1. světová válka, roky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_18_1_sv_valka_2.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA. Vznik 2 mocenských uskupení Trojspolek = Německo, Rakousko-Uhersko, Itálie Trojdohoda = VB, FR, Rusko Cesta k válce.
Advertisements

Velká válka geografie Jitka Němčanská Materiál je součástí projektu „Odraz 1. světové války v moderní výuce“ a je.
Dějiny významných států v Evropě i ve světě – Významné státy mimo Evropu – USA, občanská válka v USA Označení materiálu: VY_32_INOVACE_11_usa.ppt Vzdělávací.
ZÁVĚR 2.SVĚTOVÉ VÁLKY. V roce 1943 již bylo zřejmé, že spojenci dříve nebo později válku vyhrají Vojska bojující za Hitlera a jeho spojence postupně ztrácela.
Konec I. Světové války a vznik Československa.
Autor: Eva Žárová Datum vytvoření: říjen 2011 Ročník: 9. Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Dějepis Tematický okruh:První světová.
ŠKOLA:Základní škola a Mateřská škola Nemilany VYUČUJÍCÍ:Mgr. Iveta šlahařová TÉMATICKÁ OBLAST:Moderní doba PŘEDMĚT:DROČNÍK: 9. NÁZEV MATERIÁLU:II. světová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.2.2 Důsledky I. světové války, poválečné uspořádání Evropy.
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření VY_32_Inovace_D_9_04_20 Ročník 9 Vzdělávací oblast obor tematický okruh Člověk a jeho svět Dějepis.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
1. Světová válka Odstrčil Petr. První světová válka před rokem 1939 známá jako Velká válka, nebo světová válka byl globální válečný konflikt probíhající.
1. světová válka Průběh 1914 – 1916 Autor: Lenka Mulačová
Digitální učební materiál:
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Počátky průmyslové revoluce v českých zemích
VY_32_INOVACE_220_20. léta – čsl. mírové smlouvy
MEZINÁRODNÍ VZTAHY V PŘEDVEČER PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLKY
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Pražské červnové povstání
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Jméno autora Mgr. Jiří Kozák Datum vytvoření Prosinec 2011 Ročník 8
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PAŘÍŽSKÁ MÍROVÁ KONFERENCE
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Novověk
výZBROJ I.SVĚTOVÉ VÁLKY
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA.
ŠABLONA III/2 PRVNÍ SVĚTOVÁ VÁLKA Mgr
Češi za první světové války
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Dvacáté století – vznik Československa a jeho meziválečný vývoj
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Křesťanství a středověká Evropa
Název školy: ZŠ a MŠ Zvole Autor: Mgr. Jitka Krupičková
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název a číslo materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Revoluce ve Francii
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Anna Zabranská Číslo
SVĚT PO PRVNÍ SVĚTOVÉ VÁLCE
Raný novověk - společnost
Společnost Označení materiálu:
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
DĚJINY PO 2. SVĚTOVÉ VÁLCE
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Bc
POČÁTEK 2. SvětovÉ válkY VY_32_INOVACE_53_POČÁTEK 2. SVĚTOVÉ VÁLKY
Seveřané a vikingové Slované
České země za 1. světové války
Člověk a jeho svět Vlastivěda Prezentace EU peníze školám
Neživá příroda - vzduch
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dějiny českých zemí a habsburské monarchie, metternichovský absolutismus, národní obrození Označení materiálu: VY_32_INOVACE_19_ceske_zeme_habsburska_monarchie_do_roku_1848.ppt.
1. světová válka.
Revoluce v evropských zemích 1848
Základní škola a mateřská škola Šaratice, okres Vyškov
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Dějiny významných států v Evropě i ve světě - sjednocovací procesy v Evropě – sjednocení Německa a Itálie Označení materiálu: VY_32_INOVACE_07_sjednoceni_nemecko_italie.ppt.
Název projektu: Zkvalitnění výuky cizích jazyků
1. SVĚTOVÁ VÁLKA Události let
Transkript prezentace:

