry Alice Skoumalová.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Základy statistiky Autor: Jana Buršová.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_30.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 04.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_10.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA 271 Autor Mgr. Eva Vojířová Číslo materiálu 4_2_CH_14 Datum vytvoření Druh učebního materiálu prezentace Ročník 4.ročník.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_31.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_56.
Výukový materiál MB Tvůrce: Mgr. Šárka Vopěnková Projekt: S anglickým jazykem do dalších předmětů Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.36/ Tento.
Metabolismus sacharidů II. Anabolismus sacharidů Autotrofní organismy mají schopnost syntetizovat sacharidy z jednoduchých anorganických sloučenin – oxidu.
Sacharidy - II. Obsah: Oligosacharidy Polysacharidy.
Sacharidy - I. Obsah: Výskyt, vznik, význam sacharidů Rozdělení sacharidů Monosacharidy – názvosloví Monosacharidy – reakce Monosacharidy zástupci.
Metabolismus sacharidů. hlavní složkou výživy –obilniny, rýže, kukuřice, brambory... zdroj energie stavební funkce (nukleotidy, koenzymy,glykolipidy…)
Steroidy Fyziologicky velmi účinné látky – vitaminy, hormony, alkaloidy Strukturním základem je steran – cyklopentanoperhydrofenanthren Z chemického hlediska.
Sacharidy - názvosloví
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Ing. Minářová Pavlína Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Katabolismus bílkovin
Bílkoviny – AK - procvičení. Pojmenuj Nakresli vzorce lys phe glu val gly ile.
Dýchací řetězec. Respirační řetězec Vnitřní strana membrány mitochondrií Z hlediska energie nejdůležitější část aerobního katabolismu a jeho terminální.
Lipidy - I. Obsah: Charakteristika a význam lipidů Složení lipidů - VMK, třídění Jednoduché lipidy trimyristoylglycerol.
CUKRY = SACHARIDY.
Lipidy - II. Obsah: Ztužování tuků, hydrolýza tuků Vosky Složené lipidy.
Metabolismus tuků. Tuky jsou nepostradatelnou složkou naší výživy. Představují palivo pro biologické oxidační děje v buňce. V tělech živočichů představují.
Bílkoviny - aminokyseliny. Složení bílkovin -aminokyseliny – stavební kameny bílkovin Známo asi 300 druhů Proteinogenních 20, jsou řady L–α –AK Pozn.
Cukry Alice Skoumalová.
Metabolismus bílkovin biosyntéza
VÝKON ELEKTRICKÉHO PROUDU
Krebsův cyklus – citrátový cyklus-cyklus trikarboxylových kyselin
Anorganická chemie Autor: Mgr. Alena Víchová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Chemická termodynamika
Transkript prezentace:

Sacharidy - procvičení

D - fruktóza D - galaktóza D - glukóza D - manóza D - ribóza 2 – deoxy –D -ribóza Do vyznačených polí nakresli Fischerovy vzorce

Doplň na vzorce D - ribóza2 – deoxy –D -ribóza D - glukóza D - manóza D - galaktózaD - fruktóza

Pojmenuj α-D-glukopyranóza α-D-fruktofuranóza α – D - ribofuranóza 2 – deoxy - α – D - ribofuranóza

α – D - ribofuranóza 2 – deoxy - α – D - ribofuranóza Doplň vzorce

D - glukóza D. manóza D - galaktóza D - fruktóza

Zdroje Literatura Čársky, J a kol. Chemie pro III. ročník gymnázií. 1. české vyd. Praha: SPN, Kolář, K. a kol. Chemie (organická a biochemie) II. pro gymnázia. 1. vyd.Praha: SPN, 1997 Svoboda, J., Kratochvíl, B. Chemie pro střední školy 2b. 1.vyd. Praha: Scientia,spol.sr.o., pedagogické nakladatelství