UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
POSPOLU Podpora spolupráce škol a firem se zaměřením na odborné vzdělávání v praxi T. Vencovská.
Advertisements

NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
PROJEKT UNIV 3 Podpora procesů uznávání Jana Bydžovská
Rekvalifikace realizované Úřadem práce ČR a projekt UNIV 3
Národní soustava kvalifikací = řešení situace na trhu práce.
Martin Sycha Konference UNIV 2 KRAJE Ostrava Další vzdělávání v ČR.
Společným postupem sociálních partnerů k přípravě odvětví na změny důchodového systému Knihovnické profese v NSP Havlíčkův Brod, Zlata Houšková.
Rozvoj a implementace Národní soustavy kvalifikací (NSK2) Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení IPn SETKÁNÍ ŘEDITELŮ STŘEDOČESKÉHO KRAJE
Národní soustava kvalifikací v aktivitách Úřadu práce ČR.
PROJEKT UNIV 3 Podpora procesů uznávání Jana Bydžovská Tematická konference projektu UNIV 3 OLOMOUC 18. –
Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
Další vzdělávání v terciárním vzdělávacím sektoru Současnost a výhled do budoucna MŠMT Odbor vyššího odborného a další vzdělávání Mgr. Monika Měšťanová.
Národní soustava kvalifikací Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Konference projektu KRUH
Rozvoj Národní soustavy kvalifikací podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání Systémový projekt (NSK – Národní Soustava Kvalifikací)
1 Školy jako centra celoživotního učení a uznávání Jana Bydžovská KONFERENCE MŠMT K VYUŽÍVÁNÍ ESF VE VZDĚLÁVÁNÍ
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu - rekapitulace dosavadní činnosti a úkoly.
Podpora poskytování dalšího vzdělávání v Pardubickém kraji reg.č.: CZ.1.07/3.2.13/ Představení projektu Ing. Petra Semeráková, manažerka projektu.
Mgr. Jana Brabcová jednatelka Grafia, s.r.o. Konference KONCEPCE DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, 13. června 2012.
Národní soustava kvalifikací a její přínosy pro zaměstnavatele
Jezerka 22. – 23. listopad 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V PARDUBICKÉM KRAJI 13. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Create think tank! Doc. PhDr. Jaroslav Mužík DrSc. Další vzdělávání v ČR.
Implementace ECVET v České republice. HLAVNÍ ZÁSADY ECVET Nástroj k podporování mobility Využití v počátečním i dalším vzdělávání Podpoření stáží v ČR.
CÍLE A PŘÍNOS MISTROVSKÉ ZKOUŠKY
Národní soustava kvalifikací. N á rodn í soustava kvalifikac í –  Hlavní cíl: umožnit občanům,
Jan Brůha Konference UNIV 2 KRAJE Seč 2012 Další vzdělávání v ČR.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 KRAJE , Liblice.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje
Organizační struktura
Rozvoj dalšího vzdělávání jako jedna ze strategických priorit MŠMT Celostátní seminář, Celoživotní učení 12. května 2010 Kroměříž, Dům Kultury Kroměříž.
Lednice,  vzdělávání dospělých je velmi důležité (je mu však věnována menší pozornost než v zahraničí)  nabídka je dostatečná, kvalita je.
OSTRAVA 26. – 27. DUBNA 2012 ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE V MORAVSKOSLEZSKÉM KRAJI 10. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU Jana Bydžovská.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE ve Zlínském kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Otrokovice.
Aktuální situace v oblasti DV Procesy uznávání a rekvalifikace
STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ STAV VÝVOJE A VYBRANÉ SOUVISLOSTI.
PŘISPÍVÁME K ROZŠÍŘENÍ NABÍDKY DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ, PODPORUJEME UZNÁVÁNÍ JEHO VÝSLEDKŮ CELOSTÁTNÍ SEMINÁŘ CELOŽIVOTNÍ UČENÍ – KROMĚŘÍŽ 2010 KROMĚŘÍŽ 12.
Konference projektu UNIV 2 KRAJE v Královéhradeckém kraji PhDr. Helena Marinková, Ph.D.
1 Vzpomínky starého zbrojnoše Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy Karmelitská 7, Praha 1 tel.:
UNIV 2 KRAJE středních škol Karlovarský kraj Střední odborná škola logistická a SOU Karlovy Vary - Dalovice PaedDr. Vladimíra Štrynclová - ředitelka.
PODPORA DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ V ÚSTECKÉM KRAJI CZ.1.07/3.2.06/ Možnosti dalšího vzdělávání Zdroj: MŠMT, NSK, CUCU ÚK o.p.s.
Národní soustava kvalifikací Semináře ve spolupráci s UNIV3 Seč, říjen 2015 Ing. Zorka Husová, NÚV Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem.
KURIKULUM S Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání.
Národní soustava kvalifikací: Zaměstnanci dle představ a potřeb zaměstnavatelů Konference k 20 letům výročí A.T.I.C. ČR Ostrava, 7. března 2014.
Systém dílčích kvalifikací - cesta k výučnímu listu Střední odborná škola a Střední odborné učiliště technické, Třemošnice, Sportovní 322.
Škola jako poskytovatel DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
Analýza potřeb v území Pardubického kraje Pracovní tým k platformě Kariéra a celoživotní učení Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Pardubického kraje.
PaedDr. Věra Kolmerová vedoucí oddělení vyššího odborného a dalšího vzdělávání MŠMT konference projektu UNIV 3 Nesuchyně, Aktuální situace.
Výzva č. 32 – školení pro žadatele OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost Oblast podpory 2.1 Vyšší odborné vzdělávání Mgr. Martina Jedličková.
Druhy DV a strategické směry Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 24. března 2011 Ústí nad Labem.
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 3 Seminář Seč 6. října 2015.
Střední škola jako centrum celoživotního vzdělávání.
3. BLOK Aktuality v DV Seminář propojování počátečního a dalšího vzdělávání v ČR 20. prosince 2010 CVLK - Liberec.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
Uznávání výsledků neformálního vzdělávání a informálního učení v sítích škol poskytujících vzdělávací služby pro dospělé Projekt je financován Evropským.
1 PROJEKT UNIV 2 KRAJE Školy jako centra celoživotního učení Jana Bydžovská KULATÝ STŮL MŠMT – PŘEDSTAVENÍ INDIVIDUÁLNÍHO NÁRODNÍHO PROJEKTU
Národní ústav odborného vzdělávání Aktuální úkoly v příštím období Jitka Pohanková Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol Špindlerův Mlýn,
ROZVOJ A IMPLEMENTACE NÁRODNÍ SOUSTAVY KVALIFIKACÍ N S K II.
NZZ – Nová závěrečná zkouška IPN Dana Kočková, NÚOV MŠMT,
NSK – vazby na evropské procesy
ŘEŠENÍ PROJEKTU UNIV 2 KRAJE 7. KRAJSKÁ KONFERENCE PROJEKTU
Úvodní konference projektu UNIV 2 KRAJE, PRAHA
NSK Jednání k PK chůva na MPSV
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje , Liberec.
CENTRUM UZNÁVÁNÍ A CELOŽIVOTNÍHO UČENÍ OLOMOUCKÉHO KRAJE __________________________________________ Olomouc, Rooseveltova 79 Česká republika.
Organizační struktura
Setkání kariérových poradců
Podpora polytechnického vzdělávání v Centrech celoživotního učení škol
Podpora procesů uznávání
  Další vzdělávání v ČR Konference UNIV 2 Kraje Karlovy Vary.
Transkript prezentace:

