Šablona : V/2 Sada: 1/24 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Urči název a zařaď do příslušné skupiny
Advertisements

Ježek západní.
Primáti = nehetnatci (Primates)
Šelmy (Carnivora).
Poznávání savců 8. ročník
SAVCI - shrnutí Mgr. Helena Tlapáková.
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
SAVCI Mammalia.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: prosinec 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Savci Řády savců.
Autor: Mgr. Miroslav Nešpořík Název: RISKUJ VY_inovace_32_PR89_15
VY_32_INOVACE_Př-ž 6.,7.19 Anotace: Vzdělávací oblast: Savci – hlodavci, zajíci, šelmy Autor: Ing. Jiří Jungmann Jazyk: přírodopis Očekávaný výstup: Rozlišuje.
Tropický deštný les SAVCI.
Jméno autoraMgr.Eva Truxová název projektuModernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ číslo šablonyV/2 Inovace.
SAMOSTUDIUM TEST VLK OBECNÝ LIŠKA OBECNÁ FENEK BERBERSKÝ
VY_52_INOVACE_PŘ.7. 04_Kočkovité šelmy Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis.
Vypracovala Martina Šanderová
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, tříděním, zástupci a.
VY_52_INOVACE_PŘ.8.07_Šelmy, test Název šablony – Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd Zaměření VM – Člověk a příroda – Přírodopis 8.ročník.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Primáti Kristýna Semecká 8.B
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Autor: Mgr. Eliška Nováková
řád Sudokopytníci 2 nebo 4 prsty s kopýtky býložravci, všežravci
Placentálové 8. třída.
Řád: PRIMÁTI.
Čeleď: šelmy kočkovité
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s výskytem, zástupci a typickými.
PRIMÁTI OPICE.
Tvůrce: Mgr. Alena Výborná
Označení DUM Fa - DUM Autor Příjmení a jméno: Fichna Josef, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace.
PRIMÁTI OD ČEHO JE ODVOZEN NÁZEV SKUPINY PRIMÁTI? od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek ze všech skupin živočichů jsou vývojově nejpokročilejší.
SAVCI 4 PRIMÁTI.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Irena Kotalíková Název:VY_32_INOVACE_239_Primáti Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 52 Sada: Př 7/35 Předmět: přírodopis Ročník: 7.
Řád: Primáti. Dělíme je na: 1.) poloopice 2.) opice.
Přírodopis – 8.ročník Savci – psovité šelmy VY_32_INOVACE_
Savci - šelmy VY_52_INOVACE_30 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Šelmy ZŠ Hejnice M. Hradil.
zpracovaný v rámci projektu
SAVCI ŠELMY KOČKOVITÉ.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
PLOUTVONOŽCI CHOBOTNATCI
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
PRIMÁTI od slova primates = první mají nejdokonaleji vyvinutý mozek
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
20 savci - opakování VY_32_INOVACE_20
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_14_PŘÍRODOPIS
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Savci – systém stručný přehled
SAVCI II 8. Řád: ŠELMY 1. Čeleď: Šelmy psovité vlk obecný.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
zpracovaný v rámci projektu
ŠELMY PLACENTÁLOVÉ.
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová Název: Šelmy VY_32_INOVACE_Př.5
Transkript prezentace:

Šablona : V/2 Sada: 1/24 Ověření ve výuce: Třída: 7 Datum: Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Pořadové číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Online:

Savci 2 Jméno autora: Mgr. Jan Popp Škola: Základní škola Zaječí, okres Břeclav Školní 402, Zaječí, příspěvková organizace Ročník: 7 Předmět: Přírodopis Klíčová slova: šelmy, primáti Název: VY_52_INOVACE_1/24_Savci 2

Zoologie - Savci 3 Šelmy Masožravci, masitou potravu si zajišťují lovem. Mohutný dravý chrup. Bystré smysly. Dokonalé pohybové schopnosti. Rozvinuté duševní vlastnosti. Nemají klíční kost a slepé střevo. Oční cévnatka obsahuje odrazovou vrstvu. Systematické dělení: –Šelmy pozemní –Šelmy vodní

Zoologie - Savci 4 Šelmy - Medvědovité Medvědovití – největší pozemní šelmy, všežraví, mají zakrnělý ocas, tupé drápy, našlapují na celé chodidlo. Zástupci: medvěd hnědý, lední a panda velká. Medvídkovití – medvídek mýval. Medvěd ušatý

