Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/34.0448.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU Peníze školám Inovace ve vzdělávání na naší škole ZŠ Studánka
Advertisements

PODSTATNÁ JMÉNA.
Druhy podstatných jmen
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.14 Anotace: Prezentace je zaměřena na dělení podstatných jmen. Obsahuje dělení podstatných jmen na konkrétní a abstraktní a pomnožná,
Název materiálu:VY_32_INOVACE_CJ2r0103 Název sady:Morfologie pro 2. ročník Vzdělávací oblast:Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor:Český jazyk a.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám „Spolu to dokážeme“ Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_03.
Zpracovala Mgr.Jindra Chejnová,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková a abstrakta
DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
VY_12_INOVACE_06_DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
Základní škola Karviná – Nové Město tř. Družby 1383 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_012_6TR_CJ Autor: Mgr. Renata Stalová.
PODSTATNÁ JMÉNA Mgr. Michal Oblouk.
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Podstatná jména. Co jsou podstatná jména? Podstatná jména: ● názvy osob, zvířat, věcí ● vlastností, jevů, činností, vztahů.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Podstatná jména OB21-VVP-HUM-CJL-BUJ-U Co jsou podstatná jména?
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola při dětské léčebně, Janské Lázně, Horní promenáda 268 Autor: Mgr. Jitka Langerová Datum: Název: VY_32_INOVACE_03_ČESKÝ.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká.
Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr. Ludmila Handrejchová Vytvořeno dne: Název: VY_32_INOVACE_2C_CJ9_01_JMÉNA,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
CZ.1.07/1.5.00/ Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Podstatná jména konkrétní, abstraktní, hromadná, pomnožná, látková
DRUHY PODSTATNÝCH JMEN
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Podstatná jména Výkladová prezentace.
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Podstatná jména pomnožná, hromadná, látková, abstraktní, konkrétní
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Všestranné jazykové rozbory
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Dostupné z Metodického portálu ISSN
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Šablona 32 VY_32_INOVACE_16_24_Podstatná jména
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
AUTOR : Mgr. Jana Christenová
Transkript prezentace:

Střední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/ CZ.1.07/1.5.00/

Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluICT-CJ3-3/11 Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková Název školyStřední odborná škola elektrotechnická, Centrum odborné přípravy, Zvolenovská 537, Hluboká nad Vltavou AutorMgr. Alena Kotulová Tématický celekMluvnice Ročník1. ročník SOŠ Datum tvorbyXI AnotacePrezentace s výkladem Metodický pokyn Konkrétní příklady jednotlivých podstatných jmen hromadných, pomnožných, látkových zařadí žáci do správného sloupečku v tabulce a procvičí si rozpoznávání podstatných jmen hromadných, pomnožných, látkových. Pokud není uvedeno jinak, uvedený materiál je z vlastních zdrojů autora. CZ.1.07/1.5.00/

Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková Hromadná podstatná jména mají pouze tvar jednotného čísla: křoví, skot, lidstvo Pomnožná podstatná jména mají pouze tvar množného čísla: kamna, housle, Čechy Látková podstatná jména označují jak část, tak celek: krev, písek, mouka, hlína

Hromadná podstatná jména  jsou taková jména, která mají pouze tvar jednotného čísla, i když označují skupinu, soubor jednotlivých věcí stejného druhu.  např: to listí – jednotné číslo, ale označuje větší množství listů; to stromořadí – jednotné číslo, ale označuje soubor více stromů.  tato slova mají časté zakončení na: -í, -oví, -stvo, -ctvo

Hromadná podstatná jména -í: listí, chrastí, kamení, dříví, ořeší, kvítí -oví: listoví, stromoví, křoví, mřížoví, paroží -stvo: lidstvo, učitelstvo, obyvatelstvo -ctvo: ptactvo, služebnictvo, námořnictvo další kolektiva: hmyz, skot, dobytek, lid, dubina

Pomnožná podstatná jména  jsou taková jména, která mají pouze tvar množného čísla, i když označují jednu věc.  např: ty kamna, ty kalhoty, ty Hradčany – množné číslo, ale označuje jednu věc.

Pomnožná podstatná jména a) názvy předmětů složených původně ze dvou či více částí: šachy, vidle, plavky, nůžky, kamna housle, hodinky, kalhoty b) názvy složitých orgánů, nemocí: játra, ústa, spalničky, neštovice c) svátky, jubilea, časová období: Dušičky, Velikonoce,Vánoce, narozeniny, prázdniny d) zeměpisné názvy: Pardubice, Budějovice, Krkonoše, Hradčany, Čechy

Látková podstatná jména  označují tvarem jednotného čísla samotnou látku bez ohledu na její množství: voda, písek, krev, mouka, mléko, víno, led Příklad: Ve sklenici zůstala voda (kapka x plná sklenice)  v množném čísle mají tato slova pozměněný význam: Číšník přinesl dvě kávy (dva šálky)

Načrtni si na papír tři sloupečky (podst. jména hromadná, pomnožná, látková) a zařaď slova do správného sloupečku HromadnáPomnožnáLátková lupení, Vršovice, sůl, ptactvo, necky, žactvo, jmeniny, dřevo, mouka, spalničky, dříví, sádra, uhlí, tvaroh, Beskydy

Řešení HromadnáPomnožnáLátková lupeníneckysádra ptactvoVršovicetvaroh žactvoBeskydysůl dřívíjmeninymouka uhlíspalničkydřevo

SEZNAM LITERATURY A PRAMENŮ Materiály jsou určeny pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání na všech typech škol a školských zařízení. Jakékoli další využití podléhá autorskému zákonu. Použité zdroje: 1. HAVRÁNEK, B., JEDLIČKA A. Stručná mluvnice česká SPN, Praha STYBLÍK, V. Mluvnická a pravopisná cvičení, Fortuna Praha MARTINKOVÁ, V., Český jazyk 3, Trizonia Praha 1993.