UPLATNITELNOST A PODPORA TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ INOVATIVNÍMI METODAMI Projekty Národního ústavu pro vzdělávání Jana Bydžovská KONFERENCE SOŠ TŘINECKÝCH ŽELEZÁREN TŘINEC 13. září 2016 TŘINEC 13. září 2016

CÍL PREZENTACE  Seznámit účastníky konference s projekty NÚV:  UNIV (2005 – 2015)  NSK (2005 – 2015)  Mistrovská zkouška (2016 – xxx)

2005 – – – –

SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH - UNIV 1 SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH - UNIV 1 PLK KVK ULK SCK LBK JHC KHK JHM VYS PAK OLK MSK ZLK

SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH – UNIV 2 a 3 SPOLUPRACUJÍCÍ SŠ V KRAJÍCH – UNIV 2 a 3 PLK KVK ULK SCK LBK JHC KHK JHM VYS PAK OLK MSK ZLK

CÍL PROJEKTU UNIV 3 CÍL PROJEKTU UNIV 3 Zkvalitnit systém rekvalifikací širokou podporou procesu uznávání výsledků předchozího učení a modernizací procesu akreditací NSKSTANDARD PROGRAM DALŠÍHO VZDĚLÁVÁNÍ PODLE NSK KONKRÉTNÍ ZADÁNÍ PILOTNÍ OVĚŘOVÁNÍ PROCESŮ UZNÁVÁNÍ

KOMU BYL PROJEKT URČEN  pracovníkům vzdělávacích institucí: vzdělávacích institucí:  školám  soukromým vzdělávacím institucím  účastníkům dalšího vzdělávání: vzdělávání:  programy DV podle NSK  uznávání výsledků předchozího učení předchozího učení

SPOLUPRÁCE S PROJEKTY UNIV 3NSK 2 KONCEPT NZZ 2

1. rok 2. rok 3. rok Tvorba programů DV podle NSK Realizace a pilotní ověření programů DV REALIZACE PROJEKTU Propagace projektu ProfesníkompetencePVI

ZAPOJENÍ VZDĚLÁVACÍCH INSTITUCÍ (VI) účastnili se vzdělávání  účastnili se vzdělávání  semináře pro tvorbu programů DV  pracovní setkání k tvorbě programů DV  tvořily programy DV  realizovaly pilotní ověřování procesu uznávání a příslušných standardů  zpětná vazba pro NSK

REALIZACE PROJEKTU REALIZACE PROJEKTU PROGRAMY DV PODLE NSK:  13 krajů  PP připravených k tvorbě programů DV tvorbě programů DV podle NSK podle NSK  417 programů DV  PP  700 sociálních partnerů PILOTNÍ OVĚŘOVÁNÍ UZNÁVÁNÍ: UZNÁVÁNÍ:  připravených tzv. hodnotitelů hodnotitelů  960 připravených tzv. průvodců průvodců  úspěšně podpořených účastníků PO podpořených účastníků PO  719 úspěšně provedených pilotních ověřování pilotních ověřování

NÁRODNÍ SOUSTAVA KVALIFIKACÍ Projekty Národního ústavu pro vzdělávání

NSK – 2008 Rozvoj NSK podporující propojení  NSK – 2008 Rozvoj NSK podporující propojení počátečního a dalšího vzdělávání počátečního a dalšího vzdělávání NSK – 2015 Rozvoj a implementace NSK  NSK – 2015 Rozvoj a implementace NSK Udržitelnost NSK 2016 – 2020  Udržitelnost NSK 2016 – 2020 Zákon 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků  Zákon 179/2006 Sb. o ověřování a uznávání výsledků dalšího vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů dalšího vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů  Vyhl. 176/2009 Sb. k rekvalifikačním kurzům

 zveřejněných profesních kvalifikací téměř držitelů osvědčení téměř držitelů osvědčení  autorizovaných osob  více než zaměstnavatelů využívá NSK ve své personální praxi své personální praxiwww.narodnikvalifikace.cz cz

MISTROVSKÁ ZKOUŠKA Projekty Národního ústavu pro vzdělávání

MISTROVSKÁ ZKOUŠKA Jaké jsou cíle zavedení mistrovské zkoušky?  umožnit řemeslníkům ovládajícím nadstandardní řemeslné mistrovství získat na to celostátně uznávaný doklad  umožnit zákazníkům vybrat si odborníka, který bude schopen garantovat nejvyšší kvalitu řemeslné práce, realizovat nejnáročnější řemeslné práce a poskytnout mu služby "na klíč"  zvýšit celkovou "laťku" kvality řemeslné práce  zvýšit prestiž řemesel ve společenském vnímání  držitelům mistrovské zkoušky zvýšit šanci uplatnit se jako mistři řemesla i v zahraničí (srovnatelnost s modely mistrovské zkoušky v zahraničí)  v návaznosti na výše uvedené zvýšit zájem mládeže (a rodičů) o vzdělávání v řemeslných oborech Návrat k modelu, který tu fungoval po staletí a vyspělých zemích funguje i nyní

MISTROVSKÁ ZKOUŠKA Jak bude mistrovská zkouška zakotvená? Jak bude mistrovská zkouška zakotvená? součást dalšího zdělávání, ale se zapojením škol  součást dalšího zdělávání, ale se zapojením škol  v režimu Zákona č. 179/2006 Sb., v rámci NSK – PK Kvalifikace mistr řemesla  založeno na standardizovaných výsledcích učení stanovených zaměstnavateli  důležité je složit zkoušku, kurz je nepovinný  na zkouškách bude participace zaměstnavatelské i školské sféry  podmínkou absolvování odpovídajícího oboru vzdělání a 5 let praxe

Co jsme četli v médiích?

Projekty NÚV DĚKUJI ZA POZORNOST