Zoologie - Savci 5 Medvěďovití Medvěďovití Panda velká Medvěd ledníMedvěd hnědý

Zoologie - Savci 6 Šelmy - Lasicovité Lasicovití – malé až středně velké šelmy s krátkýma nohama, mimořádně ohebnou páteří a s pachovými žlázami kolem řitního otvoru. Zástupci: lasice kolčava a hranostaj, kuna lesní a skalní, tchoř tmavý, norek, skunk, jezevec, vydra. Kuna lesníVydra říční Jezevec lesní

Zoologie - Savci 7 Šelmy - Hyenovité Hyena skvrnitá – mrchožravé statné šelmy s pokleslou sraženou zádí těla, mohutně vyvinutý chrup a mimořádně silné žvýkací svaly. Hyena skvrnitá

Zoologie - Savci 8 Šelmy - Kočkovité Specializovaná skupina šelem. Poslední prstní články ohrnuty vzhůru, kromě geparda mají zatažitelné drápy. Mimořádně vyvinutý sluch a zrak, loví plížením a útokem ze zálohy. Zástupci: kočka divoká a domácí, rys ostrovid a velké „kočky“ rod Panthera – lev, gepard, tygr, jaguár, puma.

Zoologie - Savci 9 Šelmy pozemní - Kočkovití Rys Levhart Puma

Zoologie - Savci 10 Šelmy - Psovité Loví svou kořist štvaním. Prstochodci s dlouhýma nohama, žijí většinou ve smečkách se společenskou organizací a dělbou práce. Zástupci: liška obecná a polární, fenek, vlk a pes domácí, šakal, kojot, pes dingo.

Zoologie - Savci 11 Šelmy - Psovité Šakal Dingo Fenek

Zoologie - Savci 12 Šelmy vodní - ploutvonožci Přizpůsobeni k vodnímu životu. Na pevnině se pouze páří, rodí a kojí. Končetiny přeměněny ve veslovací ploutve. Silná vrstva podkožního tuku – termoizolační funkce a schopnost zadržovat v krvi kyslík. Uzavíratelné ušní boltce a dýchací otvory. Oko přizpůsobené k dobrému vidění pod vodou.

Zoologie - Savci 13 Šelmy vodní - ploutvonožci tuleň obecný - postavení zadních končetin dozadu, vynikající plavci. lachtani, lvouni - zachovány ušní boltce, staví nohy pod sebe mrož lední - samci mají špičáky v horní čelisti jako kly (vyhrabávání vodních živočichů ze dna), délka až 4 m a váha 1,5 tuny. Mrož Tuleň Lachtan

Zoologie - Savci 14 Primáti Vývojově navazují na hmyzožravce. Stromový způsobu života, denní aktivita, redukce čichu a zdokonalení oka, k rozvoji šplhací funkce končetin a rozvoji mozku. Vyvinutá klíční kost, pětiprsté končetiny. Systematické dělení: –Poloopice –Opice

Zoologie - Savci 15 Primáti - poloopice Lemur kata (Madagaskar) Všežravci s převahou rostlinné stravy. Velké oči umožňují noční aktivitu. Stromovému způsobu života napomáhá uchopovací ovíjivý ocas. Výskyt v Africe, Asii a Madagaskaru. Další zástupci ksukol, outloň, komba, nártoun.

Zoologie - Savci 16 lemur kata

Zoologie - Savci 17 nártoun

Zoologie - Savci 18 Primáti - opice Mají na všech prstech vyvinuty nehty. Převládá rostlinná potrava. Dělení na ploskonosé a úzkonosé. Zástupci: –Vřešťan rezavý –Chápani

Zoologie - Savci 19 kosman chápan

Zoologie - Savci 20 Vřešťan rezavý Makak rhezus

Zoologie - Savci 21 Primáti - opice Úzkonosí. Schopnost prostorového (stereoskopického) vidění. Mléčný chrup mláďat 20 zubů, trvalý 32 zubů. Palce proti ostatním prstům protistojné postavení. Zástupci: –Pavián pláštíkový –Kočkodan zelený –Makak rhézus.

Zoologie - Savci 22 Lidoopi a lidé (Hominoidea) Velké druhy, prodloužené ruce umožňující pohyb zavěšováním ve větvích. Nejpokročilejší vývoj mozku a psychiky. Samice má menstruační cyklus a nejdelší graviditu. Mláďata na matce velmi závislé. Zařazujeme zde: –Gibony –Gorily –Šimpanze –Orangutany Gibon

Zoologie - Savci 23 Lidoopi

Výukový materiál je určen pro žáky 7. tříd, slouží k osvojení nové látky týkající se systematického rozdělení savců a charakteristiky vybraných skupin savců. Anotace

Použité zdroje Literatura: Černík Vladimír, Hamerská Marta, Martinec Zdeněk, Vaněk Jan. Přírodopis 7 pro základní školy. 1.vydání Praha: SPN, ISBN Obrázky: