Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Krytosemenné pokračování
Advertisements

Jednoděložné rostliny
AUTOR: Ing. Helena Zapletalová
Opakování 7. ročníku 2 Přírodopis VY_32_INOVACE_ sada, Př
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin I.
Krytosemenné rostliny
KRYTOSEMENNÉ DVOUDĚLOŽNÉ.
Krytosemenné rostliny
Základní vzdělávání - Člověk a příroda – Přírodopis - Biologie rostlin
Plod (fructus).
Dvouděložné rostliny.
Autor: Mgr. Hana Baroušová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Vybrané čeledi dvouděložných rostlin II.
aralkotvaré, krtičníkotvaré, hvězdnicotvaré, plod, řád, čeleď
Čeleď brukvovité Přídopis Autor: Mgr. Irena Hudcová
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Čeleď: Brukvovité.
Čeleď: Brukvovité.
Brukvovité.
Co bychom už měli vědět…
Určování rostlin (les)
Významné čeledi dvouděložných 1
KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
AZ KVÍZ Krytosemenné rostliny
Významné čeledi dvouděložných rostlin – opakování
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s typickými znaky čeledi miříkovitých,
STAVBA TĚLA ROSTLIN KLÍČOVÁ SLOVA: ORGÁN, ORGÁNOVÁ SOUSTAVA, KOŘEN (HLAVNÍ, VEDLEJŠÍ, SVAZČITÉ), STONEK (STÉBLO, LODYHA, STVOL), LIST (JEDNODUCHÝ, SLOŽENÝ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Matoušek Libor. Dostupné ze Školského portálu Karlovarského kraje materiál.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ – kvíz Ekosystém rybníka Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 5/17 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Semenné rostliny Kateřina Furchová, oktáva. Nahosemenné Krytosemenné.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – chemické prvky Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – Kyseliny, hydroxidy a soli Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/19 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – mechorosty a kapraďorosty Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/15 Šablona:
Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 26 Autor: Ošlejšková.
Čeledi: liliovité a amarylkovité Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Poznávačka - plazi Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 7/8 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Roztoky – výpočet koncentrace II, ředění Číslo vzdělávacího materiálu: ICT9/12 Šablona: III/2 Inovace.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Rostlinná pletiva – I. část Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/6 Šablona: III/2.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 7. ROČNÍKU Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / PŘEHLED ORGANISMŮ Druh učebního.
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Opakování – vegetativní a generativní orgány rostlin Číslo vzdělávacího materiálu:
Krytosemenné rostliny Lucie Krapková 7. třída. Osnova Zařazení a výskyt Charakteristika Dělení Chryzantéma Dvouděložné rostliny Jednoděložné rostliny.
Dvouděložné rostliny. PRYSKYŘNÍKOVITÉ Pryskyřník prudký.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Pohlavní rozmnožování rostlin 1. část – Výtrusné rostliny Číslo vzdělávacího.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA JEVÍČKO, U ZÁMEČKU 784, JEVÍČKO ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_21_Risk krytosemenné rostliny.
Genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Eukaryotická buňka I. Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/2 Šablona: III/2 Inovace.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
ČELEĎ BRUKVOVITÉ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Elena Sobotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Odd.: KRYTOSEMENNÉ ROSTLINY
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
čeledi krytosemenných rostlin I
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Liliovité a amarylkovité rostliny
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
EU peníze středním školám
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
čeledi krytosemenných rostlin II
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Solanaceae - lilkovité – lilek brambor
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Období: září – prosinec 2011
čeleď: MIŘÍKOVITÉ byliny s dutými článkovanými lodyhami
BRUKVOVITÉ Dvouděložné rostliny.
Krytosemenné rostliny
Transkript prezentace:

genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – krytosemenné rostliny - opakování Číslo vzdělávacího materiálu: ICT5/20 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název sady vzdělávacích materiálů: Botanika Autor: Mgr. Jakub Siegl Datum vytvoření: Garant (kontrola): Mgr. Šárka Kirchnerová Ročník: vyšší gymnázium, zejména 1. ročník 4tyřletého gymnázia (kvinta) Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Biologie Téma: Krytosemenné rostliny - opakování Metodika/anotace: Prezentace ve formě AZ kvízu opakuje některé pojmy a zástupce z čeledí krytosemenných rostlin. Časový rozvrh: 35 min Gymnázium Františka Křižíka a základní škola, s.r.o.

A-Z kvíz

Otázka 1 Která čeleď má jako plod měchýřek? Šácholanovité, leknínovité, pryskyřníkovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 1 Zařaďte do čeledi: česnáček lékařský Brukvovité. Zpět na pyramidu

Otázka 2 Která čeleď má vstřícné křižmostojné listy? Hluchavkovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 2 Zařaďte do čeledi: Tulipán zahradní Liliovité. Zpět na pyramidu

Otázka 3 Jaký je rozdíl mezi hvězdnicovitými a čekankovitými? Čekankovité mají mléčnice, v květenství pouze jeden druh květů. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 3 Zařaďte do čeledi: Sasanka hajní Pryskyřníkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 4 Zástupci které čeledi mají na kořenech symbiotické bakterie vázající vzdušný dusík? Bobovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 4 Zařaďte do čeledi: Ovsík vyvýšený. Lipnicovité. Zpět na pyramidu

Otázka 5 Vysvětlete rozdíl mezi kořenem jednoděložných a dvouděložných rostlin. Dvouděložné mají kořen hlavní a vedlejší. U jednoděložných hlavní kořen zaniká a je nahrazen kořeny svazčitými. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 5 Zařaď zástupce do čeledi: Lebeda rozkladitá. Merlíkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 6 Vysvětlete, jak poznáte dub letní od dubu zimního. Dub zimní má bázi čepele listové sbíhavou, dub letní uťatou. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 6 Zařaďte do čeledi: Mrkev obecná. Miříkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 7 Které čeledi mléčí? Pryšcovité, čekankovité, makovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 7 Zařaďte do čeledi: Svízel přítula. Mořenovité. Zpět na pyramidu

Otázka 8 U kterých čeledí najdeme tobolku jako plod? Hvozdíkovité, pryšcovité, makovité a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 8 Zařaďte do čeledi: Bršlice kozí noha. Miříkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 9 Pro kterou čeleď jsou typické alkaloidy? Makovité, lilkovité a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 9 Zařaďte do čeledi: Slunečnice roční. Hvězdnicovité. Zpět na pyramidu

Otázka 10 Který zástupce má poltivý plod? Sléz, javor a další Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 10 Zařaďte do čeledi: Sněženka podsněžník. Amarylkovité.. Zpět na pyramidu

Otázka 11 Jaký je rozdíl mezi šešulí a šešulkou? Šešulka je přibližně stejně široká, jako dlouhá. Šešule je alespoň třikrát delší, než široká. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 11 Zařaďte do čeledi: Ostřice nízká. Šáchorovité. Zpět na pyramidu

Otázka 12 Čím je opylována čeleď břízovité? Větrem. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 12 Zařaďte do čeledi: Dub šípák. Bukovité. Zpět na pyramidu

Otázka 13 Která čeleď má čtyřhrannou lodyhu? Hluchavkovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 13 Zařaďte do čeledi: Stulík žlutý. Leknínovité. Zpět na pyramidu

Otázka 14 Jmenujte alespoň dvě přadné rostliny. Len, konopě a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 14 Zařaďte do čeledi: Brukev řepka olejka. Brukvovité. Zpět na pyramidu

Otázka 15 Jaký typ plodu představuje šípek? Nepravý – češule, souplodí nažek ve zdužnatělém květním lůžku. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 15 Zařaďte do čeledi: Rajče jedlé. Lilkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 16 Co je zásobní látkou hvězdnicovitých? Inulin. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 16 Zařaďte do čeledi: Rozrazil rezekvítek. Krtičníkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 17 Jmenujte alespoň jedu poloparazitickou rostlinu. Jmelí, ochmet, podbílek, záraza a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 17 Zařaďte do čeledi: Brusnice borůvka. Vřesovcovité. Zpět na pyramidu

Otázka 18 Jmenujte alespoň tři odrůdy brukve zelné. Hlávkové zelí, hlávková a růžičková kapusta, kadeřávek, kedluben, květák. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 18 Zařaďte do čeledi: Meloun cukrový. Tykvovité. Zpět na pyramidu

Otázka 19 Která čeleď má jako plod malvici? Jabloňovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 19 Zařaďte do čeledi: Písečnice velkokvětá. Hvozdíkovité. Zpět na pyramidu

Otázka 20 Pro kterou čeleď je typické květenství vijan? Brutnákovité. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 20 Zařaďte do čeledi: Vraní oko čtyřlisté. Liliovité. Zpět na pyramidu

Otázka 21 Jmenujte tři typické vlastnosti čeledi lipnicovitých. Větrosnubné, květy v klasech nebo latách, stéblo, čárkovité listy, plod obilka a další. Zpět na pyramiduNáhradní otázka

Náhradní otázka 21 Zařaďte do čeledi: Střevíčník pantoflíček. Vstavačovité. Zpět na pyramidu