MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ÚZEMÍ ORP SUŠICE 1.setkání Řídícího výboru 19. října 2016 Zasedací místnost Městského úřadu Sušice.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Projekt 3.3 „Partnerství pro budoucnost“. Úvodní informace o projektu Projekt byl úspěšně předložen Karlovarským krajem v rámci výzvy SROP, priority 3.
Advertisements

Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Vzdělání a vzdělanost a podpora zaměstnanosti
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání Seminář pro žadatele IROP.
Místní Akční Plány rozvoje vzdělávání Ustavující setkání Partnerství MAP v rámci Prahy 15.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
„JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ KONFERENCE „JAK NA SPOLEČNÉ VZDĚLÁVÁNÍ“ Karlovy Vary 8. Února 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Kladno MAP je místní akční plán vzdělávání, který bude prioritně zaměřen na rozvoj kvalitního a inkluzivního vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje v rámci OP VVV Zasedání Regionální stálé konference pro území Olomouckého kraje Olomouc,
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK. Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v Jihočeském kraji CZ /0.0/0.0/15_002/
Místní akční skupina Lanškrounsko, z.s. Nám. J. M. Marků Lanškroun
I. zasedání ŘV MAP Hlučínsko východ 25. Ledna 2016.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ve městě Brně Aktuální informace k realizaci projektu MAP 9. březen 2016.
Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Ústeckém kraji Most
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 26. srpna 2016.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje Zpráva o postupu příprav Rámce pro investice do infrastruktury Červen 2016 PaedDr. Pavel Schneider, vedoucí.
STRATEGICKÉ PLÁNOVÁNÍ ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY LIBERECKÉHO KRAJE (projekt KAP LK) ÚVODNÍ KONFERENCE.
INTEGROVANÝ REGIONÁLNÍ OPERAČNÍ PROGRAM Setkání s ASZ a NNO
1. Jednání řídícího výboru MAP ORP Prachatice , MěÚ Prachatice.
MAP Místní akční plány rozvoje vzdělávání MAS Říčansko a Město Říčany
2. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán (MAP) rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav CZ /0.0/0.0/15_005/ Základní škola Zbýšov,
Strana 1 První zasedání Řídícího výboru k projektu ZPRACOVNÍNÍ MÍSTNÍHO AKČNÍHO PLÁNU PRO ORP ODRY 27. dubna 2016 Datum:
Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy. Název projektu: Místní akční plán vzdělávání ORP Svitavy Reg. číslo: CZ /0.0/0.0/15_005/ Realizátor.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Pracovní skupiny: Předškolní vzdělávání Čtenářská gramotnost Matematická gramotnost Inkluzivní vzdělávání.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Aktuální informace o přípravě KAP 22. března
KRAJSKÝ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Martina Vojtěchová
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Vzdělávání.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
MAP rozvoje vzdělávání v ORP Kralupy nad Vltavou 2. Setkání Řídícího výboru 21. června 2016, MÚ Kralupy nad Vltavou.
Ing. Sylva Sládečková, Magistrát města Ostravy, 11. dubna 2016.
SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP vzdělávání ORP ŠUMPERK Mgr. Ivana Hanáková, Mgr. Martin Kuchtík.
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Jihomoravského kraje Základní informace o spolupráci KAP a MAP Martin Majcík 1.
Projekt MAP Turnovsko. Cíl projektu  podpora a rozvoj spolupráce zřizovatelů, škol a ostatních aktérů ve vzdělávání v rámci ORP Turnov  vytváření Místního.
MAP Trutnovsko Základní informace , Havlovice MAP Trutnovsko.
MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ORP KLADNO Místní akční skupina SVATOVÁCLAVSKO, z.s. Pracovní skupina MAP ORP Kladno Dům Kultury Stochov.
AKTUÁLNÍ VÝZVY V OPERAČNÍM PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
1. SETKÁNÍ ŘÍDÍCÍHO VÝBORU MAP SO ORP KUTNÁ HORA 30. BŘEZNA 2016 DAČICKÉHO DŮM, KUTNÁ HORA.
Místní akční plány rozvoje vzdělávání. Přínosy akčních plánů rozvoje vzdělávání  Vytvoření dlouhodobého plánu rozvoje vzdělávání s ohledem na vzdělávací.
Ostrava, Čavisov, Dolní Lhota, Horní Lhota, Klimkovice, Olbramice, Stará Ves nad Ondřejnicí, Šenov, Václavovice, Velká Polom, Vratimov, Vřesina, Zbyslavice.
MAP – Místní akční plán ORP RK
Snídaně starostů , Jedlí
Integrovaný regionální operační program
Strategické řízení a plánování
VÍTÁME VÁS NA SPOLEČNÉM SETKÁNÍ PARTNERSTVÍ MAP ORP BEROUN
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Individuální projekt OP VVV
Podpora krajského akčního plánování
Místní akční plán vzdělávání MAP rozvoje vzdělávání na území Prahy 8
Místní plán inkluze + OP VVV
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Informace o výzvě pro školy
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje
Metodická podpora projektu P-KAP krajskému akčnímu plánování
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Krajský akční plán vzdělávání Středočeského kraje
Tvorba Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání pro SO ORP Čáslav
Místní akční plány rozvoje vzdělávání
Vazba na Operační programy
2. jednání řídícího výboru
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v území ORP Rychnov nad Kněžnou
Akční plánování v Ústeckém kraji z pohledu projektu P-KAP
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Ustavující setkání Řídícího výboru MAP,
Od MAP I k MAP II v Plzeňském kraji
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Datum konání: 5. února 2018 Místo konání: Velké Meziříčí, JUPITER club
IROP SC VZDĚLÁVÁNÍ Centrum pro regionální rozvoj České republiky
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání v JčK
Transkript prezentace:

MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ V ÚZEMÍ ORP SUŠICE 1.setkání Řídícího výboru 19. října 2016 Zasedací místnost Městského úřadu Sušice

Program: Prezence a představení účastníků, představení projektového týmu Schválení programu zasedání a ověřovatele zápisu Co je MAP a k čemu slouží Ustavení řídícího výboru Nominace členů Řídícího výboru MAP ORP Sušice Projednání a schválení složení Řídícího výboru MAP ORP Sušice Projednání a schválení Statutu Řídícího výboru MAP ORP Sušice Projednání a schválení Jednacího řádu Řídícího výboru MAP ORP Sušice Volba předsedy a místopředsedy Řídícího výboru MAP ORP Sušice Aktivity a harmonogram projektu MAP ORP Sušice Plán činností na nejbližší období, termín příštího jednání Řídícího výboru Diskuze Závěr

PROČ MAP?? MÍSTNÍ AKČNÍ PLÁN ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ DĚTÍ A ŽÁKŮ (tj. do 15 let) V ÚZEMÍ Obce s Rozšířenou Působností SUŠICE DO ROKU 2023 Cíl výzvy: Podporovat společné plánování nebo sdílení aktivit v území, které přispějí k naplnění Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR a dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávacích soustav jednotlivých krajů a zlepší kvalitu vzdělávání ve školách, s důrazem na podporu škol se slabšími výsledky, zlepší spolupráci formálního a neformálního vzdělávání a ostatních služeb v místě pro rozvoj potenciálu každého žáka.Dlouhodobého záměru vzdělávání a rozvoje vzdělávací soustavy ČR dlouhodobých záměrů vzdělávání a rozvoje vzdělávacích soustav jednotlivých krajů

PROČ MAP??  důvod k zamyšlení nad stavem vzdělávání v celém území ORP chybí vize rozvoje škol, chybí dlouhodobé plánování chybí koncepce vzdělávací politiky ve vztahu k začleňování znevýhodněných dětí po decentralizaci regionálního školství není ujasněn vztah mezi školou, zřizovatelem a dalšími vzdělávacími zařízeními na území obce existují nejasnosti ohledně metodického vedení – přenos informací z MŠMT na školy (střední úroveň řízení) současný způsob financování vede k „boji o žáka“ na úkor spolupráce

Proč MAP?? Evropská unie klade důraz na koncentraci vynakládaných prostředků a podložení jejich potřebnosti analýzou či strategií, spolu s nutností zohlednit intervence z předchozího období.  využití zkušeností z projektů z předchozího období – OP VK (Operační program vzdělávání pro konkurenceschopnost): Využití Databáze výstupů OP VK - Využít nových znalostí škol, které se zúčastnili různých projektů, pro přenos zkušeností Výzva 44 – technické vybavení SŠ a povinná spolupráce se školami Výzvy 51 – vybavení učitelů tablety a jejich využití ve výuce Péče o zdraví, podnikatelské kompetence, environmentální vzdělávání atd.