1. světová válka, roky Označení materiálu: VY_32_INOVACE_18_1_sv_valka_2.ppt Vzdělávací oblast, vzdělávací obor, tematický okruh, téma: Člověk a společnost, dějepis, první světová válka ZŠ Wagnerovo náměstí, Beroun Předmět, ročník: Dějepis, 8. ročník Autor: Ivana Flíčková Datum: Anotace: (popis způsobu použití výukového materiálu): Beznaděj 1. světové války, krvavé mnohaměsíční bitvy na západní frontě, vývoj na východě Evropy, důsledky 1. světové války. Tučný text slouží jako výchozí text pro tvorbu poznámek, ostatní text vysvětluje souvislosti nebo upozorňuje na zajímavé podrobnosti. Obrázky, které podporují lepší názornost, jsou opatřeny odkazem na zdrojovou stránku pro žáky s hlubším zájmem pro učivo. Prezentace jsou žákům k dispozici na

1. světová válka roky 1917 – 1918 uč

Rok 1917 – zlom ve válce východní fronta – zhroucení Ruska – brest- litevský mír – 3. března 1918 znamenal pro Rusko územní ztráty – Polsko, Ukrajinu, Pobaltí,Finsko, Bělorusko, Besarábii ( Zakavkazsko) prosadil ho V.I.Lenin – nemínil se jím řídit, po německé kapitulaci se ho zřekl západní fronta – rozhodující v únoru Německo vystupňovalo neomezenou ponorkovou válku proti VB – týkala se všech lodí plujících k VB ponorková válka způsobila VB velké potíže

byl zaveden systém konvojů chráněných válečným námořnictvem do války vstupuje USA, tím se mění poměr sil - 6. dubna 1917 do války vstupují čerstvé americké síly 2 miliony amer. vojáků, ohromný průmyslový potenciál Rakousko – Uhersko – 1916 nový panovník Karel I. - vyčerpáno válkou vstupuje do tajných jednání s Francií a VB o separátním míru jednání odhalena, Němci upevnili kontrolu na Rak. – Uherskem

po brestlitevském míru v březnu 1917 zahajují Němci poslední mohutnou ofenzívu na západě v dubnu 1918 Němci opět postoupili až k Paříži 2. bitva na řece Marně - německý postup protiútok britských, francouzských a amerických jednotek

Kartografie Praha: Novověk II, dějepisné atlasy pro ZŠ a víceletá gymnázia, str. 45

v srpnu 1918 Němcům jasné, že válka je prohraná neúspěch Německa měl dopad i na jeho spojence: září 1918 poraženo Bulharsko, říjen Turecko říjen 1918 se rozpadá Rakousko – Uhersko – vznik samostatného Československa listopad - Polská republika Chorvaté, Slovinci a Srbové vytvoří jednotný stát – Království Srbů, Chorvatů a Slovinců ( od 1929 Jugoslávie)

Evropa v roce

německá armáda požádala počátkem října o jednání o příměří během vleklých jednání došlo v Německu k pokusu o revoluci – povstání v armádě a v námořnictvu, demonstrace a stávky císař Vilém se vzdal trůnu, Německo se stává republikou novou vládu vedou sociální demokraté 11. listopadu 1918 podepsáno příměří – německá kapitulace

Důsledky války nejstrašnější válka v dějinách lidstva 10 milionů mrtvých vojáků, 20 milionů zraněných, 6 milionů zmrzačených 7 milionů mrtvých civilistů hospodářství válčících států v rozkladu materiální škody, zadlužení válčících států – naopak zisk států neutrálních a států mimo válku, které jim půjčovaly a dodávaly zboží a USA, které vstoupily až ke konci války nové technické vynálezy a zbraně: tanky, minomety, letadla, ponorky, vzducholodě, otravné plyny (chlór, yperit)

nesmyslnost zákopové války psychické trauma vojáků po návratu z války, Hemingway je nazval ztracenou generací (bez perspektivy, ztráta mládí) těžký život v zázemí morální devastace společnosti – neustálá přítomnost smrti, násilí a brutality stoupá vliv radikálních skupin, které chtějí řešit problémy násilím (v Rusku úspěšní bolševici) poválečné uspořádání Evropy a světa bude řešit Pařížská mírová konference v lednu 1919

Kartografie Praha: Dějiny 20. století, dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, str. 23

zdroje: text: Dějepis 8 pro základní školy, novověk, SPN, Praha 2008, str mapy: Kartografie Praha: Novověk II, dějepisné atlasy pro ZŠ a víceletá gymnázia, str Kartografie Praha: Dějiny 20. století, dějepisné atlasy pro základní školy a víceletá gymnázia, str. 23