PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PhDr. Věra Strnadová, Ph. D.
Advertisements

Označení DUM Fi- DUM Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr.
č. 43 Občanská nauka, 1. ročník, obor Obchodník
TYPOLOGIE OSOBNOSTI.
VÝUKOVÝ MATERIÁL ZPRACOVÁN V RÁMCI PROJEKTU EU PENÍZE ŠKOLÁM
Přednáška Psychologie I. Povinnost k sobě. Stabilní vůdce = stabilní děti i oddíl Naší životním cílem by měla být práce na své osobnosti Snaha o sebezdokonalování.
VY_32_INOVACE_ 10 - Dynamické vlastnosti
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Horky nad Jizerou 35 Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Předmět:Občanská nauka Ročník:
Temperament.
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Galénova teorie Pavel Holinka, Vojtěch Hruška, Jan Pospíšil, Veronika Kučerová, Barbora Lázňovská.
Rysy osobnosti = povahová vlastnost, která se projevuje určitým způsobem jednání, chování, prožívání. Je příznačný pro určitého člověka (odlišuje ho od.
Osobnost a temperament
GYMNÁZIUM, VLAŠIM, TYLOVA
Temperament Pavel Šuranský.
Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy z psychologie Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ON.
Poznámky pro výuku Předmět: PSYCHOLOGIE Autor: Mgr. Pavla Sukačová
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Střední odborné učiliště zemědělské a služeb, Dačice, nám. Republiky 86 Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice Název projektu:
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Výchova k občanství.
Typologie temperamentů
Struktura osobnosti Daniel Dvořák, C4A.
Fotoelektrický jev Mgr. Kamil Kučera.
Vztlaková síla Ing. Jan Havel.
Mezinárodní soustava jednotek SI (základní jednotky)
Zobrazení zrcadlem a čočkou
D OPPLERŮV JEV Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – VÝKONOVÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková.
S OCIÁLNÍ PSYCHOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.18.
U ČENÍ Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.13 2.Číslo projektu:
Z ÁTĚŽOVÉ SITUACE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.20.
M ECHANICKÝ POHYB Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
K INETICKÁ TEORIE LÁTEK Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Dynamické vlastnosti osobnosti
Co je to osobnost?. Osobnost člověka je uspořádaný systém psychických a fyziologických funkcí jedince, které jsou v neustálé interakci s prostředím.
O DRAZ SVĚTLA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
G RAVITAČNÍ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
P RIMÁRNÍ A SEKUNDÁRNÍ SKUPINY Mgr. Vladimír Velešík.
Č ESKÁ SOCIOLOGIE Mgr. Vladimír Velešík. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_6.SV.02.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
ELEKTROSTATICKÉ POLE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_11_Osobnost člověka Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vytvořila Ing. Lenka Hřibová, Březen  Definice  Rozdělení  Schopnosti  Temperament  Charakter.
J EDNODUCHÉ STROJE - KLADKA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
TEPLOTNÍ STUPNICE Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
E LEKTRICKÉ POLE Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
K EPLEROVY ZÁKONY Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
Občanská výchova – 7. ročník, Člověk a jeho osobnost
psychologie osobnosti – vztahově-postojové složky
OBČANSKÁ VÝCHOVA - 9. ročník
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Dějiny psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
Komunikace Mgr. Vladimír Velešík.
Metody psychologie Mgr. Jiřina Boušková.
psychologie osobnosti - motivace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Paměť Mgr. Vladimír Velešík.
O dborné U čiliště a Z ákladní Š kola praktická Holešov
Temperament Mgr. Denisa Denglerová
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Temperament, charakter, motivace
Sociální psychologie.
AUTOR: Kateřina Křížová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_16 Temperament
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Dynamické vlastnosti – temperament
Poznávací proces Mgr. Vladimír Velešík.
Kejřová Psychologie.
PODOBNOST A ODLIŠNOST LIDÍ
Transkript prezentace:

PSYCHOLOGIE OSOBNOSTI – DYNAMICKÉ SLOŽKY Mgr. Jiřina Boušková

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy ANOTACE 1.Kód DUMu: VY_32_INOVACE_1.SV.07 2.Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Vytvořeno: listopad Ročník: 1. ročník – čtyřleté gymnázium (RVP-G) 5.Anotace: Materiál slouží ke všeobecnému seznámení žáků s dynamickými složkami osobnosti. Materiál je použit ve výkladové části hodiny. Součástí materiálu je i test, který ověří znalosti žáků. Pomůcky: interaktivní tabule. Vzdělávací oblastČlověk a společnost Vzdělávací oborObčanský a společenskovědní základ Tematický okruhČlověk jako jedinec

