Název školy: ZŠ štětí, Ostrovní 300 Autor: Lenka Pizúrová Název materiálu: VY_32_INOVACE_AJ.8.08_welcome_to_london Název: Welcome to London Vzdělávací oblast: Jazyk a jazyková komunikace Vzdělávací obor: Cizí jazyk – anglický jazyk Téma: minulý čas prostý a průběhový Ročník: 8. Školní rok: 2011/2012 Datum: Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/
BUCKINGHAM PALACE The queen lives in Buckingham Palace. It has got 775 rooms.
THE TOWER OF LONDON This is the Tower of London. It is nearly thousand years old. It is said that many ghosts are here. You can see the Crown Jewels here.
THE HOUSES OF PARLIAMENT The real name for this building is the Palace of Westminster. It´s Clock Tower is very famous – it is called Big Ben.
THE GLOBE The Globe Theatre was build by Shakespeare´s playing company. The modern reconstruction „Shakespeare´s Globe“ is 230m far from the original theatre.
DOWNING STREET 10 The Prime Minister lives in Downing Street at number 10.
A A – Buckingham Palace C – The Houses of Parliament B – The Tower of London D – Shakespeare´s Globe E – Downing Street 10 B CD E
MATCH THE WORDS THAT GO TOGETHER Prime Minister Big Ben Queen Plays Crown Jewels Buckingham Palace Shakespeare´s Globe Downing Street 10 The Tower of London The Houses of Parliament
WHAT IS THIS?
Odkazy Buckinghamský palác, [cit ]. Dostupné z: palace/ palace/ ham Palace view.jpg&image_title=Buckingham Palace view.jpg&image_title=Buckingham Palace The Tower of London, [cit ]. Dostupné z: Houses of Parliament, [cit ]. Dostupné z: Shakespeare´s Globe, [cit ]. Dostupné z:
Odkazy Downing Street 10, [cit ]. Dostupné z: st.html st.html London Tube map, [cit ]. Dostupné z: archiv autorky
Metodický návod Materiál je určen k seznámení žáku s hlavními a nejznámějšími památkami Londýna. Materiál obsahuje především fotografie, ke každé památce je vždy uveden stručný popis. V materiálu je také pro zajímavost uvedena mapa Londýnského metra – nejprve výsek centra s označenými památkami, které jsou v prezentaci, poté celá mapa. Prezentace obsahuje také 2 slidy k jednoduchému procvičení – u prvního žáci spojují pojmy, které k sobě patří, u druhého napíší pod fotografii o jakou památku se jedná.