Přístupná všem bez rozdílu, využívat ji mohou žáci, učitelé, rodiče, občané Výstupy nesmí být využívány pro rozvoj podnikatelské činnosti Výběrové hledání projektů i produktů – omezit oblastí podpory: 1.1 – Zvyšování kvality ve vzdělávání 1.2 – Rovné příležitosti dětí a žáků, včetně dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami 1.3 – Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení 1.4 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách (EU peníze školám – šablony) 1.5 – Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách

Pilotní projekty z OP VK ( Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost) 17 obcí – tvorba lokální strategie rozvoje základního vzdělávání v území – výstup projektu ORP OTROKOVICE „Podpora žáků ohrožených školním neúspěchem“ - spojení sil obec, škola, rodič, sociální pomoc (Prioritní osa 1 - Počáteční vzdělávání, oblast podpory 1.1 Zvyšování kvality ve vzdělávání, výzva 46.) 16 obcí – lokální koncepce předškolního vzdělávání výzva č. 47 OP VK zaměřená na podporu obcí, které v posledních letech realizovaly desegregaci v oblasti základního školství - slučování škol vyučujících podle RVP LMP či s vyšším než 25% zastoupením žáků se SVP Člověk v tísni – „Role zřizovatele při zajišťování rovnosti ve vzdělávání“ –PASIVITA, BŘEMENO NEBO VÝZVA? odkaz na webodkaz na web ………………………………………………………………………………………………………………. Svazkové školy AISIS + MŠMThttp:// Města vzdělávání EDUINhttp://mestavzdelavani.eduin.cz/

Význam akčních plánů rozvoje vzdělávání MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev OP VVV o pro plánovanou spolupráci v území (místní sítě a partnerství) o pro plošnou podporu vzdělávání v potřebných tématech (témata stanovena – záměr soustředit se na hl. priority vycházející z národních či mezinárodních výzkumů) o významný podklad pro zpracování šablon pro školy „šitých na míru“ MAP/KAP – významný podklad pro vyhlašování výzev IROP/OP Praha – pól růstu o koordinace investičních akcí a podpora koncentrace a řízení efektivního využití investic v území. V OP PPR (Operační program Praha pól růstu) i IROP (Integrovaný regionální operační program) je v oblasti základního školství soulad s akčními plány rozvoje vzdělávání specifickým kritériem přijatelnosti (Ve Studii přijatelnosti, která je součástí projektu podávaného do IROP je odkaz na název projektu MAP – místní akční plán – zpracovává se na území ORP pro děti a žáky do 15 let (MŠ, ZŠ) KAP – krajský akční plán - zpracovává se pro střední školy na území kraje

Principy pro tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávání  koordinace akcí a dlouhodobá podpora rozvoje spolupráce v oblasti vzdělávání  respektování již vzniklých partnerství a dohody v území  zapojení dotčené veřejnosti do plánovacích procesů – podmínky výzvy: zapojeno musí být minimálně 70% škol v území – 4. st. spolupráce: 4 stupně spolupráce dle zásad komunitního plánování  Zajištění přístupu k informacím  Aktivní informování občan  Konzultace s občany (sběr připomínek, zjištění postojů)  Spoluúčast veřejnosti na plánování  Dohody - dohodnou se na prioritách (tj. záměrech ale i na způsobu a postupu realizace) přinejmenším 3 strany na základě svobodné rozpravy

Principy pro tvorbu místních akčních plánů rozvoje vzdělávání  PRINCIP OTEVŘENOSTI – pro všechny zájmové skupiny o celoživotní vzdělávací proces (ani školy nezapojené do MAP nejsou vyloučeny)  Princip SMART – vše co se naplánuje musí být:  S - specifické – tzn. Konkrétní opatření a kroky k dosažení účelu  M – měřitelné – indikátory  A – akceptované tzn. Projednané v partnerství, odsouhlasená s jasně vymezenými kompetencemi a povinnostmi – kdo,co  R – realistická – proveditelné včetně možností dostupných zdrojů  T – termínovaná  PRINCIP UDRŽITELNOSTI – nastavit dlouhodobé procesy spolupráce v území  PRINCIP PARTNERSTVÍ – 2 nebo více subjektů s různým podílem odpovědnosti zajišťují aktivity, které nemohou zajistit sami vlastními silami

Cílové skupiny projektu – AKTÉŘI, ÚČASTNÍCI Příprava a realizace MAP rozvoje vzdělávání UMOŽŇUJE zapojit: ředitele učitele zřizovatele školská zařízení – (družiny, domy dětí, pedagogicko-psychologické poradny…) NNO (nestátní neziskové organizace zabývající se vzděláváním či výchovou) další partnery (např. rodiče, veřejnost, zaměstnance veřejné správy, dobrovolné pracovníky organizací působících ve vzdělávání nebo asistenčních službách a v oblasti neformálního a zájmového vzdělávání dětí a mládeže, pracovníky popularizující vědu a kurikulární reformu) do diskuse o hodnotách akce KLIMA.

KLIMA Akce KLIMA = soustava aktivit napříč všemi specifickými cíli Prioritní osy 3 OP VVV = akronym shrnující podstatné složky kvality škol: Kultura učení (učitelé jsou nositeli kultury učení ve třídě a možnými nositeli změny; rozšířit možnosti k učení se prostřednictvím neformálního a zájmového vzdělávání) Leadership (vedení; manažerský styl, který klade důraz na schopnost vedoucího pracovníka stimulovat svůj tým k splnění úkolů prostřednictvím určování směru, vytváření vizí, motivování a ponechání poměrně značné volnosti rozhodování jednotlivcům) Inkluze Metodická podpora učitele (Mentoring) Aktivizující formy učení

METODIKA Základní dokument - POSTUPY ZPRACOVÁNÍ MÍSTNÍCH AKČNÍCH PLÁNŮ viz. - Priloha č. 2 výzvy - Postupy_MAPPriloha č. 2 výzvy - Postupy_MAP Vzorový Strategický rámec Vzorový MAP Ostatní metodika: Obecná pravidla pro žadatele a příjemce projektů OP VVV Specifická pravidla pro výzvu MAP Metodika evaluace projektů aj.

Struktura MAP: 1)Analytická část - metaanalýzy stávajících dokumentů (Obce sobě, SCLLD – strategie komunitně vedeného místního rozvoje, jiné strategie vyššího významu) - data z dotazníkového šetření MŠMT, - SWOT-3 analýza pro každou z povinných a vybraných oblastí 2) Strategická část – „Strategický rámec MAP do roku 2023“ – struktura: Vize, Popis zapojení aktérů, Popis priorit a cílů, prioritizace témat  Investiční priority – příloha strategického rámce Strategický rámec vytvořit cca do půl roku od začátku projektu, nejpozději do konce výzvy pro podávání žádostí do IROP musí být zveřejněn na webu Územní dimenzeÚzemní dimenze

Struktura MAP: 3) AKČNÍ PLÁN - Neinvestiční opatření Opatření bude zpracováno v následující struktuře:  Odůvodnění výběru opatření na základě místní analýzy  Cíl opatření: čeho chceme dosáhnout v tomto opatření  Popis kroků k naplnění cíle – aktivity Aktivity jednotlivých škol – jaké aktivity poběží ve školách Aktivity spolupráce – jaké aktivity je nutné dělat ve spolupráci Infrastruktura – jaká infrastruktura je potřebná k realizaci aktivit

Povinná opatření místních akčních plánů rozvoje vzdělávání o Předškolní vzdělávání a péče: dostupnost – inkluze – kvalita o Čtenářská a matematická gramotnost v základním vzdělávání o Inkluzivní vzdělávání a podpora dětí a žáků ohrožených školním neúspěchem  Rozvoj podnikavosti a iniciativy dětí a žáků  Rozvoj kompetencí dětí a žáků o oblasti vědy a technologií – polytechnické vzdělávání  Kariérové poradenství v základních školách Doporučená opatření MAP:

Průřezová a volitelná opatření MAP: o Rozvoj digitálních kompetencí dětí a žáků o Rozvoj kompetencí dětí a žáků pro aktivní používání cizího jazyka o Rozvoj sociálních a občanských kompetencí dětí a žáků o Rozvoj kulturního povědomí a vyjádření dětí a žáků o Investice do rozvoje kapacit základních škol o Aktivity související se vzděláváním mimo OP VVV a IROP

Povinné aktivity projektu: Budování znalostních kapacit:  realizace vzdělávacích aktivit v průběhu tvorby MAP  vzdělávání nesmí mít individuální charakter – nesmí být pro jednu instituci/osobu Výstupy  Prezenční listina z akce  Hodnocení přínosu vzdělávání – zpráva zpracována za každou vzdělávací akci Nepodporované vzdělávání: jazykové, IT a prezentační dovednosti, účetnictví

Financování opatření v Místním akčním plánu: Naplňování opatření v Místním akčním plánu Infrastruktura - IROP Aktivity spolupráce – Tematická partnerství a sítě Aktivity škol – „Šablony“

Plánovaná podpora školám z IROP – Integrovaný regionální operační program Výzva č. 46 na podporu infrastruktury ZŠ Výzva č. 46 na podporu infrastruktury ZŠ – žadatel musí prokázat soulad se Strategickým rámcem MAP ( ve studii proveditelnosti uvádí název projektu, který je uveden v investičních prioritách strategického rámce) Vyhlášena – konec příjmu žádostí , způsobilé výdaje od , Minimální výše způsobilých výdajů: Kč ;Maximální výše způsobilých výdajů: Kč. Stavby, stavební úpravy a pořízení vybavení odborných učeben za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě na budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory). Rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury ve vazbě na budování bezbariérovosti škol. Podpora sociální inkluze prostřednictvím stavebních úprav budov a učeben, školních poradenských pracovišť, pořízení vybavení a kompenzačních pomůcek a kompenzačního vybavení pro děti se SVP, nezbytných pro zajištění rovného přístupu ke vzdělávání sociálně vyloučeným osobám. Zajištění vnitřní konektivity škol a připojení k internetu – rozvoj vnitřní konektivity v prostorách škol a školských zařízení a připojení k internetu. Zvýšení kapacit škol - není podporováno. Infrastruktura pro předškolní vzdělávání II. - vyhlášení : Únor až červen 2017

Plánovaná podpora školám z IROP – Integrovaný regionální operační program Výzva č. 56 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Výzva č. 56 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Datum zpřístupnění žádosti o podporu: Zahájení příjmu žádostí o podporu: Ukončení příjmu žádostí o podporu: Seminář: Praha Stavební úpravy a pořízení vybavení odborných učeben za účelem zvýšení kvality vzdělávání ve vazbě budoucí uplatnění na trhu práce v klíčových kompetencích (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory). Časová způsobilost výdajů Alokace pro výzvu č. 56 připraveno 151,2 mil. Kč

Výzva č. 56 Infrastruktura pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání Minimální výše způsobilých výdajů: Kč Maximální výše způsobilých výdajů: Kč PODPOROVANÉ AKTIVITY: rozvoj infrastruktury škol a školských zařízení, středisek volného času, domů dětí a mládeže, školních družiny a školních klubů, vzdělávacích a školících centra a dalších subjektů podílejících se na realizaci zájmového, neformálního a celoživotního (dalšího) vzdělávání. Podpora může být poskytnuta pouze ve vazbě na klíčové kompetence (komunikace v cizích jazycích, práce s digitálními technologiemi, přírodní vědy, technické a řemeslné obory). Projektové záměry musí být v souladu s Místním akčním plánem vzdělávání nebo s Krajským akčním plánem vzdělávání. Podporovány budou přístavby, nástavby a stavební práce spojené s vybudováním infrastruktury pro zájmové, neformální a celoživotní vzdělávání; rekonstrukce a stavební úpravy stávající infrastruktury (včetně zabezpečení bezbariérovosti dle vyhlášky č. 398/2009 Sb.); nákup pozemků a staveb; pořízení vybavení budov a učeben; pořízení kompenzačních pomůcek..

Projekty IROP administrované MAS Budou vyhlašovány až po schválení SCLLD – předpoklad jaro 2017 Podmínky podobné podmínkám „velkého“ IROPu Popis zaměření výzev viz. Zpravodaj MAS Pošumaví č. 17 – strategický cíl 4 SCLLD je věnován též předškolnímu, základnímu a zájmovému vzdělávání– str po vyhlášení výzev IROP pro MAS může být zaměření a podmínky výzvy upraveny

Dohody o investicích v místě, které musí být v Strategickém rámci MAP a schvaluje je ŘV Viz strana 36 a 37 Postupy MAP: Dle typů investic Nadstandartní nebo excelentní vzdělávací prostor – dohoda minimálně 70 % zřizovatelů – SR MAP schvaluje ŘV + Souhlas s návrhem ze strany pracovní skupiny Vzdělávání Krajského akčního plánu Výstavba nového nebo navýšení kapacity stávajícího vzdělávacího zařízení – dohoda o efektivní využitelnosti zřizovatelů sousedních škol (ZŠ, školské zařízení, NNO) v přirozené spádové oblasti Výstavba, přestavba a vybavení vzděl. prostor pro ZŠ (dílny, pozemky, laboratoře, vzděl. Centra) – souhlas zřizovatele + ostatních zájm. org. o využívání

Investiční aktivity, které nemusí být v MAP zařazeny: Výstavba mateřských škol – dokládá se demografický vývoj Výstavba dětských klubů, neformálních zařízení pro předškolní vzdělávání dětí do 5 let, zařízení pro děti od 0 do 3 let, mateřských center, lesních školek - Výstavba, přestavba a vybavení pro inkluzívní vzdělávání – bezbariérovost, místnost pro školní poradenské pracoviště, apod.

RT x ŘV (REALIZAČNÍ TÝM X ŘÍDÍCÍ VÝBOR) REALIZAČNÍ TÝM - Odpovědnost za realizaci projektu: --- zajišťovat potřebné podkladové materiály a tyto pak předkládat Řídícímu výboru MAP pro jeho návrhy a diskuzi s partnery v území, -­‐ monitorovat průběh realizace MAP, -­‐ spolupracovat při relevantních aktivitách procesu MAP s odborným garantem MAP (Centrum podpory – krajská pobočka NIDV), -­‐ zajišťovat organizaci společných vzdělávacích a informačních aktivit v rámci MAP, -­‐ ve spolupráci s odborným garantem rozvíjet u zástupců zřizovatelů a v zapojených školách odbornou znalost k odborným tématům MAP, -­‐ účastnit se (na doporučení odborného garanta) aktivit souvisejících s přímou podporou škol a dalších vzdělávacích zařízení v oblasti řízení kvality vzdělávání, -­‐ zajišťovat v oblastech MAP přenos výstupů mezi dílčími týmy, které mohou být v rámci organizační struktury MAP zřízeny, -­‐ pravidelně vyhodnocovat realizované aktivity a dosahování cílů MAP.

Řídící výbor je hlavním pracovním orgánem partnerství MAP. Je tvořen zástupci klíčových aktérů ovlivňujících oblast vzdělávání na území MAP. Při sestavování výboru je potřeba zajistit reprezentativnost z pohledu vzdělávání v daném území. Povinní zástupci: -­‐ zástupce realizátora projektu MAP, -­‐ zástupce kraje, -­‐ zástupci zřizovatelů škol – školy bez rozdílu zřizovatele, tj. včetně soukromých a církevních -­‐ vedení škol, výborní učitelé (učitelé – leadry tak, jak je chápe kariérní systém), zástupci ze školních družin (platí pro ZŠ) – školy mateřské a základní bez rozdílu zřizovatele, tj. včetně soukromých a církevních, -­‐ zástupci organizací neformálního a zájmového vzdělávání (mimo družin), -­‐ zástupci základních uměleckých škol, -­‐ zástupce KAP, -­‐ zástupce rodičů, kteří jsou doporučeni školskými radami nebo organizacemi (NNO) sdružujícími rodiče, -­‐ lokální konzultant ASZ – povinny partner pro územní obvody obcí ORP, na kterých se nachází sociálně vyloučená lokalita zařazená do Koordinovaného přístupu k sociálně vyloučeným lokalitám, -­‐ zástupce MAS působících na území MAP (výjimkou je stav, kdy MAS v území není, anebo pokud je MAS žadatelem a realizátorem projektu). Doporučení zástupci: -­‐ zástupce mikroregionů na území MAP, -­‐ další zástupci dle návrhu dalších členů Řídícího výboru.

Řídící výbor: Řídící výbor je především platformou:  -­ ‐ kde se odehrává spolupráce všech relevantních aktérů ve vzdělávání v daném území (na základě reprezentativního zastoupení),  -­ ‐ která je hlavním představitelem MAP – projednává podklady a návrhy k přípravě, realizaci a evaluaci MAP,  -­ ‐ která zprostředkovává přenos informací v území,  -­ ‐ která schvaluje Strategický rámec MAP do roku 2023.

Diskuse

Ing. Marie Kaufnerová Metodik projektu Sušice