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Temperament vlastnosti osobnosti, které určují formu reakce na podněty vlastnosti organismu určující dynamiku prožívání a chování osobnosti temperament určuje rychlost a intenzitu a délku trvání reakcí osobnosti temperament určuje projevování se člověka navenek žádný člověk není čistým typem temperament je převážně vrozený, ale v průběhu života může dojít ke změnám, např. působením výchovy a společnosti

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Typy temperamentu nejstarší typologii vypracovali ve starověku Hippokrates a Galenos podle jejich teorie existují v těle čtyři tekutiny: 1.krev (sanguis) 2.žluč (cholé) 3.černá žluč (melan – cholé) 4.sliz (phlegma)

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy 1

Sangvinik vůdčí bezstarostný živý pohodový citlivý hovorný otevřený společenský extravertní vyrovnaný (stabilní) 2

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Cholerik urážlivý neklidný agresivní vzrušivý tvárný impulzivní optimistický aktivní nevyrovnaný (labilní) extravertní 2

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Melancholik tichý nespolečenský rezervovaný pesimistický střízlivý rigidní úzkostlivý náladový sklíčený introvertní nevyrovnaný (labilní) těžko prožívá i menší nesnáze city vznikají pomalu, ale bývají trvalé 2

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Flegmatik pasivní pečlivý přemýšlivý mírumilovný ovládající se spolehlivý vyrovnané nálady klidný introvertní vyrovnaný (stabilní) slabé, pomalu vznikající city city jsou stále, navenek nevýrazné 2

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Extraverze - introverze Extravert otevřený, družný, společenský člověk impulzivní, rád riskuje své city příliš nekontroluje má rád změnu má bohatou slovní zásobu Introvert uzavřený, tichý nebývá agresivní trpělivý, rozvážný má úzký okruh přátel jedná plánovitě

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Stabilita - labilita Labilní člověk neklidný, nevyrovnaný, úzkostlivý mívá pocity méněcennosti rychlé změny nálady těžko se přizpůsobuje Stabilní člověk emočně stálý, vyrovnaný přizpůsobivý dostatečně sebevědomý

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Doplňte chybějící slova..... vlastnosti osobnosti, které určují formu na podněty vlastnosti organismu určující prožívání a chování osobnosti temperament určuje rychlost a a délku trvání reakcí osobnosti temperament určuje projevování se člověka člověk není čistým typem temperament je převážně , ale v průběhu života může dojít ke změnám, např. působením výchovy a společnosti reakce dynamiku intenzitu navenek žádný vrozený

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Test 1.Dle charakteristiky urči typ temperamentu: tichý nespolečenský rezervovaný pesimistický střízlivý rigidní úzkostlivý náladový sklíčený introvertní nevyrovnaný (labilní) těžko prožívá i menší nesnáze city vznikají pomalu, ale bývají trvalé Melancholik

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Test 1.Dle charakteristiky urči typ temperamentu: vůdčí bezstarostný živý pohodový citlivý hovorný otevřený společenský extravertní vyrovnaný (stabilní) Sangvinik

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Test 1.Dle charakteristiky urči typ temperamentu: urážlivý neklidný agresivní vzrušivý tvárný impulzivní optimistický aktivní nevyrovnaný (labilní) extravertní Cholerik

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Test 1.Dle charakteristiky urči typ temperamentu: Flegmatik pasivní pečlivý přemýšlivý mírumilovný ovládající se spolehlivý vyrovnané nálady klidný introvertní vyrovnaný (stabilní) slabé, pomalu vznikající city city jsou stále, navenek nevýrazné

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Doplň typ temperamentu: otevřený, družný, společenský člověk impulzivní, rád riskuje své city příliš nekontroluje má rád změnu má bohatou slovní zásobu uzavřený, tichý nebývá agresivní trpělivý, rozvážný má úzký okruh přátel jedná plánovitě Extravert Introvert

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Doplň typ temperamentu: neklidný, nevyrovnaný, úzkostlivý mívá pocity méněcennosti rychlé změny nálady těžko se přizpůsobuje emočně stálý, vyrovnaný přizpůsobivý dostatečně sebevědomý Labilní Stabilní

Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízeních. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Zdroje a použitá literatura 1.Hladík, Jaroslav: Společenské vědy v kostce pro střední školy,Fragment, Havlíčkův Brod, Doležalová, Ladislava, Vlková, Marie: Občanský a společenskovědní základ Psychologie, Computer Media s.r.o., Kralice na Hané, 2010, ISBN: Obrázek č. 1: HÁDL, Dominik. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: tu.png tu.png Obrázek č. 2: F THIS SVG, ROLAND GEIDER (OGRE); OF THE ORIGNAL,NOE. Wikipedia [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: